Må de få...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. marts 2008

linemus

Til aftensmad skal vi ha' noget kødsovs med kartoffelmos i ovnen - ved ikke hvad det hedder, men svigermor laver det og kommer med det, og så tænkte jeg - snu som jeg er - om ikke Signe og Nanna også må få det, så jeg slipper for at stå og skrælle kartofler osv. til dem. Må de det? Kødet er jo godt nok stegt, ligesom når man laver kødsovs, og der er også løg i... Gør det noget? Knus Line - som ikke har prøvet at give dem vores mad endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2008

Monica

Ja, det ville jeg gøre... Måske hvis der er lidt "tykt" så tilsætte mælk, så bliver det også lidt sødere... Vi giver også frikadeller og kødboller, der er også løg i...
VI skal have pasta/kødsovs i dag, så det prøver jeg at servere...

God fornøjelse

Monica

Anmeld

3. marts 2008

Anja

Jeg ville da bare give det til dem :) Men hvis de endnu ikke har fået jeres mad før, så ved jeg sørme ikke. De kan vel under alle omstændigheder spise kartoffelmosen.

Anmeld

3. marts 2008

ka li ja

ja her hjemme blir der blendet det vi får. også det lidt stærke. men hvis i hverken bruger salt eller andet kryderi til dem, kan det godt være i skal nøjes med mosen

Anmeld

3. marts 2008

linemus

Ang. salt m.m. - de skal vel starte et sted, eller hva'? De plejer at få kartoffelmos med grøntsager i og nogengange kogte kødboller. Og til frokost er de begyndt at få rugbrød med leverpostej (der er vel også salt i). Tror I jeg skal blende det, eller kan de klare kødet, når det er hakket kød? De sidste par dage har jeg bare moset kartoffel/gulerodsmosen med en gaffel, så der var lidt mere klumper i. Hm, jeg ved godt det ikke er let at svare, men jeg bliver bare lidt i tvivl...

Anmeld

3. marts 2008

Tynen

Jeg tror ikke jge ville blende det - Men igen, du ved jo bedst hvad de "kan klare".

Stella gider nemlig ikke mosede ting mere - Det skal være noget der skal tygges.

Jeg ville da bare prøve at give dem lidt - De skal jo starte et sted.

Er de egentlig så sarte mere efterhånden?

Trine - Selv mad-blank!

Anmeld

3. marts 2008

ka li ja

med mindre der er store stykker løg i så er det nok ikke nødvendig at blende det.du kan jo rive løget i.

salt startede vi med, og så kom der flere og flere krydderier i.

Anmeld

3. marts 2008

linemus

Ok tak. Nej, jeg synes nemlig ikke de er så sarte og har været ret gode til det her mad-sjov lige fra starten af. Så jeg tror bare vi prøver. Tak for hjælpen :)

Anmeld

3. marts 2008

ka li ja

ja så syntes jeg også bare du skal springe ud i det. de skal jo spisevores mad siden hen. glæder mig til at hører hvordan det er gået

Anmeld

3. marts 2008

linemus

Jamen det var da bare MUMS! Jeg lavede dog noget ren kartoffelmos, da svigermors ret mest bestod af kødsovs, men så fik de det blandet i, og det gled lige ned. I hvert fald hos Signe, den lille slughals. Nanna er lidt mere skeptisk overfor klumperne, men hun fik da spist pænt af det. Det er lidt svært at tage hensyn til dem begge to... Men succes! Også hos den kræsne storebror, der ellers ikke spiser kartofler. Hans standard kommentar, når han sætter sig til bords, er: Det kan jeg ikke li' (med mindre det er lasagne, pizza el. pandekager). I dag kom han dog med en ny, da han så på maden, der var øst på på hans tallerken: "Det der er ikke for børn..." Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.