kvalme i uge 21!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.180 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. november 2011

sandramor

Hej piger... Er nu i uge 21 og har indtil nu haft en ret nem graviditet fysisk... Men nu sys jeg pludselig jeg får kvalme??? Hvad sker der lige for det? Det kommer tit efter jeg har spist? Er det normalt? Jeg ved ikke om det måske er fordi jeg ikke spiser ret meget sukker mere efter jeg fik at vide at jeg har forøget risiko for graviditets sukkersyge og der var fundet for meget sukker i min urin... Jeg kaster ikke op eller noget men får det bare skidt når jeg har spist og kan ikke spise særlig meget....

Er der andre der har prøvet det så langt henne i jeres graviditet????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

MortilCilas

Puha, jeg ved ikke hvad det kan være, jeg selv gik med kvalme til ca 4 måned, og fik det igen de sidste to måneder af graviditeten. Jeg selv spiste en del slik!

Håber du får det svar du søger

Anmeld

26. november 2011

sandramor

Nej jeg ved godt nok heller ikke hvad der lige sker.... Sys det virker helt forkert at skulle ha kvalme nu hvor man burde have det allerbedst..

Anmeld

28. november 2011

sofiell89

Jeg havde absolut ingen kvalme de første 12 uger. Men har siden jeg var 13+2 haft morgenkvalme og aftenkvalme HVER dag. Min aftenkvalme lyder som din. Jeg prøver og spise lidt frugt eller kiks og så forsvinder det som regel..

Anmeld

28. november 2011

SussieThyssen

sandramor skriver:

Hej piger... Er nu i uge 21 og har indtil nu haft en ret nem graviditet fysisk... Men nu sys jeg pludselig jeg får kvalme??? Hvad sker der lige for det? Det kommer tit efter jeg har spist? Er det normalt? Jeg ved ikke om det måske er fordi jeg ikke spiser ret meget sukker mere efter jeg fik at vide at jeg har forøget risiko for graviditets sukkersyge og der var fundet for meget sukker i min urin... Jeg kaster ikke op eller noget men får det bare skidt når jeg har spist og kan ikke spise særlig meget....

Er der andre der har prøvet det så langt henne i jeres graviditet????

Det er faktisk helt normalt.

Efterhånden som barnet trykker livmoderen opad mod mavesækken, bliver afstanden til spiserøret og halsen kortere..derfor kan man få både kvalme og/eller halsbrand, fordi syren løber op i spiserøret og irritere.

Gå på apoteket og køb nogle syreneutraliserende tabs, spis mange små måltider gennem dagen, så maven ikke er tom, og lig lidt højere med hoved og skuldre om natten, enten ved at lægge lidt flere puder under hoved og skuldre eller hæv hovedgærdet med noget under sengebenene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2011

KakaoDrik

Kan anbefale dig "Marzine". Det er en håndkøbsmedicin mod køresyge som virker Man skal tage den 2 timer før man vil have en virking.så hvis dit problem er aftensmad ved 18 tiden så tag pillen ved 16 tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.