Hjælp er nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har kastet op hele ugen og haft lidt dårlig mave tager så til lægevagten igår da jeg har meget ondt min mave og han mener det er noget mave noget der er rundt i luften og skal så hent noget medisin på apoteket. fortæller min kusine alt det her og vi tager så sammen på apoteket efter pillerne.

på vej der ned laver vi lidt sjovt med at jeg nok er gravid pga opkast

da vi kommer ned på apoteket og fortælle jeg ham at jeg skal hente nogen piller men at jeg os gerne lige vil have en gravidtet test med

da jeg kommer hjem tager jeg testen og den er sku god nok jeg er gravid

jeg ringer til lægevagten og fortælle jeg lige har taget en test og han siger jeg ikke skal tag pillerne alligevel da det ikke er godt når jeg er gravid nu er jeg bare nervøs for at der er noget galt med barnet. kan jo ikke holde noget mad nede og har meget ondt i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har kastet op hele ugen og haft lidt dårlig mave tager så til lægevagten igår da jeg har meget ondt min mave og han mener det er noget mave noget der er rundt i luften og skal så hent noget medisin på apoteket. fortæller min kusine alt det her og vi tager så sammen på apoteket efter pillerne.

da vi kommer ned på apoteket og fortælle jeg ham at jeg skal hente nogen piller men at jeg os gerne lige vil have en gravidtet test med

jeg ringer til lægevagten og fortælle jeg lige har taget en test og han siger jeg ikke skal tag pillerne alligevel da det ikke er godt når jeg er gravid nu er jeg bare nervøs for at der er noget galt med barnet. kan jo ikke holde noget mad nede og har meget ondt i maven

Nu ved jeg jo ikke, hvor langt du er, men hvis du kun lige er blevet gravid, så har fostret (eller det er det jo ikke engang endnu, det er et embryo) ingen kontakt med dig, det har en madpakke med, som det lever af.

Når fostret begynder at få næring fra dig, er det kun skadelige stoffer, som du får tilført ad den ene eller den anden vej, der kan have indflydelse på fosteret, - at du ikke får noget at spise, har ikke den store indvirkning på fostret, det tager jo fra dig, så det er dig, der først føler bivirkningerne.

Prøv at slappe af og tænke positive tanker og sørg for at få nok at drikke og evt. nogle mandler eller kiks og spis mange små portioner.

Anmeld

26. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tag du den bare med ro.
Fordi du kaster op og har ondt i maven (altså dårlig-ondt i maven som omgangssyge) betyder det ikke at der er spor i vejen med din lille spire.
Det er kun hvis du får fx menslignende stærke smerter og begynder at bløde.

Sørg for at få nok at drikke, evt noget drikkecultura og noget cola, og se så at få hvilet dig lidt, så du kan komme på højkant igen.

Og tillykke med bebsen

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.