Anonym skriver:
Jeg har kastet op hele ugen og haft lidt dårlig mave tager så til lægevagten igår da jeg har meget ondt min mave og han mener det er noget mave noget der er rundt i luften og skal så hent noget medisin på apoteket. fortæller min kusine alt det her og vi tager så sammen på apoteket efter pillerne.
på vej der ned laver vi lidt sjovt med at jeg nok er gravid pga opkast
da vi kommer ned på apoteket og fortælle jeg ham at jeg skal hente nogen piller men at jeg os gerne lige vil have en gravidtet test med
da jeg kommer hjem tager jeg testen og den er sku god nok jeg er gravid 
jeg ringer til lægevagten og fortælle jeg lige har taget en test og han siger jeg ikke skal tag pillerne alligevel da det ikke er godt når jeg er gravid nu er jeg bare nervøs for at der er noget galt med barnet. kan jo ikke holde noget mad nede og har meget ondt i maven
Nu ved jeg jo ikke, hvor langt du er, men hvis du kun lige er blevet gravid, så har fostret (eller det er det jo ikke engang endnu, det er et embryo) ingen kontakt med dig, det har en madpakke med, som det lever af.
Når fostret begynder at få næring fra dig, er det kun skadelige stoffer, som du får tilført ad den ene eller den anden vej, der kan have indflydelse på fosteret, - at du ikke får noget at spise, har ikke den store indvirkning på fostret, det tager jo fra dig, så det er dig, der først føler bivirkningerne.
Prøv at slappe af og tænke positive tanker og sørg for at få nok at drikke og evt. nogle mandler eller kiks og spis mange små portioner.
Anmeld