charlottekri skriver:
der kan faktisk gpdt være noget om snakken efter min mening!! børnene må ikke ditten og de må ikke datten for hvis nu... Jeg har et eksempel fra min egen barndom, der godt nom ikke har med mad at gøre, men min nabopige blev så overbeskyttet af sin far at hun faktisk var "syg" hele tiden eller kom til skade og hun måtte ikke lege for meget ude i naturen (klatre i træer etc.) for det kunne jo være farligt. Mig og mine søskende er opvokset på en gård, og vi fejlede skisme aldrig noget og kom aldrig til skade... Jeg tror ku at det er sundt til børnene at komme ud og udforske verden lidt!! Vi har altid været vant til i min familie at hente mælk direkte fra tanken (uha, ikke homogeniseret eller pastauriseret) og min lillebror fik hård mave, da han begyndte i dagpleje fordi han fik mælk på karton... han var simpelthen vant til mælken der kom direkte fra tanken...
Min datter døjer selv med hård mave og vi har konsulteret både sp og forskellige læger, men det har ikke hjulpet endnu og det har stået på i godt og vel 8 mdr... så nogle gange er det også systemet der halter lidt efter min mening...
Bare et lille input 

Jeg er helt enig med dine betragtninger.
Vores søn på ca. 6 mdr. skal i den grad have lov til at klatre i træer (også selv om jeg står i vinduet og er ved at skide grønne snemænd af skræk) og få skrammer m.m.
Børn skal have lov til at udforske grænser og nogen gange fører det altså skrammer med sig.
Selvfølgelig får han ikke bare lov til alt, for han skal naturligvis udforske sine grænser under trygge forhold, og rammerne skal naturligvis udvides i takt med at han lærer mere og mere.
Hvad angår din datter, så kan jeg varmt anbefale zone-terapi. Det har vi brugt til vores søn da han var helt lille og døjede med maven (dog ikke hård mave), men vi har stor tiltro til den alternative behandlingsverden, da vi gentagne gange har fået bevist at den kunne hjælpe med problemer som den såkaldte "etablerede lægevidenskab" ikke har kunnet hjælpe os med.
Vores søn fik noget ultralydsbehandling på maven, og vi fik en seddel med hjem med nogle punkter under fødderne som vi skulle trykke på 2 gange om dagen. Og allerede dagen efter hans ultralydsbehandling var han en helt anden og glad og tilpas dreng der nu gerne ville sove og være barn/baby.
Nogen gange skal man have et lille spark bagi for at tænke ud af boxen.
Anmeld