gravid og smittet med lussinge syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. februar 2009

DL

Jeg er blevet smittet med lussinge syge og de ved stadig ikke om mit barn også er blevet smittet. (det kan medfører spontan abort, foster død, blodmangel eller vand i hovedet på fosteret)... er der nogen der kender til lussinge syge hos gravide? Der er masser af info på nettet, men det er tørrer tal, som når man taler med lægen ikke hænger sammen!!?

Det eneste de kan gøre for mig i øjeblikket, er at skanne mig hver anden uge til barnet enten bliver født til normal termin (8/8-09) eller viser tegn på væske i hovedet først der, kan de give det en blodtranfution, eller sætte mig til at føde et dødt barn alt efter hvor galt det går :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2009

vanessa

Kender ikke lige til det ....
men har fået taget en blodprøve , og den vidste at jeg hellere ikke havede fået den lussinge syge.
Men har så heldigvis ikke fået den i endnu.
Men hvordan har du fået den?
Håber det vil gå dig godt , samt bebs i maven.

Vanessa.

Anmeld

21. februar 2009

DL

jeg arbejder som privat børnepasser.. Alle der arbejder med børn som pædagoger, dagplejer mm. som ikke tidligere har haft lussingesyge får taget en blodprøve hver anden uge, under hele gravidlteten . Min den 1. viste negativ, 2.positiv. 3 tvivlsom, 4 tvivlsom og 5 blev taget onsdag den 11 feb. og var så positiv

jeg har ikke selv haft nogen symtomer på virussen.. nu er det så skanning i stedet for blodprøvene hver anden uge, for at holde øje med om min baby bliver smittet af mig.. hvis den begynder at vise tegn på at være smittet, kan de give den en blodtransfution gennem min mave..

(man kan bærer virussen i kroppen uden at få symtomerne og stadig smitte andre, men de fleste får feber og røde kinder/ deraf navnet,, lussingesyge)

Anmeld

28. februar 2009

Monica

Håber virkelig at alt går som det skal. Det må virkelig være en stor mundfuld...

Mange tanker fra

Monica

Anmeld

28. februar 2009

DL

mange tak det varmer.. jeg er nervøs, bange og tør ærligt ikke glæde mig... med mine andre børn, gik jeg og små købte tøj og andre små ting til de skulle ankomme.. det kan jeg bare ikke denne gang.

Min veninde skal føde om ca. 7 uger, og jeg har virkelig svært ved at være den "gode" veninde der deler hendes glæde ikke fordi jeg ikke under hende alt det bedste.. men tror ærligt jeg er død misundelig over hvor hvor heldig de er ..

Anmeld

6. marts 2009

DL

heyyyyy.. jeg var til endnu en scanning idag, og det så heldigvis fint ud.. pyha..
jeg fik også af vide det er en lille dreng Så nu krydser vi bare finger for alt går som det skal..men jeg skal stadig til scanning hver anden uge..

men jeg er begyndt at turde håbe bare lidt, på det bedste nu..

Anmeld

5. maj 2009

DL

hey.. min veninde har fået den dejligste lille dreng og min baby (er i uge 27+0) er blevet erklæret rask så livet er bare rigtig dejligt

Anmeld

6. maj 2009

Knudsen

Ej, hvor er det dejligt. Har tænkt meget på dig.
Jeg arbejder også med børn til dagligt og har ikke haft lussinge syge endnu. Jeg gik sygemeldt i min første graviditet, da der var mistanke om et tilfælde i børnehaven.

Nu kan du begynde at glæde dig til din barsel og til jeres lille dreng kommer til verden.. Stort tillykke herfra..

Janni 28+

Anmeld

24. maj 2009

DL

mange mange tak :-)  og i lige måde til dig også

god weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.