Puha :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Wimmie

Jeg er i dag 36+5 og føler mig virkelig sløj. Jeg fik stort set ikke sovet i nat og har næsten konstante plukveer i dag... Bare en ting som at stå i køkkenet og skære et salathoved ud har fuldstændig taget pusten fra mig 

Jeg var lige i kælderen og sætte noget vasketøj over og måtte tage 15 minutters pause bagefter fordi jeg blev helt forpustet og fik en masse plukveer.

Er det normalt at få så mange?

Jeg synes det er svært at "måle" om de er regelmæssige...jeg synes bare der er mange af dem generelt og det er fuldstændig ligemeget om jeg ligger, sidder, står eller går.

Har haft plukveer i knap 3 måneder nu, så jeg går ud fra at min krop virkelig har fået øvet sig til de rigtige veer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

AnneBJ

Wimmie skriver:

Jeg er i dag 36+5 og føler mig virkelig sløj. Jeg fik stort set ikke sovet i nat og har næsten konstante plukveer i dag... Bare en ting som at stå i køkkenet og skære et salathoved ud har fuldstændig taget pusten fra mig 

Jeg var lige i kælderen og sætte noget vasketøj over og måtte tage 15 minutters pause bagefter fordi jeg blev helt forpustet og fik en masse plukveer.

Jeg synes det er svært at "måle" om de er regelmæssige...jeg synes bare der er mange af dem generelt og det er fuldstændig ligemeget om jeg ligger, sidder, står eller går.

Har haft plukveer i knap 3 måneder nu, så jeg går ud fra at min krop virkelig har fået øvet sig til de rigtige veer 

Plukveer er jo ok, så længe de ikke gør ondt. Men de kan også være forårsaget af en blærebetændelse, så måske skulle du lige give FG et kald og høre deres menig?

for der bare snart er en lille baby der gerne vil ud til Jer!

Anmeld

25. november 2011

Corn

gennem mine tre geaviditeter har jeg haft plukveer fra1.trimester saa de er ikke nogen god rettesnor

og din beskrivelse af din tilstand lyder 'bare' meget gravid

Anmeld

25. november 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Plukveer er jo ok, så længe de ikke gør ondt. Men de kan også være forårsaget af en blærebetændelse, så måske skulle du lige give FG et kald og høre deres menig?

for der bare snart er en lille baby der gerne vil ud til Jer!

Jeg døjer godt nok med mange smerter for tiden, men jeg synes det er meget svært at bedømme hvad smerterne kommer af - om de kommer i forbindelse med plukveerne... I dag mens vi lavede aftensmad fik jeg rigtig mange plukveer og måtte sætte mig ned og så begyndte det ellers at give smerte-jag op gennem venstre side.

Jeg er næsten lige blevet tjekket for blærebetændelse, så jeg tror ikke der er noget dér...

Anmeld

25. november 2011

Wimmie

Corn skriver:

gennem mine tre geaviditeter har jeg haft plukveer fra1.trimester saa de er ikke nogen god rettesnor

og din beskrivelse af din tilstand lyder 'bare' meget gravid

Jeg har heller ikke været bekymret over det selvom de er blevet ret hyppige - jeg tænker også at det er meget normalt når jeg er så langt henne efterhånden... Det er bare træls da de virkelig tærer på mine kræfter 

Men her til aften fik jeg virkelig ondt, men jeg synes det er svært at sige om smerterne "bare" er graviditetssmerter eller om de er relateret til plukveerne da lige ligesom overlapper hinanden.

Anmeld

25. november 2011

Anette&Sophia

Wimmie skriver:

Kan ikke lige sige noget til alle dine plukkeveer, men husk at slappe af, selvom man måske synes man gør det hele tiden. Men jeg fandt ud af hvor vigtigt det var, eftersom jeg ligepludselig fik veer og skulle ind på FG kl 22.30 om aftenen. Jeg havde ikke været hjemme hele dagen. Hvil dig, du får brug for kræfterne i sidste ende!
+ så kan det værre de værste plukkeveer holder sig væk

Anmeld

25. november 2011

camillakrath

Wimmie skriver:

Jeg havde MANGE plukveer, og de gjorde virkelig nas. Jeg prøvede også at tage tid på dem, men det var stort set umulige, fordi de kom og gik som de selv ville. Jeg fik aks i uge 34, så nåede aldrig at opleve hvordan de udviklede sig til almindelige veer

Men så må din krop også være klar til at lave nogen rigtig seje superveer

Anmeld

26. november 2011

Wimmie

anetteb skriver:

Kan ikke lige sige noget til alle dine plukkeveer, men husk at slappe af, selvom man måske synes man gør det hele tiden. Men jeg fandt ud af hvor vigtigt det var, eftersom jeg ligepludselig fik veer og skulle ind på FG kl 22.30 om aftenen. Jeg havde ikke været hjemme hele dagen. Hvil dig, du får brug for kræfterne i sidste ende!
+ så kan det værre de værste plukkeveer holder sig væk

Jeg øver mig i at slappe af... Men hvordan i al verden får man sin kære husbond med på den?
Altså nu skal jeg ikke hænge ham ud, generelt går han rigtig meget op i baby og graviditet, men han mangler altså en lille smule forståelse for at det rent faktisk gør ondt at være gravid og at jeg altså ikke bare lægger mig på sofaen for at være doven... 

Generelt har jeg ikke noget imod at lave noget herhjemme mens jeg  alligevel går hjemme hele dagen, men jeg er nødt til at tage det i små etaper og når vi når til sidst på eftermiddagen/aftenen, så er jeg helt smadret og får ekstremt ondt og i dag havde jeg meget svært ved at hjælpe med aftensmaden - og så er det desværre at han ligesom "glemmer" at jeg både har ordnet køkken, vasketøj, handlet og ordnet andre praktiske ting i løbet af dagen...

Anmeld

26. november 2011

Wimmie

camillakrath skriver:

Jeg havde MANGE plukveer, og de gjorde virkelig nas. Jeg prøvede også at tage tid på dem, men det var stort set umulige, fordi de kom og gik som de selv ville. Jeg fik aks i uge 34, så nåede aldrig at opleve hvordan de udviklede sig til almindelige veer

Men så må din krop også være klar til at lave nogen rigtig seje superveer

Synes altså også det er ekstremt svært at "time" plukveerne da jeg synes det er svært at definere hvornår den ene slutter og den næste begynder 

Man ja, min krop har bare at være i superform til fødslen - jeg regner faktisk med bare lige at smutte baby ud som man smutter en mandel 

Piece of cake!

Anmeld

26. november 2011

Anette&Sophia

Wimmie skriver:

Jeg øver mig i at slappe af... Men hvordan i al verden får man sin kære husbond med på den?
Altså nu skal jeg ikke hænge ham ud, generelt går han rigtig meget op i baby og graviditet, men han mangler altså en lille smule forståelse for at det rent faktisk gør ondt at være gravid og at jeg altså ikke bare lægger mig på sofaen for at være doven... 

Generelt har jeg ikke noget imod at lave noget herhjemme mens jeg  alligevel går hjemme hele dagen, men jeg er nødt til at tage det i små etaper og når vi når til sidst på eftermiddagen/aftenen, så er jeg helt smadret og får ekstremt ondt og i dag havde jeg meget svært ved at hjælpe med aftensmaden - og så er det desværre at han ligesom "glemmer" at jeg både har ordnet køkken, vasketøj, handlet og ordnet andre praktiske ting i løbet af dagen...

Du må forklare ham at du får ondt når du er for meget aktiv, og at du altså ikke kan hoppe og springe på samme måde som før. - du kan tilføje at det ikke kun er dig den er galt med, der er så mange andre gravide der ikke kan hoppe og springe hele dagen for at huset skal ligne noget fra et boligmagasin. Han kan heller ikke kræve at det skal være et udstillings hus når du har født, for når den lille sover, skal du også stadig huske at slappe af. Du må ikke presse dig selv, og stresse rundt for at ordne en helt masse. ( bl.a en af grundende til at manden har 14 dages barsel ;-) )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.