Hvordan "ved man det bare"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Mini-s

Jeg må teste om 6 dage - og har allerede forsøgt mig med billige teste: Negativ!

Alligevel synes jeg, min krop opfører sig anderledes end den plejer! Og i går sad jeg og snakke med en veninde, da der lige kom et lille jag i underlivet (jeg er lige omkring implementation, hvis der er gevinst). Selvom det gjorde ondt, kunne jeg bare mærke at jeg blev vildt begejstret i hele kroppen og mit ansigt lyste op!

Mit underliv fortsatte med at rumle til engang i går aftes, men i dag er der intet at mærke og den gode fornemmelse er erstattet af tvivl....

Mange siger jo, at de fandt ud af, at de var gravide, fordi de "bare vidste det"! Sådan havde jeg det også i går ... men jeg så også symptomer og tegn alle vegne i sidste cyklus uden at der var noget at komme efter!

Hvordan kan man "bare vide det", når man hver måned er sikker på, at den er hjemme? Føles det meget anderledes, når det sker rigtigt end de symptomer, man synes man har, når psyken spiller en et pus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

l.kjoeller

altså det med jagene havde jeg også, og jeg var gravid . men de kom med flere dages mellemrum. der går lang tid før du mærker noget hver dag tror jeg. de negative teste skal du ikke lade dig slå ud af, for der er ikke nok hcg til at teste positivt. nogle kan først når de er gået flere dage over tid. så er derfor man på klinik tager blopprøve. hååååber du får en positiv test i tidlig julegave

Anmeld

25. november 2011

delimus

Mini-s skriver:

Jeg må teste om 6 dage - og har allerede forsøgt mig med billige teste: Negativ!

Alligevel synes jeg, min krop opfører sig anderledes end den plejer! Og i går sad jeg og snakke med en veninde, da der lige kom et lille jag i underlivet (jeg er lige omkring implementation, hvis der er gevinst). Selvom det gjorde ondt, kunne jeg bare mærke at jeg blev vildt begejstret i hele kroppen og mit ansigt lyste op!

Mit underliv fortsatte med at rumle til engang i går aftes, men i dag er der intet at mærke og den gode fornemmelse er erstattet af tvivl....

Mange siger jo, at de fandt ud af, at de var gravide, fordi de "bare vidste det"! Sådan havde jeg det også i går ... men jeg så også symptomer og tegn alle vegne i sidste cyklus uden at der var noget at komme efter!

Hvordan kan man "bare vide det", når man hver måned er sikker på, at den er hjemme? Føles det meget anderledes, når det sker rigtigt end de symptomer, man synes man har, når psyken spiller en et pus?

Jeg var ikke klar over at jeg var gravid, men når jeg nu ser tilbage, så tænker jeg nåe ja :-)

Havde en syret drøm en nat og fortalte en veninde om det og det første hun sagde var, du er gravid!!!!

Så begyndte jeg at tænke tilbage på, at jeg havde haft det lidt influenza agtig og var bare træt træt træt  

Men ellers ingen symptomer 

Håber det lykkedes for dig :-) 

Anmeld

25. november 2011

grøn · ært

Vi prøvede jo i tre(/fem) måneder og alle de gange jeg ikke var gravid, troede jeg den var der... Men, den måned jeg blev befrugtet var der bare ingen tvivl. Jeg turde ikke sige hvad der skete med min krop til min kæreste og jeg blev også ved at tænke: Aij, det er sikkert bare.. Men alligevel "vidste" jeg det bare. Ja, det føles helt anderledes når man "bare ved det" frem for når psyken spiller en et pus og man tror man ved det.
Jeg havde utroligt ømme bryster og tænkte den første uge-halvanden, at det nok bare var kæresten der havde været lidt hård med dem ;-) Og det "bildte" jeg ham også ind, selvom.. hver gang jeg sagde det, så vidste jeg bagerst i hjernen, at der var "noget i gære". Jeg havde andre symptomer, som fx ingen lyst til mad. Men på det tidspunkt anede jeg ikke var graviditetsbetinget..  
Den dag jeg måtte teste stod jeg op kl. 6.00 - der gik omkring to timer før jeg turde tage en test... Som skreg positiv :-)

Jeg har heller ikke helt forstået, hvordan man bare kan vide det.. Men så snart du  ved det, så kan du mærke forskellen fra de andre måneders håben til den måned, hvor du bare ikke er det mindste i tvivl.

Håber du tester positiv på din testdag 

Anmeld

25. november 2011

Neon

Jeg havde det også på fornemmelsen med det samme. Min krop reagerede med det samme.. Men jeg tog så en test (alt for tidligt) som var negativ også prøvede jeg at slå det ud af hovedet. 2 uger efter tog jeg en test igen og den var meget positiv Det var virkelig underligt at jeg kunne mærke min krop reagere med det samme..

Anmeld

25. november 2011

Mini-s

Hvor er I bare gode til at opmuntre....

Må nok bare væbne mig med tålmodighed og se hvordan det går på den testdagen.... puuha! Timerne/dagene føles lange....

Anmeld

25. november 2011

MetteS81

Jeg tog en test som viste negativ og så fik jeg min mens...(troede jeg, der var ik så meget som der plejede at være)... lige efter min "mens" var overstået fik jeg meget spændte bryster, og dér vidste jeg det bare!!! Tog en test igen som viste at jeg var gravid  

Anmeld

25. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ikke for at slukke dine håb osv, men hvis man er meget fokuseret på at blive gravid, så vil din krop også opføre sig anderledes, og du vil lægge mærke til alt, den gør og udstøder osv, og det behøver altså ikke at være fordi, du er gravid.

Inden jeg fik min datter, prøvede vi i lang tid at blive gravide, og jeg har sågar prøvet at min mens blev væk i to mdr - bare fordi jeg så gerne ville være gravid, og "stressede" min krop med det.

Selvfølgelig kan du godt være gravid, men du har en uge til testdag, så jeg ville prøve at vente i hvert fald 5 dage, inden jeg testede, hvis jeg var dig 

Men  at den er der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.