tvillinger - samme køn - hvem skal hedde hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

SussieThyssen

Giraffen skriver:

Det her er måske et rigtig fjollet spørgsmål men jeg kom sådan til at tænke på det her den anden dag.

Når man nu er gravid med tvillinger (eller mere ) af samme køn - og man har fundet nogle navne

Når man så føder og ligger med de her vidundere i armene - hvordan beslutter man sig så for hvem af dem der skal hedde hvad?

Har man besluttet sig ud fra scanningsbilleder og kan man så kende dem fra hinanden, eller beslutter man det ud fra hvem der kommer først - eller er det ælle-bælle?

Ved bare jeg selv ville blive lidt - uuuuh hvem skal have hvilket navn så tænkte jeg kunne spørge eksperterne

Det var skisme da et godt spørgsmål

Den er jeg med på at få opklaret LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Kofoed.

Vi havde navne klare og planen var, at lignede de hinanden, så skulle a hedde anastasia og b isabelle/isabella, men havde de hver deres hårfarve så skulle Anastasia være den mørk håret og Isabelle/a være den lyshåret. Men da b gik til blev planen at hun skulle hedde Anastasia, da det var det navn kæresten altid gerne ville have en datter der hed.

Anmeld

25. november 2011

Giraffen

Kofoed. skriver:

Vi havde navne klare og planen var, at lignede de hinanden, så skulle a hedde anastasia og b isabelle/isabella, men havde de hver deres hårfarve så skulle Anastasia være den mørk håret og Isabelle/a være den lyshåret. Men da b gik til blev planen at hun skulle hedde Anastasia, da det var det navn kæresten altid gerne ville have en datter der hed.

uha ja det er jo en helt anden sørgelig ting at skulle tage stilling til men synes også den der med håret giver god mening - jeg var fx skaldet og det har helt sikkert også gjort at jeg ikke skulle have et prinsessenavn (hedder Line - det kan man godt hedde når man er skaldet til man er 2 år høhø)

Anmeld

25. november 2011

Giraffen

SussieThyssen skriver:

Det var skisme da et godt spørgsmål

Den er jeg med på at få opklaret LOL

Kærligst
Sussie

det er lidt det der spørgsmål man aldrig har tænkt over men når man først tænker det - så tænker man "hvorfor har jeg aldrig undret mig før" 

Anmeld

25. november 2011

Kofoed.

Giraffen skriver:

uha ja det er jo en helt anden sørgelig ting at skulle tage stilling til men synes også den der med håret giver god mening - jeg var fx skaldet og det har helt sikkert også gjort at jeg ikke skulle have et prinsessenavn (hedder Line - det kan man godt hedde når man er skaldet til man er 2 år høhø)

Med mit hår, bør det være umuligt dit er skaldet, men hvilket et af navne er så ikke et prinsesse navn? Anastasia var jo det sidste zars datter, hvilket var Ruslands svar på kongefamilie. (Kæresten er den største historie freak)

Anmeld

25. november 2011

Giraffen

Kofoed. skriver:

Med mit hår, bør det være umuligt dit er skaldet, men hvilket et af navne er så ikke et prinsesse navn? Anastasia var jo det sidste zars datter, hvilket var Ruslands svar på kongefamilie. (Kæresten er den største historie freak)

jeg tænkte mere på mit eget navn synes tit de lange navne er prinsesse-agtige, anastacia, isabella, alexandria osv

Anmeld

25. november 2011

Kofoed.

Giraffen skriver:

jeg tænkte mere på mit eget navn synes tit de lange navne er prinsesse-agtige, anastacia, isabella, alexandria osv

Nårh Ja Betina er heller ikke noget specielt prinsessenavn

Anmeld

26. november 2011

Lone Jakobsen

lidt et sjovt spørgsmål. opper den lige engang og ser om der er andre måder at afgøre det på

Anmeld

26. november 2011

SD

Giraffen skriver:

Det her er måske et rigtig fjollet spørgsmål men jeg kom sådan til at tænke på det her den anden dag.

Når man nu er gravid med tvillinger (eller mere ) af samme køn - og man har fundet nogle navne

Når man så føder og ligger med de her vidundere i armene - hvordan beslutter man sig så for hvem af dem der skal hedde hvad?

Har man besluttet sig ud fra scanningsbilleder og kan man så kende dem fra hinanden, eller beslutter man det ud fra hvem der kommer først - eller er det ælle-bælle?

Ved bare jeg selv ville blive lidt - uuuuh hvem skal have hvilket navn så tænkte jeg kunne spørge eksperterne

Jeg har et hold tvillinge brødre.

de hed a og b inde i maven. Da de kom ud havde min mor kun fundet det ene navn og det var tilegnet tvilling a - altså ham der kom først ud.

Det andet navn kom først til efter et par dage....

Tror tit at man beslutter at a skal hedder sådan og b skal hedde sådan, hvis man altså har valgt navne inden fødslen

Anmeld

26. november 2011

JeNoVa

Jeg fik et sæt tvillingepiger for omkring 8 måneder siden, og det var på forhånd besluttet, at de skulle hedde Noa og Vanilla. Vi vidste på forhånd, hvilken tvilling der ville blive født først, da hun stod fast i månedsvis inden fødslen. Min mand begyndte at kalde hende Noa, så derfor måtte den næstfødte blive Vanilla. Det var dermed besluttet på forhånd, hvem der skulle hedde hvad, men jeg var klar på at bytte, hvis det ville være helt hen i vejret, når vi så dem. Lige så snart vi så dem, stod det dog klart, at de skulle beholde det navn, de havde fået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.