Julelege?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
1 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Zeus

Hej piger

Så blev det min tur til at holde jul igen Vi skal være os (pige på 7, pige på 1, min kæreste), min yngste søster på 16 og min lillebror på 26..

Men jeg mangler nogen gode og hyggelige lege? Vi skal selvfølgelig spille pakkeleg, men ellers?

Hvad plejer i at hygge med juleaftens dag, som bare er med til at skabe den dejligste julestemning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

FrkT

Vi har ikke nogen julelege juleaften.... det er noget jeg altid har været vant til der hører sig julefrokosterne til 

Juleaften er det bare hygge.... madlavning selvfølgelig. Og så om aftenen spiser vi and med det hele, ris ala mande med mandelgave, min søster og jeg lægger derefter gaverne under træet (når vi får børn bliver det jo selvfølgelig dem der skal gøre det, så snart de er store nok), så tænder den ældste generation (altså mine forældre) juletræet mens resten holder sig i et andet rum... så synger vi julesange mens vi "danser" om træet.. den yngste vælger første sang, så den næstyngste osv., og vi vælger 2-3 sange hver, lidt forskelligt alt efter hvor mange vi er. Derefter åbner vi gaver, igen finder den yngste den første gave og giver til modtageren af gaven, og så kigger vi ellers mens alle åbner sine gaver, og den der lige har åbnet en gave finder den næste gave osv.... til slut sidder vi bare og får lidt julegodter (gør vi også undervejs i gaveoppakningen), og så bryder vi op der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.