Natten til lørdag d. 19/11 , klokken 2 cirka, vågnede jeg op pga voldsom halsbrand - ikke noget nyt i det når man er i 9. måned
Lagde mig på sofaen for at få lidt ro der i stedet. Har længe haft mange plukkeveer, men syntes de føltes lidt anderledes.. Tænkte dog ikke videre over det, da de ikke gjorde ondt og under alle omstændigheder var de ikke regelmæssige.
Omkring klokken 5 gik jeg ned i vores soveværelse igen og nævnte lige over for min mand, at jeg vist havde lidt små-veer, men de gjorde stadig ikke ondt, så skidt pyt.
Jeg fik lov til at sove længe den dag, så jeg stod op 11.30 og kom op til et forfærdeligt rod, min mand og svigerfar var i gang med at sætte emhætte op, så jeg placerede mig på sofaen med en kop kaffe og lørdags-fjernsyn. Havde stadig små-veer, de gjorde lidt mere ondt, men ikke værre end mens smerter. Efter at have snakket med pigerne i min terminsgruppe på nettet ringerdejeg dog til fødegangen, da vi vidste fra en scanning tre dage tidligere, at Isabel lå i UK med fødderne først, og de bad os om at komme derind. Helt tilfældigt tog min mand vores pakkede taske med derop, selvom vi var enige om, at vi nok blev sendt hjem igen.
Velankommet på fødegange klokken 15.30 blev vi vist ind i modtagerummet og jordmoderen satte en CTG-kurve til at køre. Hun bestemte sig dog også for lige at undersøge mig indvendigt og herfra gik det stærkt.
Hun skyndte sig at stoppe undersøgelsen, da jeg var over 7 cm åben og hun kunne mærke fødder bag en meget spændt fosterhinde. Hun var bange for, at vandet ville gå. Hun gik ud for at ringe til en læge og spørge om det skal være kejsersnit eller om de evt. ville forsøge at vende hende. Klokken 15.59 blev jeg kørt på operationsgangen. Min mand nåede lige akkurat at ringe til min mor og hun skyndte sig ind på sygehuset.
Klokken 16.39 blev Isabel forløst og brød ud i det største vræl - skarpt efterfulgt af mig. Jeg blev så overvældet af glæde og tusind andre følelser.
Hun scorede 10 point på Apgar scoren efter 1 minut, 5 minutter og 10 minutter, målte 49 cm og vejede 3000 gram. Hun er født 37+0 og er en guldklump!