Kakaopulver i skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Anonym trådstarter

Vi har en dreng som er 6 år gammel. Deleordning med moderen lyder på 50%. Hun sørger for mælkeordningen og derved er drengen sikret mælk mens han er i skole

Men nu er det sådan at drengen hader hans minimælk. Vi tænkte at lidt kakaopulver var en let og god løsning,det syntes han også selv. Vi gav ham en lille bøtte på str med en 5kr med i skole som der var kakaopulver i. Pulveret skulle han hælde op i hans mælk,skrue låget på mælken igen og ryste den så mælken blev til kakao. Det var en succes  

Men..Læreren trak drengen til side og skældte ham ud pga kakaopulveret. Han havde fået skældud over noget VI havde bedt ham om at gøre Vi vidste ikke at kakaopulver var så stort et problem. De andre børn får slik,chokoladekiks,mælkesnitte ect med. Det er okay,men kakaopulver er forbudt? 

Min mand taler med læreren som forklare hendes grundlag til hvorfor det kakaopulver er forbudt med at de andre børn blev sure over at de så fik almindelig mælk og ikk forstod hvorfor vores dreng fik lov til at blande kakaopulver i sin mælk.

Det måtte vi acceptere,selvom vi ikke forstod hvordan hun kan tillade alt andet,bortset fra kakopulver? Vores dreng må jeg også accepetere at han ikke får slik og chokoladekiks med som de andre børn jo 

Hvordan kan hun så beklage sig over noget så simpelt som kakaopulver...?

Vi forstår ikke den lærer. Vi tænkte bare at drengens mor betaler for mælkeordningen,drengen vil ikke drikke den mælk,lidt kakaopulver i og problemet er løst?

Men hun virker til at have gjort det kakopulver fra en myg til en elefant.. 

Hvad mener i om det her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen der vil fortælle jeres ærlige mening om vi har fejlet,for vi er lidt i tvivl?

Anmeld

24. november 2011

Zeus

Vi har en dreng som er 6 år gammel. Deleordning med moderen lyder på 50%. Hun sørger for mælkeordningen og derved er drengen sikret mælk mens han er i skole

Men nu er det sådan at drengen hader hans minimælk. Vi tænkte at lidt kakaopulver var en let og god løsning,det syntes han også selv. Vi gav ham en lille bøtte på str med en 5kr med i skole som der var kakaopulver i. Pulveret skulle han hælde op i hans mælk,skrue låget på mælken igen og ryste den så mælken blev til kakao. Det var en succes  

Men..Læreren trak drengen til side og skældte ham ud pga kakaopulveret. Han havde fået skældud over noget VI havde bedt ham om at gøre Vi vidste ikke at kakaopulver var så stort et problem. De andre børn får slik,chokoladekiks,mælkesnitte ect med. Det er okay,men kakaopulver er forbudt? 

Min mand taler med læreren som forklare hendes grundlag til hvorfor det kakaopulver er forbudt med at de andre børn blev sure over at de så fik almindelig mælk og ikk forstod hvorfor vores dreng fik lov til at blande kakaopulver i sin mælk.

Det måtte vi acceptere,selvom vi ikke forstod hvordan hun kan tillade alt andet,bortset fra kakopulver? Vores dreng må jeg også accepetere at han ikke får slik og chokoladekiks med som de andre børn jo 

Vi forstår ikke den lærer. Vi tænkte bare at drengens mor betaler for mælkeordningen,drengen vil ikke drikke den mælk,lidt kakaopulver i og problemet er løst?

Hvad mener i om det her?

På Isabellas skole, har de via mælkeordningen, mulighed for at bestille kakaomælk.. Det burde det da også være "forbudt" så

Jeg synes ikke læreren gør det rigtige, i og med, at der er mulighed for at bestille kakao.. Enten eller, ikke det andet pjat der! Det er da noget fis, at de godt må få færdigblandet, men ikke hjemmelavet

Jeg spurgte desuden Isabellas lærer ved det første forældremøde, om det var noget de ikke måtte få med, ligesom der var i børnehaven. Og hun sagde, at der ingen regler var, men at hun nok ville tage en snak med os, hvis hun kun kom med mælkesnitter og  cola

Anmeld

24. november 2011

smølfine

Jeg synes ikke, at hverken mælkesnitter, chokoladekiks eller kakaomælk hører hjemme i skolebørns kost, men når det er sagt, synes jeg ikke at læreren har grebet det særligt professionelt an. Hun skulle være kommet til jer i stedet for at skælde jeres dreng ud.

Jeg ville nok droppe mælken i skolen og sørge for at drenge får mælk hjemme i stedet eller andre kilder til kalk, så som ost, yoghurt eller hvad han nu kan lide.

Anmeld

24. november 2011

TaAsJu

Syntes helt klart også læren grab det helt forkert an  Og jeg syntes personligt hvis de ikke har en sukker politik omkring alt det andet syntes jeg heller ikke det kan forbydes at komme lidt pulver i mælken så knægten kan lide det.

Så jeg vil mene er slik, milkesnitter og chokolade kiks okay i madpakken så er en lille smule kakao pulver til mælken også. Som du selv skriver han, skal jo også accptere det andet ikke er til og finde i hans madpakke

Anmeld

24. november 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Hvad mener i om det her?

hun er da godt nok sippet.. jeg ville nu have forst med at give mit barn kakao pulver med.. man kan da også bestille kakaomælk i mælkeordningen.. og  i øvrigt er kakao altså ikke så usundt ..

Der er ingen tvivl om, at mager hvid mælk er sundere end kakaomælk, men eftersom undersøgelser viser, at især piger fravælger mælken, blandt andet fordi det ikke er særlig smart at snuppe en kvart skummet i frokostpausen (3), så er sukkermængden i den trendy Arla mini kakao ernæringsmæssigt set et mindre problem. På Fødevarestyrelsens hjemmeside "Alt om kost" kan da også læses: "Hvis barnet slet ikke spiser mælkeprodukter i form af fx mælk, yoghurt eller ost, så er det fornuftigt at barnet til trods for sukkerindholdet i cacaomælken drikker denne" med den fornuftige efterfølgende bemærkning at andre sukkerholdige fødevarer bør reduceres (4).

en lille kakao er vel ligebedre end en sukker juice, eller en sukker yougurt.. kan virkelig ikke se problemet.....

Anmeld

24. november 2011

Caracatita

Åh....jeg synes faktisk, at alt for mange er sukker-forskrækkede. Vores søn på 6 spiser næsten ingen ting - og det er ikke fordi, han bliver fyldt op med sukker. Jeg har så lavet en lille aftale med ham om, at hvis han spiser sin madpakke op (grovboller, pita el.lign.), så må han spise sin "dessert", som nogle gange er to små chokoladekiks. Nu er madpakken ofte tom, hvor den før altid kom fuld hjem. Jo, han får lidt sukker - men han får sørme også noget i maven nu....det gjorde han ikke før.

For mig at se kan en smule kakaopulver slet ikke skade - drengen får jo lidt mælk nu.

Min søn er for øvrigt heller ikke begejstret for minimælken. Min mand kom til at købe letmælk en dag - og det faldt åbenbart i god smag, så nu er skolemælken ændret til letmælk. Måske kunne det også hjælpe hos jer? Min søn er ikke af de største, så lidt ekstra mælkefedt skader nok ikke ;-)

Anmeld

24. november 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Slet ingen der vil fortælle jeres ærlige mening om vi har fejlet,for vi er lidt i tvivl?

Jeg synes, det er en beynderlig reaktion, læreren kommer med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.