kørekort forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. november 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Ja jeg er som sagt skrevet op til at få taget mig et kørekort, og det hold jeg skal være på starter op d. 10 januar næste år

men jeg har hverken bil eller råd til bil og står nu alligevel og tøver lidt over om det så ville være spild af penge? mine forældre har 2 biler men køre selv meget i dem - men alligevel vil jeg nok få kørt i deres ene bil nogle gange for det har min mor været lidt inde på, Men stadig er det jo dejligst at ha sin egen - og det får jeg ikke før om  de næste mange år og så ved jeg så ikke om det er dumt at bruge mange penge på det? andre herinde der har kørekort og som er glade for at have det, trods af i/du ikke har bil, og er det fint nok at ku låne en bil og så være glad for man har lagt penge i det? det blir jo ik helt billigt, men jeg vil det af hele mit hjerte! men det tager mdr at tage og hvis man alligevel ik har bil hva er pointen så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

louise8723

Jeg har ikke bil lige nu, men har kortet.. Og det er meget rart hvis man lige skal låne en bil eller lign.. Så jeg ville helt klart tage det hvis jeg var dig!

Anmeld

24. november 2011

ønskerbaby

den-lykkeligste skriver:

Ja jeg er som sagt skrevet op til at få taget mig et kørekort, og det hold jeg skal være på starter op d. 10 januar næste år

men jeg har hverken bil eller råd til bil og står nu alligevel og tøver lidt over om det så ville være spild af penge? mine forældre har 2 biler men køre selv meget i dem - men alligevel vil jeg nok få kørt i deres ene bil nogle gange for det har min mor været lidt inde på, Men stadig er det jo dejligst at ha sin egen - og det får jeg ikke før om  de næste mange år og så ved jeg så ikke om det er dumt at bruge mange penge på det? andre herinde der har kørekort og som er glade for at have det, trods af i/du ikke har bil, og er det fint nok at ku låne en bil og så være glad for man har lagt penge i det? det blir jo ik helt billigt, men jeg vil det af hele mit hjerte! men det tager mdr at tage og hvis man alligevel ik har bil hva er pointen så?

Jeg er lige gået i gang her den 8 november og har virkelig haft lyst til at tag det i to år men er først kommet i gang nu fordi jeg tænkt ligesom dig jeg har ikke nogen bil og hellere ikke råd til det.

min kæreste har bil men bruger den hver dag på arbejde

min mor har bil men det er en stor fin bil med automat så den får jeg nok aldrig lov og låne

Jeg kommer kun ud og kører hvis jeg må låne kærestens om aften

men håber da en dag jeg bare kan stå tidlig op og kører ham på arbejde også have bilen hele dagen

Anmeld

24. november 2011

lycly

den-lykkeligste skriver:

Jeg har kørekort men ingen bil. Nu fik jeg det godt nok i 18-års fødselsdagsgave, men jeg endte med selv at betale en del fordi jeg dumpede 2 gange  

Men jeg ville slet ikke kunne undvære mit kørekort! Det er virkelig GULD værd, og ALLE pengene værd. Havde jeg ikke fået det i gave, havde jeg selv sparet op til det, også selvom jeg ikke har bil. 

Synes HELT klart du skal tage det kørekort. Især hvis du står og har muligheden for det nu, det er aldrig til at vide hvornår man har pengene, tiden eller overskuddet igen GO FOR IT

Anmeld

24. november 2011

lio

Jeg har ikke bil men har haft job hvor jeg kørte bil og der var det virkelig godt at have, desuden har jeg kørt kærestens bil da han havde og nu hvor vi venter os har vi talt om at købe en igen sammen.

Anmeld

24. november 2011

Maemi

Personligt syntes jeg at et kørekort er med til at give en meget mere frihed! - Ingen tvivl om det. 

Jeg har ikke selv bil, men min kæreste har og selvom han bruger den hverdag til og fra skole, låner jeg den faktisk ret tit fx. hvis jeg skal møde veninder langt fra mig selv, købe/hente noget stort, på arbejde sent om aften osv.

Hvis mig og kæreste fx er til en fødselsdagsfest, hvor der bliver serveret alkohol, syntes jeg også det er dejligt at jeg engang imellem kan kører hjem, så det ikke ALTID er min kæreste som skal sidde over. 

Det tog desværre mig meget længere tid end normalt, at få gennemført mit kørekort - pga vrøvl med min lægeerklæring...
Faktisk tror jeg det tog omkring 1½ år. Det vil jo sige at det også blev en deeeeeeeeel dyrer end lige regnet med - pga. der skulle ekstra køretimer til desværre...

Men hvis dit forløb går strygende (som de flestes), så er jeg så godt som sikker på at du efter et stykke til med kørekort, syntes at det var alle pengene værd! Held og lykke med det, jeg håber du tager den bedste beslutning for dig! 

Anmeld

24. november 2011

delimus

den-lykkeligste skriver:

Kender et par stykker der har taget kørekort uden at have adgang til en bil og nu kører de slet ikke, for de har ikke fået nogen rutine overhovedet og er bange for at køre. Kender også en anden, der ikke havde kørt rigtig længe og da hun endelig fik bil, tog hun lige et par køretimer, bare lige for at få det genopfrisket. 

Anmeld

24. november 2011

serinasmor

jeg tog kørekort da jeg var 22 og har ikke kørt siden .. og jeg er 29 idag

så idag tør jeg ikke køre og har endda ønsket mig køretimer i julegave for at kunne få lidt træning med sikkerheden i at der sidder en vedsidenaf der er trænet til at køre med utrænede bilister ..

Jeg vil gerne kunne køre bil nu fordi jeg føler mig fastlåst i hvor jeg kan søge arbejde hvis jeg hele tiden skal med offentlig transport ..

grunden til at jeg tog kortet i sin tid var for at kunne søge jobs hvor det krævedes at jeg havde kørekort ... og det gav god mening ..

faktum er dog at jeg aldrig fik job hvor det krævedes, fik i stedet et andet .. så reelt var det spild af penge ..

Jeg synes du skal opveje dit behov ... hvorfor har du brug for det .. for du kørt nok til at det kan betale sig .. vil du på sigt have egen bil .. kunne din jobsituation kræve det..  bil du have mulighed for at låne en bil i forskellige situationer .. vil du bare have et fancy IDkort .. hvis det er det sidste og KUN det sidste der er gældende .. så lad være .. du har dit pas .. eller en kombi af sygesikring, dankort og studiekort ..

det var mine råd til dig  

Anmeld

24. november 2011

FamilenStorm

den-lykkeligste skriver:

Jeg fik kortet læææææænge før jeg fik mulighed for at have egen bil.. Men var bare rart at have kortet.. For så kunne man altid hjælpe med at køre osv..

Så jeg synes det var rart at have..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.