Når faderen bor i udlandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.331 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Faderen til min ufødte søn bor ikke i Danmark og har aldrig gjort det. Er der nogen, der ved, hvordan og hvorledes det så er med forældremyndighed, børnebidrag, vedkendelse af faderskab osv. Jeg har prøvet at kigge inde på borger.dk, men jeg synes ikke, jeg blev klogere. Så nu håber jeg, I ved, hvordan jeg skal gøre. På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Anyone? 

Anmeld

24. november 2011

Toshiba

PT skriver:

Faderen til min ufødte søn bor ikke i Danmark og har aldrig gjort det. Er der nogen, der ved, hvordan og hvorledes det så er med forældremyndighed, børnebidrag, vedkendelse af faderskab osv. Jeg har prøvet at kigge inde på borger.dk, men jeg synes ikke, jeg blev klogere. Så nu håber jeg, I ved, hvordan jeg skal gøre. På forhånd tak.

aner det ikk.. men ring til statsforvaltningen de kan fortælle dig det - og sende hvad du skal bruge

Anmeld

24. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Toshiba skriver:

aner det ikk.. men ring til statsforvaltningen de kan fortælle dig det - og sende hvad du skal bruge

Tak for svar.

Kan man godt ringe til dem, inden barnet er født?

Anmeld

24. november 2011

Toshiba

PT skriver:

Tak for svar.

Kan man godt ringe til dem, inden barnet er født?

ork ja du kan altid ringe - de skal nok hjælpe dig

Anmeld

24. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Toshiba skriver:

ork ja du kan altid ringe - de skal nok hjælpe dig

Ok, vil prøve at ringe til dem, når jeg kommer tilbage fra ferie så. Tak for hjælpen 

Anmeld

24. november 2011

Toshiba

PT skriver:

Ok, vil prøve at ringe til dem, når jeg kommer tilbage fra ferie så. Tak for hjælpen 

det var da så lidt.. kunne jo ikke hjælpe så meget.... men de kan i hvert fald...

Og go ferie

Anmeld

24. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Toshiba skriver:

det var da så lidt.. kunne jo ikke hjælpe så meget.... men de kan i hvert fald...

Og go ferie

Lidt hjælp er bedre end ingenting - og du fik da i hvert fald guidet mig i den rigtige retning 

Og tak 

Anmeld

24. november 2011

SussieThyssen

PT skriver:

Det er en rigtig god ide at du kontakter Statsforvaltningen så hurtigt som muligt..også INDEN barnet bliver født.

Så vidt jeg ved, så kommer de til at betale bidrag til dig, og så opkræver de så pengene fra faderen. Sådan var det før i tiden, men jeg ved ikke om det er blevet lavet om.

Og god ferie

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2011

PT

Profilbillede for PT
SussieThyssen skriver:

Det er en rigtig god ide at du kontakter Statsforvaltningen så hurtigt som muligt..også INDEN barnet bliver født.

Så vidt jeg ved, så kommer de til at betale bidrag til dig, og så opkræver de så pengene fra faderen. Sådan var det før i tiden, men jeg ved ikke om det er blevet lavet om.

Og god ferie

Kærligst
Sussie

Jeg vil prøve at ringe til Statsforvaltningen, når jeg kommer hjem fra ferie, tak.

Var inde og læse lidt om opkrævning af bp fra udlandet, men så vidt jeg kan se, vil de ikke kunne kræve noget af ham, da hans hjemland ikke er med i FN konventionen eller hvad det nu var, og han er lige flyttet tilbage dertil, så jeg tænker, at de da så heller ikke vil betale noget til mig, når de ikke kommer til at få det tilbage igen.

Et rigtigt rod er det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.