Hvordan er det lige med ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.288 visninger
9 svar
1 synes godt om
19. februar 2009

Anonym trådstarter

Vi planlægger baby. nu har vi fået styr på hvor længe sæd kan holde sig i levende live i kvinden, som skulle være 48 timer. Derfor må sex hver 2 dag være optimalt?

Men hvordan er det nu lige med ægløsning?

Har æg-løsningen fundet sted, når det dersens slim er kommet, eller er det på vej eller?

Hjælp mig alle i kvikke mødre.

Undskyld detaljerne, det kunne vist ikke skrives meget anderledes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2009

starsofheaven

Når du har ægløsning er vist der du kan blive befrugtet.. det mener jeg da helt bestemt.. havde ik slev styr på det.. vi gik bare til den og vupti en dag var jeg gravid. men du kan da købe en ægløsningstest og når du tror du har det så prøv at tage den.

knus

Anmeld

19. februar 2009

Anonym trådstarter

ved godt der skal æl-til det er mere om man har haft ÆL når det seje slim er kommet, eller om ÆL så er lige oppe over?

Anmeld

19. februar 2009

Mathilde

Anonym skriver:

ved godt der skal æl-til det er mere om man har haft ÆL når det seje slim er kommet, eller om ÆL så er lige oppe over?

Så vidt jeg ved så skal man til at have ÆL eller man har ÆL, for det slim du snakker om skal hjælpe sædcellerne med at holde sig i live så de er klar når ægget kommer

Anmeld

19. februar 2009

Anonym trådstarter

Dvs. at så er det for sent, hvis man ikke har haft sex de sidste 48 timer? som jo er sædens levedygtighed ( sidst med manden i mandag Troede ellers jeg ville kunne nå det i aften

Anmeld

19. februar 2009

Mathilde

Dvs. at så er det for sent, hvis man ikke har haft sex de sidste 48 timer? som jo er sædens levedygtighed ( sidst med manden i mandag Troede ellers jeg ville kunne nå det i aften

Nej jeg tror ikke det behøver at være for sent... Der sker i hvert fald ikke noget ved at prøve at hoppe på manden i aften Jeg tror faktisk også at sædcellerne kan leve noget længere når man har ÆL netop pga det slim, men der er selvfølgelig forskel på sæd...

Anmeld

19. februar 2009

Muffinmus

Sæd kan så tit holde sig i op til 2-5 dage altså...men det er forskelligt fra mand til mand om hvor god kvaliteten er og om hvor godt de falder i spænd med kvinders underliv.
Men når du får ÆL slim betyder det at ÆL kan være på vej, man kan få det over flere dage hvilket bare er godt da det er formet i mere lodrette baner der kan føre sæd til ægget...almindeligt udflåd er mere zik zak og guider ikke ret godt.
Ægget kommer så ned ad hvor cellen så springer på
Du har størst chance for graviditet med sex FØR ÆL da sæd lever længere end ægget og du ike ved om du så misser det. Så hellere at soldaterne ligger på lur og kan hoppe på når det kommer.
Så hav gerne sex FØR ÆL og lige omkring ÆL.....

Anmeld

19. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

de kloge siger man har æl 10 dage efter mens og en uge frem, men du kan jo blive gravid på alle tidspunkter dog ikke når du har mens og chancen er mindre udenfor æl. prøver selv på at blive gravid... held og lykke...

Anmeld

20. februar 2009

MaleneGærup

Karina22: Tror altså ikke helt rigtig at man kan blive gravid på alle tidspunkter. Jeg fik af vide af min læge at der kun er en chance for at blive gravid hver måned og det er når du har ÆL.
Var hos lægen da vi havde prøvet at blive gravid i et år og der sagde han at vi jo kun havde haft 12 chancer....

Anmeld

20. februar 2009

JonTri

Man har ÆL 14 dage FØR ens næste mens - derfor er det nogle gange svært at ramme hvis den ikke er regelmæssig. Egentlig er man SUPER frugtbar i ca 4 timer - det er der hvor der er stort set 100 pct chance for at blive gravid.
Ellers er man frugtbar i 3-4 dage. Drengesædcellerne lever ikke så længe som pigerne, men de svømmer hurtigere. Pigesædcellerne tager det mere roligt og bruger ikke alt deres energi og lever derfor længere.
Så hvis man har sex før æl er der størst chance for en pige, og rammer man æl er der størst chance for en dreng - i følge min gamle anatomilærer. Meen der er ingen regler uden undtagelser.

Sex hver 2 dag, så er man vel (be)dækket... ellers kan man jo købe tests.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.