For lidt fostervand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
5 svar
1 synes godt om
23. november 2011

M&N

Hej tøser..

Ville bare hører om hvor sjældent det er at få for lidt fostervand? Og hvis det skal forekomme hvornår kan man så se det? 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

roenlund

jeg ved ikke noget om hvor sjældent det er men jeg havde det med Liam de fandt ud af det i ige 25 da jeg var inde til scanning og så checkede de hver 14 dag fordi han også var lidt lille i det...

Anmeld

23. november 2011

M&N

roenlund skriver:

jeg ved ikke noget om hvor sjældent det er men jeg havde det med Liam de fandt ud af det i ige 25 da jeg var inde til scanning og så checkede de hver 14 dag fordi han også var lidt lille i det...

Okay. Min graviditet har forløbet normalt. Blødte i uge 9, og lægen sagde der ikke var tegn på abort. Så tog vi til scanning hos Lille Kbh'er. (Vi plejer hos scanningsjordmoderen), men det var sent. 

Ved godt han ikke må vurdere, men han sagde der var for lidt fostervand? Fik så af vide senere hen af min læge at man ikke kan bedømme det så tidligt? 

Er bare lidt bange :/

Anmeld

23. november 2011

roenlund

CelineAlexia skriver:

Okay. Min graviditet har forløbet normalt. Blødte i uge 9, og lægen sagde der ikke var tegn på abort. Så tog vi til scanning hos Lille Kbh'er. (Vi plejer hos scanningsjordmoderen), men det var sent. 

Ved godt han ikke må vurdere, men han sagde der var for lidt fostervand? Fik så af vide senere hen af min læge at man ikke kan bedømme det så tidligt? 

Er bare lidt bange :/

jeg var både til nf og md før den scanning og der var der ingenting, det var først i uge 25 at de sagde noget om fostervand, men det gjorde bare at de holdt ekstra øje og at han ikke bevægede sig så meget rundt derinde...

Anmeld

23. november 2011

M&N

roenlund skriver:

jeg var både til nf og md før den scanning og der var der ingenting, det var først i uge 25 at de sagde noget om fostervand, men det gjorde bare at de holdt ekstra øje og at han ikke bevægede sig så meget rundt derinde...

Hmm, okay.. Min læge sagde det var sjældent og man først opdagede senere hen hvis det var der..

Synes også det er for tidligt, havde ligget syg og havde blødt samme uge, og så siger han der var for lidt. Synes hans udstyr er meget grumset, kunne ikke se så meget på skærmen end at den lå og sprællede rundt derinde og hjertet slog.. Det var det eneste positive :-)

Anmeld

23. november 2011

roenlund

CelineAlexia skriver:

Hmm, okay.. Min læge sagde det var sjældent og man først opdagede senere hen hvis det var der..

Synes også det er for tidligt, havde ligget syg og havde blødt samme uge, og så siger han der var for lidt. Synes hans udstyr er meget grumset, kunne ikke se så meget på skærmen end at den lå og sprællede rundt derinde og hjertet slog.. Det var det eneste positive :-)

Det blev også kun opdaget fordi jeg deltog i et forsøg hvor man blev scannet i uge 25, ellers er sidste scanning jo md ca uge 20.

Så var jeg inde hver 14 dag hvor de målte mængden af fostervand og hvor stor liam var blevet. Jeg ved slet ikke hvordan man måler det så tidligt. Senere kigger de på billederne og måler hvor store de pøler af vand er der ligger rundt om baby...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.