Kan man forberede sig til eksamen på 3 uger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg står lidt i et problem, og ville egentlig bare høre om de tror dette er helt umuligt. 

Jeg startede på nogle enkeltfag i august, og skulle egentlig til eksamen til sommer. Jeg har haft et sygt barn i lang tid, og har derfor ikke været så godt med som jeg burde. Jeg har dog klaret den, og undervisningsmæssigt klarer jeg mig til UG.

Det er nok en stor fordel at jeg er og altid har været meget lærenem.

Nu er det bare sådan, at jeg er blevet tilbudt, at starte på drømmeuddannelsen her til februar! Det vil være en enorm lettelse for os, og pludselig ser alting meget lysere ud.. For vi ville også undgå at stå 2 måneder i sommerperioden uden min indkomst og jeg er sikret at starte på uddannelse i den by vi bor.. 

Her kommer så 'problemet' så.. Hvis jeg vælger dette.. Skal jeg til eksamen om 3 UGER??!! Dog er det kun 3 eksamener, og resten i starten af januar, så nogle af fagene har jeg hele december til at læse op på og få helt styr på.. 

Mit mål er bare at bestå eksamenerne, for så er jeg sikret optagelse. Så jeg behøver ikke at få svimende høje karaktere. 

Tror i det kan lade sig gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

roenlund

Det kommer jo helt and på hvilke fag og hvordan du har det med de fa  Men jeg vil sige go for it det værste der kan ske er jo at du alligevel må vente til efter sommerferien...

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

Det drejer sig om dansk, samfundsfag, engelsk og psykologi.

Så alle fagene på nær psykologi er jo almene fag.. 

Anmeld

22. november 2011

jydeinden

Anonym skriver:

Det drejer sig om dansk, samfundsfag, engelsk og psykologi.

Så alle fagene på nær psykologi er jo almene fag.. 

øhm enten kan jeg ikke tælle eller også er det fire.. og du har vel også skriftlig eng og dansk så?? jeg ville måske syntes det var lidt modigt men er jo din beslutning i sidste ende :-) 

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

3 af eksamenerne er i starten af december.. Skriftlig dansk, skriftlig engelsk og samfundsfag.

Mundtlig dansk, mundtlig engelsk og psykologi vil være i januar. 

Anmeld

22. november 2011

Drømme

Anonym skriver:

3 af eksamenerne er i starten af december.. Skriftlig dansk, skriftlig engelsk og samfundsfag.

Mundtlig dansk, mundtlig engelsk og psykologi vil være i januar. 

Er du godt med i fagene, så kan det godt lade sig gøre ! Det kræver mere at læse op til de mundtlige end de skriftlige, synes jeg. Og sommeren 2010 havde jeg ca en eksamen hver uge - skulle op i over 6 fag og derudover var der de skriftlige. Jeg havde godt nok ikke noget barn, men det burde du kunne klare

Held og lykke 

Anmeld

22. november 2011

Hasselnødden

Go for it! Du har intet at miste Og tror på du kan klare den, hvis du helliger dig eksamerne og måske får lidt pasning til barnet indimellem. Det ville da være helt fantastisk at overkomme det og blive belønnet i stor stil efterfølgende! Spring ud i det

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres søde svar!

Jeg tror jeg springer ud i det Så må det briste eller bære.. Jeg er dog ret sikker på at det nok skal gå.

Heldigvis har jeg en dejlig mand, der er helt med på den, og synes jeg skal gøre det! Selvom det kræver at han er mere på de næste 2 måneder. 

Man kan jo også sige, at når det forhåbentligt (7-9-13) er veloverstået, gavner det os alle i sidste ende.

Anmeld

22. november 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres søde svar!

Jeg tror jeg springer ud i det Så må det briste eller bære.. Jeg er dog ret sikker på at det nok skal gå.

Heldigvis har jeg en dejlig mand, der er helt med på den, og synes jeg skal gøre det! Selvom det kræver at han er mere på de næste 2 måneder. 

Man kan jo også sige, at når det forhåbentligt (7-9-13) er veloverstået, gavner det os alle i sidste ende.

Jeg tror du ville ægre dig hovedløst efterfølgende. Det er værd at give et forsøg! Tror DU på det, så går det også og med baglandet iorden så er alle veje til succes lagt foran dig for dig at betræde!  Update, right?

Anmeld

22. november 2011

Rkb25

Hvis man er dygtig bogligt, så kan det godt lade sig gøre. Jeg har taget de samme fag, og synes eksamen var "piece of cake".... Så hvis du fungere godt med at læse en masse selv, så må du bare i krig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.