Ny baby???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. november 2011

JonasSlotsgaard

Okay så jeg ved at det her nok mest er sådan en side for kvinder da det har noget at gøre med graviditet osv. men her er jeg så

Jeg er så heldig at jeg har den mest perfekte og dejligt kvinde som jeg har været sammen med siden 6 klasse i folkeskolen

det er faktisk hendes ide at jeg skulle prøve på at skrive her ind da hun selv har gjort det, og at der er flere kvinder her inde som vil kunne besvare mine spørgsmål.

hun var selv på tidligere men har veer nu og snakker i telefon med sin far lige nu, så jeg har lige tid til at skrive her ind.

Gennem hele graviditeten, har jeg passet meget på hende, rigtig meget her til sidst da jeg har været meget bange for om der skulle ske noget med barnet eller med hende, og jeg er en del beskyttende i forvejen hvad angår sådan nogle ting.

Lige nu er jeg nervøs fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal støtte hende 100% op under fødelsen.

Vil ikke gøre hende sur, eller virke provokerende

Hvordan kan jeg støtte hende godt op?

skal jeg bare fortæle hende at jeg elsker hende, og at det nok skal gå? hjælpe hende med vejrtrækningen? holde hende i hånden? putte hende så godt som jeg nu kan? jeg har aldrig kunne klare at se hende ked af det eller hvis hun har ondt, da jeg elsker hende for meget

i starten da hun var gravid havde jeg det virkelig ikke godt med at have sex med hende da jeg var urolig for at skade den lille, og jeg meget gerne ville have den lille. Så efter hun har født vil hun jo ikke have sex pga. af smerte, men hvad kan jeg gøre at støtte op omkring smerten bagefter hun har født?

en varmpude? putte hende? tag den lille hvis den vågner om natten? kysse og kramme hende? lave mad og sådan nogen ting? så hun kan slappe lidt af. jeg vil gerne have det bedste for hende så det ville være dejligt hvis i kvinder kunne rågive mig lidt.

tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Aagaard

Uhh med at støtte under fødslen, følg med hvor hun er, gør som hun beder dig om og hjælp hende med at høre/gøre som jordemoderen siger.
Min kærestes største indsats var at være der, så jeg følte mig tryk og ikke alene og så hjalp han mig med at ikke bøje den forkerte vej(frem og ikke tilbage) i ryggen under pesseveerne.

Efter fødslen, hvis hun ammer kan du jo ikke made barnet om natten, og hun vil være den som primært tager sig af barnet til at starte med, så sørg for at hun får mad og drikke nok - Det kan man let glemme som nye forældre.

Held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld

22. november 2011

Troldemommi

bare du lader hende forstå at du er der for hende 100 procent, hold om hende, sig du elsker hende, og fortæl at hun klarer det fantastisk og at lige om lidt så får i den største gave man kan få, det var det der hjalp mest for mig så kan de der veer bare komme an :-)

Mange gange held og lykke med fødslen og med jeres nye roller som mor og far

ps Hvis der er et eller andet lækkert din kæreste er glad for så prøv at få fat i noget af det, til efter fødslen :-) jeg var nemlig ved at kunne slå nogen ihjel for at få fat i en cola :-)

Monica - som fødte for to måneder siden :-)

Anmeld

22. november 2011

lio

Tror det er svært på forhånd at sige hvad man skal gøre, men føl dig frem i situationen og mærk efter hvordan hun giver udtryk for noget er dumt eller rart.

Jeg er desværre ikke til mere hjælp da jeg ikke selv har født endnu og ikke keder din kærestes behov.

MEN  for sådan en god mand som dig, det er ikke tit jeg hører om en SÅ støttende partner.

Anmeld

22. november 2011

Maria-s

Som de andre skriver, så bare at være der, er det bedste i hele verden OG så må du IKKE tage det personligt hvis hun under fødslen godt kan virke lidt kort for hovedet, for det er det ikke. Det gør bare ufattelig ondt at føde, derfor kan man (nogen af os i hvert fald) komme til at snerre lidt  Men at I er der, giver tryghed og kærlighed, ja så fås det ikke bedre

Og bagefter; med hensyn til sex, så tror jeg det er meget forskelligt hvornår man som kvinde føler sig klar. Både følelsmæssigt men også med hensyn til ens egen krop. Det hele er jo anderledes og hænger lidt. Men fortæl hende at du synes hun er dejlig og hvor meget du elsker hende og giv hende tryghed, så skal det nok komme. Men jo tag gerne emnet op efter et par uger (hvis du self selv føler for det) at du savner at være tæt med hende, at du nok skal være forsigtig og at du synes hun er den smukkeste i hele verden Sex er vigtigt. Parforholdet er vigtigt omend endnu mere når man er blevet forældre. Et barn tager meget fokus og meget kærlighed (og det skal det jo også! ) Men man skal også gemme noget til hinanden, så man ikke bliver fremmede overfor hinanden. Så man bliver sammen for altid  

Held og lykke med den forestående fødsel. Du vil nu opleve det største i dit liv

Anmeld

22. november 2011

Molly8

JonasSlotsgaard skriver:

Okay så jeg ved at det her nok mest er sådan en side for kvinder da det har noget at gøre med graviditet osv. men her er jeg så

Jeg er så heldig at jeg har den mest perfekte og dejligt kvinde som jeg har været sammen med siden 6 klasse i folkeskolen

det er faktisk hendes ide at jeg skulle prøve på at skrive her ind da hun selv har gjort det, og at der er flere kvinder her inde som vil kunne besvare mine spørgsmål.

hun var selv på tidligere men har veer nu og snakker i telefon med sin far lige nu, så jeg har lige tid til at skrive her ind.

Gennem hele graviditeten, har jeg passet meget på hende, rigtig meget her til sidst da jeg har været meget bange for om der skulle ske noget med barnet eller med hende, og jeg er en del beskyttende i forvejen hvad angår sådan nogle ting.

Lige nu er jeg nervøs fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal støtte hende 100% op under fødelsen.

Vil ikke gøre hende sur, eller virke provokerende

Hvordan kan jeg støtte hende godt op?

skal jeg bare fortæle hende at jeg elsker hende, og at det nok skal gå? hjælpe hende med vejrtrækningen? holde hende i hånden? putte hende så godt som jeg nu kan? jeg har aldrig kunne klare at se hende ked af det eller hvis hun har ondt, da jeg elsker hende for meget

i starten da hun var gravid havde jeg det virkelig ikke godt med at have sex med hende da jeg var urolig for at skade den lille, og jeg meget gerne ville have den lille. Så efter hun har født vil hun jo ikke have sex pga. af smerte, men hvad kan jeg gøre at støtte op omkring smerten bagefter hun har født?

en varmpude? putte hende? tag den lille hvis den vågner om natten? kysse og kramme hende? lave mad og sådan nogen ting? så hun kan slappe lidt af. jeg vil gerne have det bedste for hende så det ville være dejligt hvis i kvinder kunne rågive mig lidt.

tak på forhånd.

Allerførst: Tillykke!

Jeg er enig med de øvrige, hvad angår fødslen: Du skal bare være der. Min egen mand gjorde sig mange bekymrede tanker inden fødslen, men da vi først var igang, kom det hele af sig selv. Du kender jo din kæreste og er den bedste til at læse hendes signaler undervejs.

Efter fødslen: Det bedste min mand har gjort for mig er:

At sende mig ind at sove i løbet af dagen (hver dag i måneder), mens han tog over med den lille.

At fortælle mig ofte, hvor fantastisk jeg tog mig af den lille.

At opfordre mig til at tage tid til mig selv, om det så bare var en 10 minutters tur i kiosken. Jeg havde svært ved selv at tage mig lov til at have det behov.

Held og lykke med det hele.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.