!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Anonym trådstarter

jeg er lige blevet mor og mit barn er 4 mdr.. Og jeg har IKKE tænkt mig allerede nu at få en mere.. Men når jeg da snakker om fremtiden om den næste lille der engang skal overtage min datter's fine tøj & hvor blir det dejligt med 2, siger folk næsten altid det samme: Jo det blir skønt Meeeeeeeeeeeeeeeeen der skal helst være en 3 - 4 år imellem dem.. så den store a dem er kommet i børnehave og får nogle at lege med.. hvorfor altid sådan en kommentar?! kommenterene kan også være det er da lidt hurtig gemmentænkt, Altså jeg havde tænkt mig når min datter blev 2 ville jeg begynde at overveje nummer 2 .. Men hvad er det med folk og deres meninger i forhold til nr 1 skal nå være så gammel? jeg blir da helt sørgelig og skuffet og ikke mindst blir bekymret for andres meninger når jeg havde andre holdninger, og hvorfor skal tonen altid lyde sådan: vent en 3 til år endnu... det bedst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Kris89

hmm. sys eller de fleste kommentarer er, at man skal have dem tæt?

Anmeld

22. november 2011

lio

jeg udtaler mig aldrig om  hvornår jeg synes det er passende for andre at få barn uden folk har spurgt til råds, det skal jeg jo ikke blande mig i. undrer mig at folk såger sådan til dig, jeg ville selv blive enormt irriteret.

Anmeld

23. november 2011

Tona

Anonym skriver:

jeg er lige blevet mor og mit barn er 4 mdr.. Og jeg har IKKE tænkt mig allerede nu at få en mere.. Men når jeg da snakker om fremtiden om den næste lille der engang skal overtage min datter's fine tøj & hvor blir det dejligt med 2, siger folk næsten altid det samme: Jo det blir skønt Meeeeeeeeeeeeeeeeen der skal helst være en 3 - 4 år imellem dem.. så den store a dem er kommet i børnehave og får nogle at lege med.. hvorfor altid sådan en kommentar?! kommenterene kan også være det er da lidt hurtig gemmentænkt, Altså jeg havde tænkt mig når min datter blev 2 ville jeg begynde at overveje nummer 2 .. Men hvad er det med folk og deres meninger i forhold til nr 1 skal nå være så gammel? jeg blir da helt sørgelig og skuffet og ikke mindst blir bekymret for andres meninger når jeg havde andre holdninger, og hvorfor skal tonen altid lyde sådan: vent en 3 til år endnu... det bedst!

Det er belastende at høre på ja...jeg har også tænkt over at jeg ikke fatter hvorfor man altid får det at vide

Anmeld

23. november 2011

Sabina92

Den har jeg også hørt før.. Men hvem siger man skal rette sig efter det?

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er jo sådan noget folk siger..det tror jeg bare du skal springe op og falde ned på.

Jeg er en af dem, der til hver en tid vil anbefale at vente, så man har tid til at nyde børnene lidt hver for sig.

Jeg har MANGE år mellem mine 3...jeg har praktisk talt haft 3 enebørn..og det har været skønt.
Jeg har fuldt og helt kunne hellige mig hver enkelt barns behov, uden jeg har følt mig splittet mellem dem. Når den næste er kommet, har den/de ældre været på helt andre trin, og så har jeg også kunnet dække deres behov helt og fuldt, samtidigt.

Min ældste har pseudotvillinger..og det har været rigtigt, rigtigt hårdt, både for hende og børnene..men nok især for hende...netop fordi, hun har følt at hun ikke havde tid nok til hver enkelt barn.

Også gennem familie og omgangskreds..især min kusine, som på et tidspunkt havde hele 3 blebørn på en gang, der fik jeg i rigt mål set og konstateret, at jeg aldrig selv ville have børn så tæt på hinanden.
Men sådan er vi jo så forskellige.

Så døm ikke de "kloge" hoveder så hårdt, og hæng dig ikke i det.
Fordi det måske er det rigtige for dem, så behøver det jo ikke at være det rigtige for dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2011

SaNiNa

Nu det jo ikke andres holdning som skal afgøre hvornår i skal have nr 2.

vi har lige fået Naia og Nicklas var 2 år og 4 Måneder da vi fik hende og det vil jeg bestemt ikke ønske anderlede. nogen siger det er hårdt med 2 ble børn, men det syntes jeg da er det mindste af det.

Han har reageret så super flot og er så sltolt af sin lillesøster og elsker hun utrolig højt han siger flere gang om dagen til hende at hun er dejlig og han elsker hende.

så hvis du/I er klar om 2 år jamen så det jo det rigtige tidspunkt, vi er jo ikke alle ens.

Jeg viste bare med mig selv at min mand ikke skulle være 30 når vi fik den første og han er ikke engang 30 da vi fik den sidste så min lille drøm er gået i opfyldelse

Anmeld

23. november 2011

anmaj

jeg synes jeg oftest hører at det bliver dejligt når nu jeg kun har 22 mdr imellem mine 2 drenge... vi havde snakket om det med antallet af år imellem... og vi ville ikke nå at have det "nemt" med en der nåede at blive fri af ble og sut og kunne alt selv, for så at starte forfra.... det tror jeg er hårdere end at man allerede er i situationen, for man glemmer alt alt for hurtigt hvor svært det kan være at lære sine børn nogle ting.

jeg har 3 år ned til min søster og det er lige før det er for langt.

min mand har næsten 4 år op til sin bror og de har aldrig været i samme stadie med legesager og interesser samtidigt.

så vi tænkte 2 år.. og håber på det bedste det vil jo vise sig i løbet af de næste par år..

Anmeld

23. november 2011

MortilCilas

Altså her er der forskellige meninger. Min farmor siger "at have dem tæt er bedst, så har de en masse glæde af hinanden" (nu er jeg alene med min søn, så ved ikke hvornår den næste kommer)
Hvor min mor har en helt anden mening og om jeg lige skal vente lidt, og nyde ham jeg har osv. Mmh .. jeg har ingen mand, og vil nyde min søn. Og har ALTID sagt, at mit første barn skal være mindst 2 år, inden jeg begynder på nr2. (mest fordi, at drenge er ca 1½ år bag ud, så pigen ville overhale ham, og synes jeg ville være synd) Men var jeg blevet gravid da han kun var 6 måneder, havde jeg uden tvivl beholdt det

Så tror bare du skal gøre som DU vil!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.