Anonym skriver:
jeg er lige blevet mor og mit barn er 4 mdr.. Og jeg har IKKE tænkt mig allerede nu at få en mere.. Men når jeg da snakker om fremtiden om den næste lille der engang skal overtage min datter's fine tøj & hvor blir det dejligt med 2, siger folk næsten altid det samme: Jo det blir skønt Meeeeeeeeeeeeeeeeen der skal helst være en 3 - 4 år imellem dem.. så den store a dem er kommet i børnehave og får nogle at lege med.. hvorfor altid sådan en kommentar?! kommenterene kan også være det er da lidt hurtig gemmentænkt, Altså jeg havde tænkt mig når min datter blev 2 ville jeg begynde at overveje nummer 2 .. Men hvad er det med folk og deres meninger i forhold til nr 1 skal nå være så gammel? jeg blir da helt sørgelig og skuffet og ikke mindst blir bekymret for andres meninger når jeg havde andre holdninger, og hvorfor skal tonen altid lyde sådan: vent en 3 til år endnu... det bedst!
Det er jo sådan noget folk siger..det tror jeg bare du skal springe op og falde ned på.
Jeg er en af dem, der til hver en tid vil anbefale at vente, så man har tid til at nyde børnene lidt hver for sig.
Jeg har MANGE år mellem mine 3...jeg har praktisk talt haft 3 enebørn..og det har været skønt.
Jeg har fuldt og helt kunne hellige mig hver enkelt barns behov, uden jeg har følt mig splittet mellem dem. Når den næste er kommet, har den/de ældre været på helt andre trin, og så har jeg også kunnet dække deres behov helt og fuldt, samtidigt.
Min ældste har pseudotvillinger..og det har været rigtigt, rigtigt hårdt, både for hende og børnene..men nok især for hende...netop fordi, hun har følt at hun ikke havde tid nok til hver enkelt barn.
Også gennem familie og omgangskreds..især min kusine, som på et tidspunkt havde hele 3 blebørn på en gang, der fik jeg i rigt mål set og konstateret, at jeg aldrig selv ville have børn så tæt på hinanden.
Men sådan er vi jo så forskellige.
Så døm ikke de "kloge" hoveder så hårdt, og hæng dig ikke i det.
Fordi det måske er det rigtige for dem, så behøver det jo ikke at være det rigtige for dig.

Kærligst
Sussie
Anmeld