Amalie Laursen skriver:
Hej!
Jeg sidder her sammen med min dejlige kæreste som jeg er blevet forlovet med for 1 måned siden, de sidste 9 måneder har vi bare ventet og ventet og ventet på at den lille ville komme og det gør den også meget snart, det var da også lidt på tide da vi har været sammen i 7 år! Mine spørgsmål er nok mest til dem som har en god viden eller selv har prøvet at føde
Bliver man normalt klippet lidt op? Eller er det kun hvis man ikke har åbnet sig nok?
Hvor lang tid efter man har født skal man opholde sig på hospitalet?Hvordan var i den 3 dag efter i var født? Har læst at det skulle være en hård dag.Hvor hurtigt tabte i jer efter i fødte? Og hvor meget tog i på? Hvordan var jeres mænd da i havde veer? Min kæreste vil helst gerne røre ved mig hele tiden da han er nervøs , glæder sig og ikke bange lide at jeg har ondt.Han er bare så nusser! :-D Elsker ham.
- Bliver man normalt klippet lidt op?
Det gør man kun, hvis der er en god grund. Det er ikke normen. Jeg blev ikke klippet, kan jeg fortælle

- Hvor lang tid efter man har født skal man opholde sig på hospitalet?
Det er vist forskelligt fra sygehus til sygehus. Jeg fødte på Skejby, og vi var på patienthotellet i 2 døgn. Men hvis man har problemer, kan man blive længere, og mener også man må tage hjem før, hvis alt går godt, og man selv ønsker det.
- Hvordan var i den 3 dag efter i var født?
Den var normal.. Hverken bedre eller værre end de andre dage, så ved ikke lige hvad der skulle være med 3. dagen

- Hvor hurtigt tabte i jer efter i fødte? Og hvor meget tog i på?
Tog 23 kilo på. Tabte 10 umiddelbart efter fødslen, og vægten har stået stille siden. Har dog heller ikke spist videre sundt eller motioneret, så pt holder jeg bare vægten. Min datter er 6 uger gammel.
- Hvordan var jeres mænd da i havde veer?
Utrolig støttende og omsorgsfuld, og god til at minde mig om vejrtrækningen. Men jeg var så meget inde i mig selv, at jeg egentlig ikke tænkte så meget over ham, må jeg indrømme. Fokuserede helt på smerterne

Held og lykke!