Skal snart føde for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Amalie Laursen

Hej!Jeg sidder her sammen med min dejlige kæreste som jeg er blevet forlovet med for 1 måned siden, de sidste 9 måneder har vi bare ventet og ventet og ventet på at den lille ville komme og det gør den også meget snart, det var da også lidt på tide da vi har været sammen i 7 år! Mine spørgsmål er nok mest til dem som har en god viden eller selv har prøvet at føde Bliver man normalt klippet lidt op? Eller er det kun hvis man ikke har åbnet sig nok? Hvor lang tid efter man har født skal man opholde sig på hospitalet?Hvordan var i den 3 dag efter i var født? Har læst at det skulle være en hård dag.Hvor hurtigt tabte i jer efter i fødte? Og hvor meget tog i på? Hvordan var jeres mænd da i havde veer? Min kæreste vil helst gerne røre ved mig hele tiden da han er nervøs , glæder sig og ikke bange lide at jeg har ondt.Han er bare så nusser! :-D Elsker ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tror kun du bliver klippet hvis du overhovedet ikke åbner dig af dig selv...

jeg blev ikke klippet og åbnede mig "kun" 8 cm førend presseveerne blev så stærke at jeg ikke kunne gøre andet...

jeg var på hospitalet fra mandag til fredag og det lød som om det var meget normalt for førstegangsfødende her i Roskilde i det mindste...

jeg tror ikke der var nogen speciel reaktion den 3. dag efter fødsel.. ikke andet end at om aftenen løb mælken til og det gjorde altså lidt nas da brysterne blev spændt så meget ud at jeg ikke kunne bevæge armene uden det gjorde ondt faktisk...

tog 5.6 kg på, lillemanden vejede 3070g ved fødsel, og efter fødsel havde jeg tabt 6.5 kg...

uha ja vi troede det blot var plukveerne da de rigtige veer begyndte faktisk så manden tog det helt roligt.. hele vejen var han superfantastisk.. han greb også lillemanden da han kom ud da han havde mere fart på end jordemoderen havde forventet...

og ja kæresten var også vimsende omkring mig konstant da vi var på fødegangen... var dejligt at have ham der som støtte...

Anmeld

22. november 2011

Frk Mig

Hej!Jeg sidder her sammen med min dejlige kæreste som jeg er blevet forlovet med for 1 måned siden, de sidste 9 måneder har vi bare ventet og ventet og ventet på at den lille ville komme og det gør den også meget snart, det var da også lidt på tide da vi har været sammen i 7 år! Mine spørgsmål er nok mest til dem som har en god viden eller selv har prøvet at føde Bliver man normalt klippet lidt op? Eller er det kun hvis man ikke har åbnet sig nok? Hvor lang tid efter man har født skal man opholde sig på hospitalet?Hvordan var i den 3 dag efter i var født? Har læst at det skulle være en hård dag.Hvor hurtigt tabte i jer efter i fødte? Og hvor meget tog i på? Hvordan var jeres mænd da i havde veer? Min kæreste vil helst gerne røre ved mig hele tiden da han er nervøs , glæder sig og ikke bange lide at jeg har ondt.Han er bare så nusser! :-D Elsker ham.

Hej

Da jeg fik min søn for 2 år siden blev jeg ikke klippet .. Og jeg sprækkede heller ikke .. jeg fik en lille bitte rift oppe ved urinrøret som Noah fik lavet på vej ud .. Jeg fødte om lørdagen og fik lov til at tage hjem om onsdagen .. Skulle egentlig have været hjemme om tirsdagen men da jeg ikke kunne få ammningen til at virke rigtig så ville de holde mig en dag mere .. Men jeg ved faktisk ikke hvornår de klipper .. der må jeg være sig svar skyldig .. Jeg tog en del på men efter 3 uger havde jeg tabt mig 19 kg .. Og jeg havde taget 43 kg på (skal lige siges at jeg havde overdrevet meget vand i kroppen .. )

Per var helt rolig da jeg havde veer .. Han hentede vand til mig og han var der hele tiden for mig .. Han hjalp mig med vejrtrækningen og masserede min lænd når jeg havde brug for at han gjorde det .. Han var os den som holdte bruseren da jeg stod og skulle have varmt vand på lænden

Anmeld

22. november 2011

banditten2011

Amalie Laursen skriver:

Jeg fødte i lørdags og blev ikk klippet men fik mellem 7-8 sting bagefter.. Min kæreste tog det rigtigt pænt, havde sagt til ham at han nok ikk sku stå og sige alt muligt til mig osv for så ville jeg nok blive gal hehe på Hvidovre hospital har du 2 overnætninger jeg tog dog hjem aftenen inden, så tog kun 1 overnatning.. Jeg er på 3 dagen idag og har faktisk ikk mærket nogen forskel og mælken er løbet til så ved ikk om det er alle som for sådan en tur på 3 dagen

Anmeld

22. november 2011

Frøken J.

Amalie Laursen skriver:

- Bliver man normalt klippet lidt op?
Det gør man kun, hvis der er en god grund. Det er ikke normen. Jeg blev ikke klippet, kan jeg fortælle

- Hvor lang tid efter man har født skal man opholde sig på hospitalet?
Det er vist forskelligt fra sygehus til sygehus. Jeg fødte på Skejby, og vi var på patienthotellet i 2 døgn. Men hvis man har problemer, kan man blive længere, og mener også man må tage hjem før, hvis alt går godt, og man selv ønsker det.

- Hvordan var i den 3 dag efter i var født?
Den var normal.. Hverken bedre eller værre end de andre dage, så ved ikke lige hvad der skulle være med 3. dagen

- Hvor hurtigt tabte i jer efter i fødte? Og hvor meget tog i på?
Tog 23 kilo på. Tabte 10 umiddelbart efter fødslen, og vægten har stået stille siden. Har dog heller ikke spist videre sundt eller motioneret, så pt holder jeg bare vægten. Min datter er 6 uger gammel.

- Hvordan var jeres mænd da i havde veer?
Utrolig støttende og omsorgsfuld, og god til at minde mig om vejrtrækningen. Men jeg var så meget inde i mig selv, at jeg egentlig ikke tænkte så meget over ham, må jeg indrømme. Fokuserede helt på smerterne

Held og lykke!

Anmeld

22. november 2011

Gaia

Altså der hvor du klippes og der hvor du åbner dig er to forskellige steder. De 10 cm er livmoderhalsen og der klippes du ikke. Hvis du så er lidt stram i mellemkødet og det ikke kan strække sig nok så hovedet kan komme ud, så klippes du hvis du ikke brister af dig selv

Efter en ukompliceret fødsel ligger du 48 timer på sygehuset som førstegangs. Du kommer hjem efter 48 timer hvis amningen fungerer.

Tror ikke man 100 % procent kan sige at det er 3 dagen som er blue dagen. Det er forskelligt fra person til person hvornår dit hormonniveau falder. 

Jeg blev klippet - avvvv for helvede kort sagt! Det kan godt nok mærkes veer eller ej. Så skal du klippes så bed om at blive bedøvet. Jeg låpå sygehuset i 4 dage pga. Kraftig blodtab efter fødslen. Tabte 1250 ml. Normalen er et sted mellem 200-500 ml. Min blue dag kom på 6. Dagen - vrææl . Jeg tog 25 kg på ved første gravidite! Tabte 14 kg de første 14 dage eftert. Men manglede stadig 6 kg da jeg blev gravid igen. Men det er jo meget forskelligt, hvor længe der går til man har tabt sig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.