23. december - julehygge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.057 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Anonym trådstarter

Fra i år har vi bestemt at vi holder jul hjemme - de sidste par år har vi ikke kørt nogle steder den 23. december, og har så været til jul hos enten mine eller min mands forældre den 24. december... men fra i år. med nu 2 børn, har vi bestemt at være hjemme begge dage... nu vil vi så gerne se min familie, og min mands familie den 23. december til julehygge og bytte-julegaver-halløj... dog har min familie allerede stillet sig på højkant, da min lillesøster skal arbejde, og derfor måske ikke kan komme med... hun er næsten 19 på det tidspunkt (det bliver hun 2. el. 3. januar)...

min mand er så kommet med følgende forslag: vi inviterer alle til den 23. kl. 18 til risengrød, og så kan man komme eller lade være... derudover mener han at der i teksten i julekort-invitationen skal stå at der kun skal byttes gaver denne dag, men ingen skal pakkes ud...

hvordan gør I med julegaver når der er både familie, og svigerfamilie???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Munder

Vi holder altid jul hjemme. I år kommer kun mine svigerforældre. (sidste år var mine forældre der også, men de er hos min søster i år)

Vi åbner altid julegaver, når personerne er til stede (om det så er juleaften, 1. juledag eller 2. juledag). Jeg elsker at give gaver og se reaktionen fra modtageren. Ofte lægger man jo også noget i at finde lige den rigtige gave. 

Vi ser altid min søster + familie 2. juledag, og der udveksler vi gaver med dem.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Vi holder altid jul hjemme. I år kommer kun mine svigerforældre. (sidste år var mine forældre der også, men de er hos min søster i år)

Vi åbner altid julegaver, når personerne er til stede (om det så er juleaften, 1. juledag eller 2. juledag). Jeg elsker at give gaver og se reaktionen fra modtageren. Ofte lægger man jo også noget i at finde lige den rigtige gave. 

Vi ser altid min søster + familie 2. juledag, og der udveksler vi gaver med dem.

det lyder også rigtig hyggeligt... et af dilemmaerne i vores familie er at det er blevet lidt et gaveræs  og at min mor går meget op i at de skal give en god stor gave, for så er de bedre end min svigermor.... (min mor og svigermor kan ikke sammen - de snakker ikke sammen og hilser ikke på hinanden når de er til fx fødselsdag hos os ) mine forældres gave har altid været større end den gave vi har givet, og det er den også i år - vi har bare ikke råd til de store gaver, og er af den overbevisning at det er bedre at give en lille gave end ikke nogen gave... derfor betyder det ikke så meget med at se modtagerens reaktion, da man som regel drukner i gaver

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

min svoger har fødselsdag den 18 dec. og der plejer vi at blive inviteret til fødselsdag. så plejer vi at have julegaverne med der til dem og vi får så dem med til os.. 

men ellers så aftaler vi bare løbende med dem vi ikke skal holde jul med hvordan vi gør. de fleste bliver sendt frem og tilbage..

Anmeld

22. november 2011

-Sigrid-

Tja, vi skal hjem til svigerne til frokost d. 24. og så skal vi hjem til mine forældre (og papforældre - mine forældre er skilt men holder jul sammen  .) om aftenen. Begge steder er det med alle søskende

Vi har aftalt med svigerne at vi kommer der hjem d. 24. hvert år til frokost, og så næste år invitere vi alle der har lyst til at komme (mine forældre og deres kærester, børn, min bror, mine bedsteforældre osv)  

Jeg har ikke lyst til at holde jul på andres præmisser - kun mine, min datters og min mands

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.