Positiv graviditetstest - og hvad så..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.591 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg står i den situation, at jeg i dag har taget to positive graviditetstests. Graviditeten er ikke planlagt, så jeg har ikke helt styr på datoerne for sidste menstruation, men i følge min egen lille beregning skulle jeg gerne forvente menstruation i morgen ell. overmorgen. SÅ under alle omstændigheder venter jeg lige til udebleven mens og nogle flere positive teste inden jeg går videre med det hele.. 

Det jeg gerne vil vide er så, hvad der kommer til at ske nu. Jeg er godt klar over, at jeg skal lægen, men er der ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad der skal ske hos lægen og hvordan og hvorledes. Skal jeg til lægen med det samme, eller er det bedst at vente nogle uger? Hvornår bliver man scannet og kan lægen sige noget om barnets ve og vel?

Jeg er rimelig ny i alt det her, så al viden er kærkommen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Blirnokaldrigfru

Man bliver som regel kun scannet, hvis man tidligere har gennemgået aborter - eller hvis man ikke kan beregne termin udfra sidste mens. Lægebesøg siges at være mellem uge 6 og 10. Men mener de fleste læger helst venter til 8-9 stykker. Til det besøg skal man svare på spørgsmål om sygdomme, vægt, og den slags, samt blodprøver og en klamydia prøve. så får man info om mad, jordemodermøder, og nakkefold, og vidst også hvilket sygehus man vil føde på. er meget stille og roligt - tager en times tid

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

Hej alle.

Jeg står i den situation, at jeg i dag har taget to positive graviditetstests. Graviditeten er ikke planlagt, så jeg har ikke helt styr på datoerne for sidste menstruation, men i følge min egen lille beregning skulle jeg gerne forvente menstruation i morgen ell. overmorgen. SÅ under alle omstændigheder venter jeg lige til udebleven mens og nogle flere positive teste inden jeg går videre med det hele.. 

Det jeg gerne vil vide er så, hvad der kommer til at ske nu. Jeg er godt klar over, at jeg skal lægen, men er der ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad der skal ske hos lægen og hvordan og hvorledes. Skal jeg til lægen med det samme, eller er det bedst at vente nogle uger? Hvornår bliver man scannet og kan lægen sige noget om barnets ve og vel?

lægen tjekker dig forhåbentlig i understellet. og så får du lavet en vandrejournal og får nogle bøger og piecer med og så får du nogle råd mht vitaminer osv..

og så får du ellers at vide hvad der skal ske..

det er jo forskelligt fra læge til læge og om det er lægehus med sygeplejersker i (som i mit tilfælde) eller om det er en alm læge og at du så skal på sygehuset og få taget blogprøver.. 

blodprøverne er for at se om der er lussingesyge, og andre sygdomme. aids, hiv osv osv.. 

det er ikke så indviklet. din læge skal nok hjælpe dig med de fleste oplysninger.

Og tillykke med graviditeten 

Anmeld

22. november 2011

LilleLene

Jeg fik at vide, da jeg ringede og bestilte tid, hvad der skulle ske, og hvor lang tid der tager osv. Og når du er hos lægen får du alt det at vide om scanninger og jordmødre og alt det der

Anmeld

22. november 2011

pemiro

Anonym skriver:

Hej alle.

Først får du lige et tillykke

Jeg ringede til lægen og spurgte hvad der nu skulle ske.
Jeg skulle over og ha bekræftet graviditeten vha urinprøve og så tjekkede lægen lige understellet.

Jeg fik så en ny tid da jeg var i uge 9 ca. Hvor jeg fik lavet vandrejournal, tjekket understel igen, fik taget blodprøver og generelt bare snakket om alt muligt.

Nu venter jeg så på indkaldelse til nf, og så er det vidst jordemoderen der tager over nu, så vidt jeg forstod på lægen

Så ring du bare til lægen og sig du har testet positiv

Anmeld

22. november 2011

Gaia

Læge besøg et eller andet sted mellem uge 6-10. De fleste i uge 8. Der laves vandrejournal tages blodprøver, syfilis, blodtype, hiv osv. Samt en double test som bruges i beregningen af risikoen for downs. Derefter skal du enten selv bestille tid eller også gør lægen det, til en nakkefoldsscanning mellem uge 11-13. Der scannes du og dine tal, blod, vægt, alder og barnets nakkefold udgøre tilsammen et tal som giver risiko. Alt over 1:300 er godt. Mellem uge 13-16 er der første jordemor besøg.hvor vgt tjekkes,hjertelyd og hun føler på maven. Derefter får du sikkert en masse brochure om amning, sund livsstil osv. Førtse jm besøg vare ca. 40 min. Så når du uge 20-22 hvor misdannelses scanningen finder sted. Der tjekkes om alt er som det skal være med barnet, vækst, hjertekamre, hjerne halvdele, navlestreng, nyre, mavesæk osv. I uge 25 er der lægebesøg igen. Kan ikke lige huske hvad man skal der. Men løbenede resten af graviditeten er du hos jm, hvor vægt, hjertelyd, symfysemål, barnets størrelse osv.tjekkes. God fornøjelse og tillykke med graviditeten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.