Giraffen skriver:
Jeg læste lige retningslinjerne og jeg undrer mig over følgende:
- Profiler der er oprettet med henblik på at interviewe eller indsamle data fra Baby.dk's brugere, til brug i forskning, medier eller lignende, vil også blive blokeret øjeblikkeligt. Kontakt i stedet Baby.dk's ledelse for mere information herom.
- Profiler der har været genstand for kommerciel aktivitet, herunder handel med selve profilen, salg af varer, reklame eller andre ydelser, vil blive blokeret uden varsel. Ved kommerciel reklame menes reklame for egne eller andres sider med henblik på at tjene penge på reklamen
Jeg undrer mig da jeg synes jeg tit ser profiler der gør netop dette - eller hedder det samme som den virksomhed de har
Jeg har endda en enkelt gang anmedt et indlæg med ren reklame for egen virksomhed og fik svaret "det må man gerne"
Altså er jeg bare i tvivl over hvad de to retningslinjer præcist dækker og ikke dækker over...
Ang. indsamlingen af data har vi den regel for at undgå at debatten bliver spammet til, eller der bliver rettet en masse uønskede henvendelser til vores brugere. Det er en måde at få hånd i hanke med den slags.
Vi har til dags dato endnu ikke nægtet nogen at indsamle data dog.
Ang. kommerciel aktivitet, så tillader vi små firmaer, der ikke har et egentlig bannerbudget, at reklamere, så længe det ikke tager overhånd, plus de kan købe en erhvervsprofil netop til formålet.
Med venlig hilsen
Staff
Anmeld