av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Alexander071106sMor

Jeg har det sidste stykke tid døjet med at det stikker helt vildt som regel i højre side nederst (ved ikke om det er skambenet eller hvad). Sådan lige pludselig kommer der et ordentligt stik/jag.

Desuden har jeg enormt ondt foran hele vejen over i underlivet ligesom når jeg skal have min mens. Nogle gange går det ned mod højre ben, men ikke altid. De smerter er der i lang tid, oftest om natten.. I dag var jeg i badekar for at se om det kunne lindre, men det gjorde det ikke...

Føler derudover nogle gange at jeg er ved at "tabe" mit underliv - ret ubehageligt, og jeg laver mange knibeøvelser..

Jeg er gravid i uge 35...

Andre der har det ligesom mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Moms

Hej,

jeg er i uge 38.

Noget af det kan jeg genkende.

De sidste 2 ½ uge har jeg fået sådan nogle jag ned i lysken og lige det første stykke på fremsiden af låret. Det er typisk, når jeg har siddet og rejser mig. Lige de første skridt har jeg lidt svært vet at få gået - det er somom jeg bliver slået med en reflekshammer lige ind på senen til de store lårmuskler.

Min kiropraktor siger, det er fordi jeg overbelaster disse muskler pga. den ændrede vægtbæring som følge af graviditeten og at jeg skal strække dem ud flere gange om dagen. Det har jeg nu ikke været så god til, men jeg er sikker på han har ret.

Min kæreste har oplevet noget lignende, da han er tømrer og kravlede rundt på et tag en hel sommer.

Hvis det er symfyseløsning, vil du kunne mærke smerten lige midt på skambenet.

Håber det er til at holde ud - god bedring.

Moms

Anmeld

22. november 2011

Wimmie

Jeg er 36+2 og har de samme smerter 

Det gør især nas når det stråler ned i låret, men jeg har fået at vide at det bare er baby der fylder godt til - og presser på bækken og nerver.

Godt man snart kan se ende på det 

Anmeld

22. november 2011

Alexander071106sMor

Wimmie skriver:

Jeg er 36+2 og har de samme smerter 

Det gør især nas når det stråler ned i låret, men jeg har fået at vide at det bare er baby der fylder godt til - og presser på bækken og nerver.

Godt man snart kan se ende på det 

Ja det er rart

Det er godt det bare er baby der presser, så er jeg lidt mere rolig ;o)

Anmeld

22. november 2011

Carslund

Hej..

Sidder også med de samme smerter. Jeg har fået at vide at det er bækkenet der løsner sig, symfysen der løsner sig og giver plads til barnes hovede (som igen kan trykke på div nervebaner). De pludselige jag og niv tror jeg er ligamentsmerter.

Det kan gøre hamrende ondt og man kan blive helt bange for om der nu er noget i vejen.

Syns du skal tænke på at det er dejligt du først får dem nu.

hvis du er urolig kan din læge nok berolige dig med en snak og hjælpe dig med hvordan du skal bevæge dig osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.