det er efterhånden gået op for mig, at jeg ikke er den eneste der vugger og gynger min baby i søvn om aften! hvordan pokker kommer jeg ud af den dumme vane? jo før, jo bedre ik?
min søn på knap 3 måneder har haft kolik (heldigvis er vi ovre det
). dengang fandt vi jo ud af en masse metoder der fik ham til at falde til ro, og i søvn. nu kan han simpelthen ikke falde i søvn om aften uden jeg vugger ham til han er faldet helt hen. lægger jeg ham for tidligt, er han lys vågen! jeg har læst forskellige steder at man skal lægge barnet i sengen, og græder det, skal man gå ind og putte igen. men men. min søn SKRIGER! når han er så vred/ked/træt vil han ikke have sutten. han vil bare op i armene! hvordan slap i ud af den onde cirkel??
om dagen har han aldrig haft svært ved at falde i søvn, lige indtil jeg tænkte mig om... vi har en sansegynge hængene her hjemme som han den sidste måned har sovet på om dagen. super smart, for så kan jeg bare skubbe til den, når han er ved at vågne og han ikke har sovet ret længe.
sikke noget jeg har rodet mig ud i. lægger i bare jeres baby om dagen, og så sover de?
og lægger i dem i deres seng, hvor de også sover om natten? jeg tænker nemlig at han måske vil kende forskel på det at sove til middag, og sove til nat ved at sove to forskellige steder.
håber i vil dele lidt af jeres erfaringer, for jeg ser mig selv med en dreng på 4 år der skal vugges i søvn! 
Årh ja.. Hvad gjorde vi egentlig dengang 
Hvor har jeg dog egentlig glemt meget af det "skrækkelige" og knap så morsomme Cajsa gjorde dengang, også kommer minderne tilbage efter sådan et indlæg her 
Hun havde også noget kolik lign. noget, og ville ikke have at vi sad stille med hende i starten.. Var hun vågen og sad ved os, så skulle vi stå eller gå rundt med hende, for hun startede med at skrige lige så snart vi satte os ned.. Årh, hvad hun dog ikke har udsat os for egentlig 
Men hun fik også lidt en vane, at falde i søvn på vores skulder.. Jeg kan faktisk ikke huske hvordan vi fik den vendt, men jeg læste en del om søvn inde på www.mors-baby.net, hvilket hjalp herhjemme så vidt jeg husker.. Blandt andet noget med, at de faktisk skal lære at falde i søvn.. Det er åbenbart ikke noget man har lært fra start af.. Meget mystisk..
Nå, men vi lagde hende i sin seng eller hendes lift, lige så snart hun gabte eller kløede sig øjnene.. Lagde hende simpelthen ind, og enten gav en flaske, eller gik direkte ud. Og det virkede
Hun faldt i søvn i løbet af 0,2 sek 
Vi fandt også en bamse til hende, hun kunne ligge og nusse med, og den er stadig hendes absolutte ynglingsbamse idag..
Hvad gjorde vi ellers?
Om aftenen lagde vi hende, og tog hende op når hun græd - men vi bevægede os ikke væk fra sengen! Når hun blev rolig, så lagde vi hende igen med det samme.. De første par aftener lavede vi faktisk ikke andet end at lægge hende, og løfte hende op igen, men til sidst lærte hun at falde i søvn i sin seng, og ikke i vores arme.. Det er faktisk utroligt vigtigt, at de falder i søvn hvor de også senere vågner, ellers bliver de endnu mere forvirrede.
Jeg kan ikke huske hvor gammel hun var, da det bare kørte, men lige siden har hun været en drøm at lægge til at sove.. Der har selvfølgelig stadig været aftener hvor hun har været helt umulig, men det store billede har været, at hun har været nem at få til at sove..