Måske kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.482 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. november 2011

KiaKatrine

Puha, burde en læge ikke læse ens papir igennem, når man skifter læge ?

Jeg er meget ung og vidste ikke hvad en alm. fødsel kan medføre til, når man er født med en skæv ryg og bækken, men har nu læst om det på nettet.

Det var hel tilfældigt at der blev snakket om kejsersnit, det var min søster der havde spurgt om jeg ikke var blevet tilbudt/anbefalet det, når jeg har den skade i ryggen, og nej det er jeg overhovedet ikke  Er så glad for det kom på banen inden jeg gik i fødsels selv, for det kan medføre til at jeg i en alder af 17/18
(
Født den 5. januar 1994 - Termin 28. december 2011 ) 
må droppe arbejdsmarked, for det kan give flere skader, da det er så hårdt for ryggen og presse et barn ud.
+Der skal ikke meget til så får jeg smerter, har så også fået bækkenløsning alt for tidligt og det er pga. min ryg, viser det sig nu  Så kan jeg bedre forstå det, fordi har prøvet og lyttet så godt jeg kunne til min krop, og slappet af da den sagde stop.

Puha er spændt på hvad jordemoderen har at sige her på onsdag, så jeg kan få planlagt kejsersnit i stedet for.

For kunne lige forstille mig at hvis jeg går i fødsel selv, bliver min ryg mere skadet, og en evt akut kejsersnit vil jeg heller ikke opleve som første gangs fødende.

Undskyld, føler mig bare lidt svigtet af egen læge, da jeg har været skannet i 2007, og billederne siger den er skæv + det er ved hofterne også, og ikke kun lidt men tale om 1½-2½ cm .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Benjamins'mor

Jeg har også en skæv ryg, og jeg fødte normalt uden komplikationer, og jeg fik bækkenløsning allerede i uge 19-20.

Anmeld

21. november 2011

KiaKatrine

Benjamins'mor skriver:

Jeg har også en skæv ryg, og jeg fødte normalt uden komplikationer, og jeg fik bækkenløsning allerede i uge 19-20.

Okay, men min ryg er skæv i hele rygsøjlen, og bare selv at sidde op i længere tid kan være et problem. Kan næsten ikke arbejde, hvis jeg ikke er på smertestillende og går til fys og alt mulig

Og er i nogle periode på stærk smertestillende
Og ligger tit søvnløs om natten.

Anmeld

23. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej for det er ikke din almindelige praktiserene læge,der skal tage den beslutning,men lægerne på det hospital hvor du skal føde.

Anmeld

23. november 2011

Toshiba

KiaKatrine skriver:

Puha, burde en læge ikke læse ens papir igennem, når man skifter læge ?

Jeg er meget ung og vidste ikke hvad en alm. fødsel kan medføre til, når man er født med en skæv ryg og bækken, men har nu læst om det på nettet.

Det var hel tilfældigt at der blev snakket om kejsersnit, det var min søster der havde spurgt om jeg ikke var blevet tilbudt/anbefalet det, når jeg har den skade i ryggen, og nej det er jeg overhovedet ikke  Er så glad for det kom på banen inden jeg gik i fødsels selv, for det kan medføre til at jeg i en alder af 17/18
(
Født den 5. januar 1994 - Termin 28. december 2011 ) 
må droppe arbejdsmarked, for det kan give flere skader, da det er så hårdt for ryggen og presse et barn ud.
+Der skal ikke meget til så får jeg smerter, har så også fået bækkenløsning alt for tidligt og det er pga. min ryg, viser det sig nu  Så kan jeg bedre forstå det, fordi har prøvet og lyttet så godt jeg kunne til min krop, og slappet af da den sagde stop.

Puha er spændt på hvad jordemoderen har at sige her på onsdag, så jeg kan få planlagt kejsersnit i stedet for.

For kunne lige forstille mig at hvis jeg går i fødsel selv, bliver min ryg mere skadet, og en evt akut kejsersnit vil jeg heller ikke opleve som første gangs fødende.

Undskyld, føler mig bare lidt svigtet af egen læge, da jeg har været skannet i 2007, og billederne siger den er skæv + det er ved hofterne også, og ikke kun lidt men tale om 1½-2½ cm .

jeg har en diskusforskydning + havde bækkenløsning - fødte uden problemer.. så det tror jeg sagens du kan..

om ikk andet så hellere give det en chance end at give op på forhånd - det ER altså den fedeste oplevelse

Anmeld

24. november 2011

KiaKatrine

Toshiba skriver:

jeg har en diskusforskydning + havde bækkenløsning - fødte uden problemer.. så det tror jeg sagens du kan..

om ikk andet så hellere give det en chance end at give op på forhånd - det ER altså den fedeste oplevelse

Okay.

Men i vores familie har vi rigtig mange skevanker. Sådan en som min mor går ikke af sig selv i fødsel, trosalt hun har fået 5 børn.

Og mine smerter er så slemme nu, at jeg kun sover hele tiden, og kan ikke lave noget som helst, gider knap nok spise, fordi kan ikke holde det ud, så vil gerne bare have ham ud nu, og hele min graviditet har været træls, tror det er efter alt det med faren og jeg.

Starten af graviditeten havde jeg kvalme, og gik hen og tabte mig meget (6½ - 8 kg)

Gik fra hinanden da jeg var ca 9 uger henne pga vold, flyttede så hjem til min mor, og det blev ikke bedre, der kom kun negative ting ud af munden på hende og resten af min familie på hendes side, så gik selv med mig trælse graviditet, og havde ikke nogen og snakke med om det.

Nu er min ryg gået hen og blevet meget værrere, at selv bare snart at gå i brusebad er et problem, og toilet besøg det samme, vil gerne bare ligge ned hele tiden

Og har flere naver der sidder i klemme tror lægerne, men troede de også med min ryg som var skæv, og det samme med min ældste brors ryg, hvor det så viser sig den har været brækket i 6 år nu.

Ved godt mange siger det er fedt og føde, selv men måske jeg selv kan gøre det næste gang, hvor jeg håber min graviditet bliver nemmere, og har fast partner.
Og vil på ingen måde igennem akut kejsersnit

Og er ligeglad hvilken måde han kommer til verden på, bare han er sund og rask

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.