Tips til julenissens narrestreger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.179 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Mamalou

Kære alle som læser med!

Nu er det jo som bekendt første søndag i advent på søndag, og i den forbindelse får vi besøg af "nisse Poul". Nisse Poul er en fræk lille nisse, der hjælper julemanden med at bringe gaver ud til de søde børn Min bonusdatter elsker det, og husker stadig de narrestreger han fandt på sidste år. 

Sidste år lavede vi en nissefælde, hvor vi strøg mel ud under julesokken og sørme om han ikke havde lavet små spor. Nisse Poul gemte også gaven i køleskabet, farvede mælken lyserød, kom ris i sengen og byttede om på Luccas ting på værelset. 

Jeg vil jo rigtig gerne forsætte traditionen og finde på nyt numre nissen kan lave, men er lidt tom for ideér... Vi gentager sikkert nogle af narrestregerne fra sidste år, som eksempelvis fælden. 

Er der nogle af jer, der også har en fræk nisse, der laver narrestreger - og som vil dele de kreative ideér, så nisse Poul kan være lige så kreativ i år, som han var sidste år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Tullemor

Nissen hos os kan finde på at binde knuder på det tøj man skal have på (jakke, bukser, trøje, flyverdragt osv)

Den kan også finde på at rulle garn ud på kryds og tværs, fra hjørne til hjørne, op og ned til der er et virvar af garn så man skal dukke sig for at komme forbi det.

Eller putte grankogler i støvlerne.

eller putte perler i sukkerskålen.

håber der var lidt inspiration.

Anmeld

21. november 2011

Dinna88

I folkeskolen fik vi en nisse med hjem til overnatning på skift... Engang sad den i stuelampen med slikket fra de andre nisser, der skulle have været i min nissepose  Blev vildt sur på den!

Ellers kan jeg faktisk ikke rigtig huske hvad den gjorde... Jo, den bandt knuder på min flyverdragt og puttede ris i mine støvler Og et år var vi på tanken, hvor jeg havde den med. Den lå i kurven vi havde taget, og så gik jeg lidt rundt og kiggede. Da jeg kom over til min mor havde den sørme putter slikkepinde til min klasse ned i kurven. 

En enkelt gang var den liiiidt stærkere - Jeg sad i lænestolen i stuen med min dukke bag mig. Jeg var åbenbart helt optaget af tv'et - jeg opdagede ikke at min mor (nissen) tog min dukke og puttede den inde i min seng. Det var lidt mislykket - jeg blev forfærdeligt bange og begyndte at græde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.