Marcipanlåg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.310 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. november 2011

Maja_4000

Vi skal snart holde 1 års fødselsdag Hehe
Til det skal vi selvfølgelig have lagkage .. Har tænkt mig at bage bundene selv , komme marcipan på toppen og flødeskum på siderne .. Og så pynte med fondant .. Vores familier kan ikke lide fondant nemlig
Men jeg er sgu for nærig til at købe de der udrullede marcipanlåg .. Kan man ikke sagtens lave det selv ? Hvad er det nu man skal ælte ind i marcipanen ? Hehe
Og så tænkte jeg på at bruge springformen fra bundende som "udstikker" .. Eller hvad er det nemmeste ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

LLN

Hej

Jeg ville ikke ælte noget ind i marcipanen, da jeg så synes at den bliver for sød. Det er kun hvis du vil have farvet marcipanen det kan blive nødvendigt at ælte det med frugtfarve og flormelis.

Når du skal rulle den ud, så klip det par fryseposer op og rul marcipanen ud i mellem dem.

Anmeld

20. november 2011

K&S

Maja_4000 skriver:

Til det skal vi selvfølgelig have lagkage .. Har tænkt mig at bage bundene selv , komme marcipan på toppen og flødeskum på siderne .. Og så pynte med fondant .. Vores familier kan ikke lide fondant nemlig
Men jeg er sgu for nærig til at købe de der udrullede marcipanlåg .. Kan man ikke sagtens lave det selv ? Hvad er det nu man skal ælte ind i marcipanen ? Hehe
Og så tænkte jeg på at bruge springformen fra bundende som "udstikker" .. Eller hvad er det nemmeste ?

Jeg har ikke haft blandet marcipanen med noget, bare rullet den ud som den er

Anmeld

21. november 2011

Nettemor

hvis det er fordi du vil lave overtræksmarcipan så er det glukose og flormelis du skal blande i det

Anmeld

21. november 2011

AndreasMor84

Hvis du bare vil lave en top til din kage behøver du ik blande noget i. Men hvis du vil overtrække en hel kage, kan det blandes med glukosesirup og flormelis så det bliver blødere..

Anmeld

22. november 2011

Maja_4000

nettemor skriver:

hvis det er fordi du vil lave overtræksmarcipan så er det glukose og flormelis du skal blande i det

Bliver det så som fondant at arbejde med , eller ?

Anmeld

22. november 2011

Maja_4000

AndreasMor2011 skriver:

Hvis du bare vil lave en top til din kage behøver du ik blande noget i. Men hvis du vil overtrække en hel kage, kan det blandes med glukosesirup og flormelis så det bliver blødere..

Bliver det så som fondant at arbejde med , eller ?

Anmeld

22. november 2011

Ansemusen

Maja_4000 skriver:

Du kan sagtens rulle ren marcipan ud til låg!

Mht. fondant, kan de fleste i min familie heller ikke lide det, inkl. mig selv. Men jeg ser det som noget ydre pynt som ikke skal spises. Indeni er surprisen

Anmeld

22. november 2011

Maja_4000

Ansemusen skriver:

Du kan sagtens rulle ren marcipan ud til låg!

Mht. fondant, kan de fleste i min familie heller ikke lide det, inkl. mig selv. Men jeg ser det som noget ydre pynt som ikke skal spises. Indeni er surprisen

Jamen synes det er så ærgeligt at bruge så lang tid på noget som bare ryger ud

Anmeld

22. november 2011

Ansemusen

Maja_4000 skriver:

Jamen synes det er så ærgeligt at bruge så lang tid på noget som bare ryger ud

Jeg synes ikke det er selve det at overtrække kagen, som tager lang tid. Det er al pynten. Men du kan jo sagtens lave marcipanlåg! Jeg plejer at bruge Odende ren rå marcipan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.