Arp ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.651 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. februar 2009

Mie A

Er det ikke det, som det hedder, når de begynder at skalle i hovedbunden. Lærke har vist fået det. Men hvad skal jeg gøre ved det...?? mindes at der var noget med olie...men er ret lost...

Mie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2009

Anja

Esther har også tendens til det. Da det var slemt vaskede jeg hendes hår i Sacha - en shampoo fra apoteket mod arp. Ellers smører jeg creme i hendes hovedbund. Hun har jo børneksem, så jeg bruger A-derma på hendes hud og det får hun bare noget af i hovedbunden også. Man kan sagtens smøre, lade det sidde 10 min og så forsigtigt vaske håret med en våd klud så det ikke er så fedtet.

Jeg prøvede det med madolie med Elias, men synes ikke det virkede så godt som det jeg gør nu og dernæst blev jeg træt af at det olie/fedt ud i alt tøj og sengetøj.

Anmeld

18. februar 2009

Plysbjørnen

Benjamin har også, men jeg aner heller ikke hvad jeg skal stille op med det... Det er nogen ret voldsomme pletter han har...

Anmeld

18. februar 2009

Mie A

Har også tænkt på at lade det være... må man det?? Genere det dem? Ellers tror jeg at jeg må på apoteket og købe noget A-derma - vil gerne undgå olien!

Anmeld

18. februar 2009

Anja

Så vidt jeg ved kan det godt gå væk af sig selv, hvis det ikke er voldsomt MEN har fået at vide at det hæmmer hårvæksten fordi hårrødderne ikke kan ånde under det ....

Jeg kan i al fald kun anbefale shampooen - der er sikkert nogle kemikalier i som ikke er helt optimalt, men jeg valgte den gang jeg købte det at jeg hellere vil vaske det få gange i den shampoo end stå med kam og rede igen og igen for det må altså også være hårdt for den lille hovedbund.

Esther er helt arp fri nu

Anmeld

20. februar 2009

malou

Victor havde også lidt... der brugte jeg den nye olie fra Libero.. og så bader jeg ham i en speciel badeolie til spædbørn, som apoteket blander selv og kommer i en brun flaske. Det er noget jeg bestiller 1 l af ad gangen (eller min mor gør) Det er SUPER dejligt til hans hud!!! Jeg frotterer det tørre i hans hovedbund væk med et håndklæde og det har taget det helt!!!

Er løbet tør for olien fra apoketet men vender tilbage med navnet på det når jeg tager til Dk og henter den nye flaske.

knus malou

Anmeld

7. marts 2009

bimse79

Du kan få de af med creme og en tættekam... Brug en god fed creme og tag det over et par dage..

Anmeld

30. marts 2009

oliver&malthe

Jeg bruger Ceridal lipolotion fra apoteket. Er blevet anbefalet af min sundhedsplejerske. Det er en slags olie, fedter dog ikke helt ligeså meget. Jeg lader min Malthe ligge med det mens han f.eks. sover sin lange lur i barnevognen eller en hel nat, derefter bruger jeg en tættekam. Det er ret nemt løsne, hvis de har ligget lidt i "blød"

Arp kløer, og de kan ikke selv nå op på sit hovede, så man kan godt - forsigtigt selvfølgelig - klø lidt for dem!
Ellers skulle frisering være god forebyggelse for at få blodcirkulationen igang.
Malthe har lidt meget af det, men jeg kan nøjes med en lille kur 1 gang om ugen med Ceridal lipolotion (det går nemlig ikke bare væk efter et par dage)

Tine

Anmeld

30. marts 2009

malou

malou skriver:

Victor havde også lidt... der brugte jeg den nye olie fra Libero.. og så bader jeg ham i en speciel badeolie til spædbørn, som apoteket blander selv og kommer i en brun flaske. Det er noget jeg bestiller 1 l af ad gangen (eller min mor gør) Det er SUPER dejligt til hans hud!!! Jeg frotterer det tørre i hans hovedbund væk med et håndklæde og det har taget det helt!!!

Er løbet tør for olien fra apoketet men vender tilbage med navnet på det når jeg tager til Dk og henter den nye flaske.

knus malou

Hov.... havde da helt glemt det her indlæg.... - Det hedder "badeolie til spædbørnspleje" og 1 liter Indeholder:

Triton x-45 25g
paraffinolie 225g
vand, renset 750g

det er apoteket der blander det så man ringer ned og bestiller det.. det står ikke på hylderne!!! Min mor har brugt det i mange år... og min nevø bruger det da han har eksem.

knus malou

Anmeld

28. september 2009

qp

hvordan f.... melder man sig ind i denne gruppe???? 
(oktober 2008)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.