Hvornår 1. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. november 2011

fru G

Hejsa tøser

Efter positiv test igår havde jeg lige brug for at fordøje nyheden. Riskornet er planlagt men ikke lige på den måde for vi havde fået at vide at vi ikke kan klare det ad naturlig vis. Men så..vupti,... skal lige forholde mig til det

Anyway - det er 1. barn, så ... hvornår skal jeg til læge??? Engang mellem 6. og 10. uge, men ... vil gerne høre hvad I har tænkt jer at gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

sarahjylland

Jeg var af sted som 4+3. OG var til første scan i mandags og skal igen på torsdag. Men ang scan kan du ikke regne med mig

Anmeld

20. november 2011

Broberg

fru G skriver:

Hejsa tøser

Efter positiv test igår havde jeg lige brug for at fordøje nyheden. Riskornet er planlagt men ikke lige på den måde for vi havde fået at vide at vi ikke kan klare det ad naturlig vis. Men så..vupti,... skal lige forholde mig til det

Anyway - det er 1. barn, så ... hvornår skal jeg til læge??? Engang mellem 6. og 10. uge, men ... vil gerne høre hvad I har tænkt jer at gøre?

Jeg skal afsted i uge 8 og var det vist også med den første barn i uge 8.

Forstår ikke lige helt hvad du mener med vi har tænkt os at gøre. Man ringer til lægen og beder om en tid til at få lavet vandrejournal.

Anmeld

20. november 2011

fru G

Øh jo jeg er bare komplet i tvivl hvad det rigtige er at gøre gøre det om 1½ uge (så er jeg i ca. uge 6) eller vente til lidt senere så jeg kan taget doubletesten som min veninde gjorde...

Anmeld

20. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Den første læge gravidtites undersøgelse ligger i uge 8. Der får du lavet vandrejounal og en gyn undersøgelse af størrelse på hvor stor din livmoder er. Du bliver vejet og indstillet til NF scaning. Du får en masser gravititets information og ka stille en masse spørgsmål. Lægen vil også spørge indtil om i har nogle arvelige sygdomme i jeres familier. Ka ik huske om du også ska aflever urin og blodprøve. Håberbdet ku bruges til noget og stort tillykke! Vh Stine.

Anmeld

21. november 2011

Broberg

Jo man skal også aflevere en tisseprøve. Blodprøven formoder jeg man kun skal have taget, hvis man ikke har dokumenteret blodtype.

Anmeld

21. november 2011

sarahjylland

Hmm nu fik jeg af vide at man IKKE laver gyn undersøgelse mere og at blodprøver skal laves i uge 10. Det er nyt men sådan er det nu. Jeg fik vandrejournal i uge 4

Anmeld

21. november 2011

M&N

fru G skriver:

Hejsa tøser

Jeg var til 1. lægebesøg i 8. uge, altså 8+0. Men dagen før skulle jeg ned og have taget blodprøver til NF, ved ikke hvorfor så tidligt. :-)

Men omkring der. Bare ring imellem 6-10 uge 

Anmeld

21. november 2011

MissBee

fru G skriver:

Hejsa tøser

Hej

Man ringer jo bare til ens læge når man har fundet ud af det og der finder i sammen en tid til at få lavet din 1 undersøgelse

Jeg skal først i uge 9 men der har jeg også været til 2 scanninger inden... en tidlig scanning og en terminsscanning.

Anmeld

24. november 2011

Stine C

MissBee skriver:

Hej

Man ringer jo bare til ens læge når man har fundet ud af det og der finder i sammen en tid til at få lavet din 1 undersøgelse

Jeg skal først i uge 9 men der har jeg også været til 2 scanninger inden... en tidlig scanning og en terminsscanning.

Hvorfor skal du til to scanninger så tidligt, og hvordan har du fået det arrangeret? Betaler du selv eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.