Så skete det, beretningen bliver nok ikke så lang da det var en rigtig lyn fødsel.Jeg startede med at tegnbløde mandag aften/nat så begyndte så småt at blive lidt spændt, stod op kl. 6.30 for at sende Liv i skole men måtte vække Daniel da jeg havde det lidt mærkeligt, gik i seng og sov ón/off til kl. 10.00. Der sker så ikke mere så jeg tænker at det nok er gået i sig selv. Liv kommer hjem kl. 13.30 og gør sig klar til at tage hen til mine forældre, det gør hun hver tirsdag fordi hun skal til spejder. Jeg snakker med min mor og vi bliver enige om at liv får sin taske med tøj med, bare for at være på den sikre side.Kl. 14 begynder mit vand at sive og kl. 14.30 får jeg den første ve, og nu går det stærkt, veerne kommer væltende ind, de bider og niver godt så jeg går i bad og Daniel ringer efter min far som skal køre os, jeg kommer i tøjet og vi får pakket det sidste, kl. 16.15 sidder vi i bilen og kører mod Esbjerg, en køretur der normalt tager 1 time men min far står lidt på speederen for han kan høre St det går stærkt, mine veer vælter ind og da vi er 10 min. Fra sygehuset føler jeg pressetrang, vi kommer frem og Daniel løber ind for at finde en kørestol, jeg kommer op på fødegangen og Jordemoderen kigger bare på mig og åbner døren til fødestuen, ind med mig og af med tøjet, op på briksen og blive undersøgt, får at vide at jeg er helt åben og skal over på fødelejet, jeg tror Daniel er lidt chokeret over farten, jeg presser og presser og Jordemoderen lytter hjertelyd, den er for langsom så hun tilkalder vagten fordi der måske skal bruges sugekop, det når vi dog ikke for 3 veer efter er hovedet ude, den lille er blå og har navlesnoren er en gang rundt om halsen, Jordemoderen forklarer at næste ve skal der virkelig presses igennem for den skal ud NU, spørg lige om jeg blev nervøs, jeg presser alt hvad jeg kan og ud kommer verdens dejligste lille pige, de tager hende over på et bord og giver hende ilt, der går lidt før vi hører hende skrige og jeg når nok at spørge 5 gange om hun er ok, det er hun og hun kommer over på min mave, jeg bliver undersøgt og føder moderkagen, jeg har fået 2 små rifter som ikke skal syes, min far som ville være taget hjem har ventet på gangen fordi Jordemoderen var forbi og fortælle ham at han lige så godt kunne blive for det ville ikke tage lang tid, kommer ind og ser hende blive målt og vejet, hun vejer 3430 g og er 52 cm. Vi er så lykkelige.Alt i alt, en fødsel på 3 timer fra første ve til hun var ude og nåede at være på sygehuset i 20 min. Så var det ovre, og ja nu blev det langt alligevel men det var rart at få det skrevet ned, undskyld kvaliteten men sidder på mobilen.
Anmeld