Kan det passe, at jeg er så langt henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. november 2011

SarahEmil

Heej.

Jeg havde min sidste mens. første dag, den 03.09.11, men jeg kunne først teste positiv, en måned efter forventet mens.

Jeg har været hos lægen, som har sat mig til d. 09.06.12

Efter deres beregning, er jeg så i uge 11 idag, men kan det passe at jeg er så langt henne? Når jeg først kunne teste positiv så sent?

( jeg har stadig kvalme, og brystspænding)

Jeg spurgte lægen, men fik ikke noget konkret svar, så håber at i kan hjælpe mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Frk-Lotusblomst

SarahEmil skriver:

Heej.

Jeg havde min sidste mens. første dag, den 03.09.11, men jeg kunne først teste positiv, en måned efter forventet mens.

Efter deres beregning, er jeg så i uge 11 idag, men kan det passe at jeg er så langt henne? Når jeg først kunne teste positiv så sent?

Jeg spurgte lægen, men fik ikke noget konkret svar, så håber at i kan hjælpe mig :-)

Ja både og..

Jeg testede positiv d. 3/9, havde sidste mens d 2/8 dvs jeg var 4+4 der. Idag ville jeg så have været 15+3 (hvis altså det ikke var fordi fosteret var gået til og jeg fik en medicinsk abort i uge 10). Så hvis du havde sidste mens dag d. 3/9 (hvilket ser ud til at være den dag han regner ud fra) jamen så vil du være 11+6 idag. og 12+0 imorgen.

Men du kan være alt for 7+ - 11+6 henne. Hvis vi nu skulle antage du havde en blødning imellem d. 3/9 og 2 måneder efter hvor du testede positiv.. Og det kommer jo også an på om d. æglæsning f.eks først har lagt omkring oktober. Og nogen, ja de tester jo altså bare SENT positiv. Der er flere herinde der først har kunne teste positiv fra de var 8+.. )

Men når lægen antager du er så langt henne skal du jo til NF i næste uge og der kan de jo så anslå terminen og hvor langt du reelt er henne. ...

Håber det gav dig nogenlunde svar og ikke var alt for rodet.

Anmeld

19. november 2011

pemiro

SarahEmil skriver:

Heej.

Kan ikke rigtig svare på dit spørgsmål, synes bare lige det var spøjst at vi er sat til samme dato

Anmeld

19. november 2011

Kløver

BÅde og, nogle tester sent, men din æl kan også ha rykket sig. Feks skulle jeg, i forhold til mens have termin 4 april men har først termin den 1 maj. Du kan jo evt høre lægen om du må få en scanning for at fastsætte terminen, men hvis Han tror du er så langt, får Du nok bare tid til nakkefold inden for de næste 2 ugers tid, og er du feks 4 uger længere tilbage får Du ny tid som så passer. Men nogle tester jo senere, mens nogle få ikke kan bruge test men skal have det bekræftet ved en blodprøve
Tillykke med spiren :-)

Anmeld

19. november 2011

Bassemor<3

jeg forstår ikke hvorfor lægen ikke har sendt dig til Terminsscanning ? Jeg kunne først teste positivt da jeg var 10+0 uger og da jeg testede positivt regnede jeg ikke med at jeg var længere end 5-6uger henne, men da lægen så satte doptonen på, var der hjertelyd, og så kunne vi jo godt regne ud at jeg var en del længere henne. så lægen bestilte en tid til terminsscanning, hvis vi fandt ud af at jeg var 10+1 

Anmeld

19. november 2011

Miss Juul

Jeg havde sidst m. dag 18 juli. testede først positiv 3 sep. Gik til lægen hun gik ud fra de datoer. Fik en scanning, hvor jeg ifølge lægens beregning skulle være 9+?, men scanningen viste at jeg kun var 6 uger henne.. aner ikke hvordan det kan lade sig gøre.. Men i mit tilfælde blev jeg altså rykket 3 uger tilbage!  

Anmeld

20. november 2011

SarahEmil

Jeg vil sige tusind tak, for alle jeres svar Jeg ved dog,  ikke helt, med mig selv endnu. Men jeg må bare vente på, at jeg bliver inkaldt til nakkefolds scanning, så de kan fastslå hvor langt jeg er henne

Men jeres svar, har hjulpet mig, mange tak søde damer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.