hvornår ligger de forskellige scanninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Ja, man kan hos nogen også se kønnet der. Hvis ikke, så kan man evt bestille kønsscanning på privat klinik.

Det med hvis den har slemme misdannelser ved jeg faktisk ikke. Det sker jo så sindssygt sjældent. Meget slemme misdannelser, altså mangel på arm osv, kan allerede ses ved NF scanningen, da man jo kan se en "baby" allerede der

Tryghedsscanning får man enten hvis man fx har aborteret før, har mistanke om graviditet uden for livmoderen . Men tror også man kan bede om at få den. Men man kan jo ikke "se" noget, andet end en sort peanut

nåeh okay

er der nogen som kan se kønnet i nf? eller husker jeg forkert,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er på lægelig indikation, men du kan betale dig fra det, hvis du ønsker en tryghedsskanning før nakkefoldsskanningen.

okay tusinde tak for svar..

Anmeld

18. november 2011

lycly

Anonym skriver:

nåeh okay

er der nogen som kan se kønnet i nf? eller husker jeg forkert,,

Nej, det kan man ikke. Har i hvert fald aldrig hørt om det

Anmeld

18. november 2011

wmillapigenw

Rockertand skriver:

Der skal være en lægelig indikation, før man bliver tilbudt vækstskanning - men nu snakker vi en 100% normal graviditet.

Hvis vi skal i detaljer med skanninger i unormale graviditeter, så er der også en type III-skanning (misdannelsesskanning) - og tro mig, den er ikke sjov at skulle igennem, der er der tvivl om, hvorvidt hjerte, hjerne og andre vitale organer er i orden.

altså jeg har fået afvide: alt ser fint ud og der er slet intet at komme efter også spurgte de om jeg ville have en vægtskanning og det sagde jeg self ja til og det har intet at gøre med at der er noget galt min gravidtet er helt normalt!

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Nej, det kan man ikke. Har i hvert fald aldrig hørt om det

okay

Anmeld

18. november 2011

Kløver

Rockertand skriver:

Nakkefoldsskanningen ligger mellem 11+4 - 13+6.

Misdannelsesskanningen ligger i 19.-20. uge.

I en normal graviditet er der ikke tale om andre skanninger.

(Y)

Anmeld

18. november 2011

Rockertand

wmillapigenw skriver:

altså jeg har fået afvide: alt ser fint ud og der er slet intet at komme efter også spurgte de om jeg ville have en vægtskanning og det sagde jeg self ja til og det har intet at gøre med at der er noget galt min gravidtet er helt normalt!

Her er, hvad Rigshospitalet skriver:

Nogle kvinder vil blive tilbudt hyppigere kontrol end normalt. Det drejer sig hovedsageligt om:

• Kvinder, der venter tvillinger
  • Kvinder, der tidligere har født væksthæmmede børn
  • Kvinder med sukkersyge - herunder sukkersyge opstået i forbindelse med graviditeten
  • Kvinder der har - eller tidligere har haft - svangerskabsforgiftning
  • Immuniserede kvinder, hvor moderen danner antistoffer mod barnets blod
  • Andre grupper af kvinder, der skønnes i særlig risiko for komplikationer i graviditeten

Hvilke undersøgelser kan der evt. være tale om?

• Flowundersøgelser, hvor blodgennemstrømningen i navlesnoren måles med henblik på at vurdere moderkagens funktion. - Kan f.eks. anvendes til fostre, der ikke er så store, for at få et indtryk af, om fostret modtager tilstrækkelig næring via moderkagen.
  • Måling af fostret med henblik på et vægtskøn.
  • Vurdering af fosterstilling, som i visse tilfælde kan være vanskelig at 'mærke sig frem' til.
  • Udvidet hjerteskanning - i tilfælde af f.eks. tidligere barn født med hjertesygdom eller hjertesygdom hos én af forældrene, i tilfælde af visse sygdomme hos moderen, f.eks. sukkersyge, der statistisk giver en lille øget forekomst af hjertefejl.
  • Måling af blodgennemstrømning – flow – i fostrets blodkar, der kan give en indikation af f.eks. fosterets blodprocent eller hjertets funktion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.