Lav selv julegave - ide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Hougaard92

Hej, de er godt nok super fine synes jeg.

hvordan søren får man dem til at lægge op af kanten så længe de ikke er varmet, uden de fander ned ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

TineA

Jeps, dem masseproducerer jeg for tiden på jobbet (SFO)

Et lille tip : prøv de store Hama perler - det bliver endnu flottere  

Anmeld

19. november 2011

TineA

JuliaHougaard92 skriver:

Hej, de er godt nok super fine synes jeg.

hvordan søren får man dem til at lægge op af kanten så længe de ikke er varmet, uden de fander ned ?

Pensler skålen med en smule olie

Anmeld

23. november 2011

Guldet

iris-mor skriver:

Billedet her er altså tyvstjålet fra onkel google. Men det ser nogenlunde sådan ud

Vil du ikke skrive hvordan man gør ? er lidt fatsvag..hehe for jeg forstår ikke hvordan perlerne kan ligge op af kanten og forme sig, for hvis man hælder dem i en skål, så vil de da bare lige ovenpå hinanden??

Anmeld

23. november 2011

iris-mor

Mor- til pige skriver:

Vil du ikke skrive hvordan man gør ? er lidt fatsvag..hehe for jeg forstår ikke hvordan perlerne kan ligge op af kanten og forme sig, for hvis man hælder dem i en skål, så vil de da bare lige ovenpå hinanden??

Du skal bruge en skål der kan tåle at komme i ovnen.

Så kan du evt smørre lidt olie i og op af siderne, så hænger perlerne nemmere fast.

Så stabler du simpelthen bare perlerne, og kommer skålen ind i ovnen. Tjekker den en gang i mellem og når du synes de er smeltet nok tager du den ud. Lader den køle - for ellers brækker perlerne fra hinanden. Og så er den i vinkel.

Anmeld

23. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

iris-mor skriver:

Jeg har set - muligvis eksisteret i 100 år, men nu har jeg så også opdaget det.

I stedet for at lave perleplader, kan man med de helt små nus. Jeg har gjort det med min datter på 1½ (og nej hun propper ikke ting i munden)- men at lægge perlerne i en underkop eller en lille ildfastskål. Så perler over hele bunden og så langt op af siderne som muligt og så i ovnen på 200 til de ser sammensmeltet ud. Køle af og voila så er der året julegave til morfar, mormor etc - en hjemmelavet skål

Uh dem kender jeg godt. De er fine 

Anmeld

23. november 2011

Mussen2

Jeg fatter det stadig ikke-  hvordan putter i perler i en underkop eller fad??? Hvornår modelleres de? Før eller efter ovnen

Anmeld

23. november 2011

iris-mor

Mussen2 skriver:

Jeg fatter det stadig ikke-  hvordan putter i perler i en underkop eller fad??? Hvornår modelleres de? Før eller efter ovnen

De lægges bare fx på en underkop. Så lægger du dem side om side, lidt ligesom hvis det var en perleplade. I ovnen smelter de så sammen, så får de samme form som underkoppen. Hvis du så har lagt dem i en lille skål og stablet dem lidt op af kanten vil de smelte sammen og bevare den form som skålen havde.

Ellers spørg du bare igen. Du skulle prøve det

Anmeld

24. november 2011

Guldet

iris-mor skriver:

Du skal bruge en skål der kan tåle at komme i ovnen.

Så kan du evt smørre lidt olie i og op af siderne, så hænger perlerne nemmere fast.

Så stabler du simpelthen bare perlerne, og kommer skålen ind i ovnen. Tjekker den en gang i mellem og når du synes de er smeltet nok tager du den ud. Lader den køle - for ellers brækker perlerne fra hinanden. Og så er den i vinkel.

1000 tak for beskrivelsen :-)) Lige et sidste spørgsmål, skal det bare være et enkelt lag?

Anmeld

24. november 2011

Rsa

Panduro Hobbys hjemmeside har også en kort beskrivelse til, hvordan man laver perle skålene.

Vi er selv stor fan af dem herhjemme  Og har ofte brugt det som gave idé...

http://www.pandurohobby.dk/Inspirations/DmpInspirations/74121-74590/74310

Man kan evt. også bruge andre ting af plastik, har selv lavet et fad med små plastik soldater - tyvstjålet, heh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.