-mange tak for jeres søde tanker..
Det har godt nok været en mærkelig dag.. Først opringningen, så ud på skadestuen og se ham... Dernæst en lang samtale med min faster som jeg ikke har set i 19 år. Egentlig meget hyggeligt!
Vi er blevet enige om at få begravelseshjælp fra kommunen, da det åbentbart er den ekstra pension han får udbetalt... og hvis vi kan, så spraymaler vi urnen lyserød.
Jeg har fået ringet til en af dem der stod på brevet og så er der én der har ringet til mig..
Min far havde åbentbart en ven som boede hos ham i ny og næ. Han og min far havde snakket meget om død og hvad der skulle ske. Han var også den eneste, der vist vidste at min far havde uhelbredelig kræft i bugspytkirtlen, blodpropper i benene, malersyndrom og ikke ville ende som grøntsag. Så ville min far hellere selv hjælpe det på vej, så han var sikker på at han ikke vågnede op igen.
Der lå en brik fra et skakspil - et tårn, på hans bryst, da de fik ham ind på skadestuen.
Da jeg snakkede med vennen nævnte jeg det og der blev sukket dybt og sagt "aha".. "så ved jeg godt hvad der er sket.....!"
Det viser sig at min far kun bar den lille skakbrik på sig, når han havde drukket. Og da han fik blodfortyndende medicin forstærkede alkoholen effekten... Så da han fandt ud af at han blødte kraftigt og der kun var én vej, har han drukket en potion alkohol og først ringet efter hjælp, da det var for sent..............
Hans veninde havde kl. 2 i nat drømt at der blev sat blomster på trappen...
Og vennens teori er at min far har været oppe og åbne døren kl. 2 for at sikre sig at falckfolkene kunne komme ind når han ringede.. og det har veninden mærket. Lige som jeg i fredags fik et følelse af ikke at kunne have at han skulle dø alene...
Vennen ved, hvad vi skal i lejligheden efter, da han har overnattet hos min far,når han har været i københavn. Han har nøgle, men vil ikke gå ind uden mig, da der ikke skal være tvivl om at han kun henter sine ting.
Så jeg skal med ham i lejligheden søndag eller mandag. Der ligger nogle få ting af værdi.
Vennen sagde også at min far aldrig har bebrejdet mig at jeg ikke ville se ham. Han kunne godt forstå at det var pga. hans alkoholforbrug og et par andre ting. Og han var sikker på, at min far er blevet rigtig glad for det jeg har gjort for ham idag, der hvor han er nu...For jeg betød alt for ham!!!
Anmeld