Medicinsk abort - nogen der har prøvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, og ønsker ikke barnet.

Skal nu ha en medicinsk abort, og vil derfor gerne høre om der er nogle som har prøvet det?? Jeg har læst lidt om det, men vil rigtig gerne høre nogle af jeres versioner - jer der har prøvet det.

Har det rigtig skidt med det, men det kan desværre ikke lade sig gøre at beholde dette barn, så please lad være med at spørge mere ind til hvorfor osv. Jeg ønsker kun svar på mit spørgsmål.

Hilsen den fortvivlede mor til i forvejen 2 dejlige børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Skal nu ha en medicinsk abort, og vil derfor gerne høre om der er nogle som har prøvet det?? Jeg har læst lidt om det, men vil rigtig gerne høre nogle af jeres versioner - jer der har prøvet det.

Har det rigtig skidt med det, men det kan desværre ikke lade sig gøre at beholde dette barn, så please lad være med at spørge mere ind til hvorfor osv. Jeg ønsker kun svar på mit spørgsmål.

Jeg har ikke selv prøvet nogen af valgmulighederne for en abort, men har 2 veninder der begge har prøvet den medicinske og der er vidt forskellige udfald. Den ene fik nogen piller som så fik kroppen til at udstøde fostret, det gik fint og uden komplikationer. Den anden fik dem for sent, fik ikke det hele udstødt, måtte til udskrabning, de fandt ud af der var 3 og ikke 1 foster, til udsugning, fik piller hendes krop ikke kunne tåle, gik i medicinsk koma i 3 dage og er steril idag.

Mit indtryk er at den metode hvor du bliver lagt i bedøvelse muligvist er den mest tidsopslugende, men også den "sikreste" (hvis man skal vælge sådan et ord i den sammenhæng - alt narkose er farligt.)

Anmeld

18. november 2011

MorTilEn2013Dreng

Jeg har prøvet det og synes ikke det var så slem fik ret ondt i maven men viste os det var det værd og det bedste.. Men som den forgik hos mig kommer du på hospitalet den ene dag bliver scannet men du får ikke af se barnet gjorde jeg ikke. Også skal du sluge en pille der stopper det hele og dagen efter vist skal du komme igen og får lagt to piller op i skeden. Også skal du bliver der i nogen timer og før du skal sluge den første pille skal du lige have taget blodprøver og 14 dage efter vist skal du have taget en ny prøve får at se om alt er som det skal være 

Anmeld

18. november 2011

MamaJakob

Jeg har også prøvet at få medicinsk abort, og selvfølgelig er det ikke sjovt, men jeg vil vove at påstå, at det er forholdsvist smertefrit.

For mig svarede smerterne til kraftige menstruationssmerter, men man får også nogle smertestillende piller på hospitalet, som de fortæller én, hvornår man skal tage.

Det mest frustrerende er, at man bløder rigtig lang tid (omtrent 14 dage), og det kan godt være lidt svært at forsøge ikke at tænke, hver gang man ser en lidt større klump blod (ja, sorry, for lidt nasty detalje): "Er det mon fosteret?" Der er det SUPERvigtigt (og det fortæller de også på hospitalet) at huske på, at det slet ikke er muligt at se det lille-bitte-bitte foster (eller hvad man skal kalde det på dét stadie), når det er så tidligt i graviditeten, at medicinsk abort stadig er en mulighed.

Håber det var et svar, du kunne bruge til noget

Anmeld

18. november 2011

celkt

Har desværre også lige været igennem en medicinsk abort her i efteråret, og det var ikke slemt, - ikke fysisk i hvert fald.

Men det kommer selvfølgeligt an på hvordan ens smertetærskel er...

Held og lykke med det.

Anmeld

18. november 2011

banditten2011

Anonym skriver:

Min læge ville ikk anbefalde mig den medicinske så jeg har fået lavet en udskrabning..

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

Mange tak for svar. Jeg ved ikke om jeg er blevet mere rolig efter jeres svar, men det er jo sikkert som med alt andet i verden - nogen går det godt og andre mindre godt

Er bare så bange for at skulle være hjemme mens det sker

Anmeld

18. november 2011

Frk-Lotusblomst

Her er lidt fra min beretning om min medicinske abort: Det skete d. 10/10 og er skrevet der hvorfor noget af det står i nutid.

Jeg fik en tid samme dag kl 13. Jeg mødte op derude og troede jeg skulle have lagt stikpillerne op derude, fik dog bare min lille doggybag med bestående af stikpiller og smertestillen x 2 og en rigtig god forklaring på hvordan jeg skulle gribe det hele an!

Jeg lagde stikpillerne op kl 15.30, lagde mig i sengen og ventede de 1,5-2 timer. Kunne godt mærke det begyndte at bide lidt mere på trods af jeg havde taget smertestillende på samme tidspunkt som stikpillerne. Tog efter 3 timer ud og spiste ved min mor.. Da vi kom hjem kl. 21.40 var det tid til at ringe til B5 og fortælle hvordan aborten gik. Jeg gik lige på toilet for at tørre mig.. Da jeg ville rejse mig kom klumpen. Den var INTENST. Den lå der, ovenpå alt det papir jeg havde kylet i toilettet. Min lille skat, det der skulle have været blevet til vores lille ønskebaby. <3 Det var en speciel følelse. Jeg skyllede den ud......

Jeg havde ikke de vilde smerter og tog derfor ikke hele 2. omgang smertestillende fra hospitalet. Tog blot 2 pamoler at gå i seng på..

Ringede så til B5 og fortalte hvordan de sidste 6 timer havde forløbet og alt lød jo bare godt. Så blev sendt i seng med beskeden om at hvis jeg havde spørgsmål eller fik mere ondt skulle jeg endelig ringe igen!

Vågnede imorges med en fin følelse indeni. Følte jeg blødte meget så gik på toilet for at skrifte bind. Ingen blod i bindet og minimalt på papiret. Det er dog taget til i løbet af dagen. Smerterne er moderate men ikke noget et par pamoler har kunne tage. Og slet ikke sådan at de ikke er til at holde ud.

Tilførelse:

Jeg blødte i alt 1 lille uge. Alt i alt var det for mig ikke slemt. Kun da klumpen kom ud, men det var jo fordi det var en ØNSKEBABY: <3

Når du skal hjem og ordne det skal der jo være en ved dig de første par timer. Eller det råder de ihvertfald, og så er det bare hjem, ligge stikpillerne op og så ind i sengen og hyggenygge 2 timer. Derefter må du gerne gå rundt og lave småting.

Jeg håber det gav lidt mere ro..

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.