Hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Risen

Hej de damer, 

Jeg kan se, at der er en del som ønsker hjemmefødsel, og endda nogle som har prøvet det før Ville være glad, hvis I gad, at fortælle jeres erfaringer med hjemmefødsel, og hvorfor i har valgt det? (også hvis I ikke har prøvet det før)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

PsychedeliC

Risen skriver:

Hej de damer, 

Jeg kan se, at der er en del som ønsker hjemmefødsel, og endda nogle som har prøvet det før Ville være glad, hvis I gad, at fortælle jeres erfaringer med hjemmefødsel, og hvorfor i har valgt det? (også hvis I ikke har prøvet det før)

op 

Anmeld

18. november 2011

sarahjylland

JEg er så en af dem der tænker WOW at i tør det ville jeg aldrig

Anmeld

18. november 2011

Risen

PsychedeliC skriver:

op 

Tak søde

Anmeld

21. november 2011

Broberg

Og især hvordan jeres mænd forholdte sig til og reagerede på, at I ønskede hjemmefødsel?  

Anmeld

21. november 2011

Risen

Broberg skriver:

Og især hvordan jeres mænd forholdte sig til og reagerede på, at I ønskede hjemmefødsel?  

Du overvejer det måske også?

Anmeld

21. november 2011

marius' mor

Risen skriver:

Hej de damer, 

Jeg vil også supergerne føde hjemme.. men jeg kan desværre ikke overtale manden.. (arbejder selvfølgelig videre på sagen)..

Det nytter jo desværre ikke noget hvis jeg er dejligt afslappet og får min "ønskefødsel" hvis min mand hyperventilere og ligger i fosterstilling i sofaen fordi han er angst, over at jeg er hjemme og i gang med at føde..

Anmeld

22. november 2011

Risen

marius' mor skriver:

Jeg vil også supergerne føde hjemme.. men jeg kan desværre ikke overtale manden.. (arbejder selvfølgelig videre på sagen)..

Det nytter jo desværre ikke noget hvis jeg er dejligt afslappet og får min "ønskefødsel" hvis min mand hyperventilere og ligger i fosterstilling i sofaen fordi han er angst, over at jeg er hjemme og i gang med at føde..

Hehe, min mand var heller ikke meget for det i starten, men har fortalt ham hvad statistikkerne siger og at 1/3 i holland føder hjemme. Så blev han lidt mere overbevist. Jeg har tænkt mig at hive ham med til JM så en professionel kan fortælle ham lidt om det. Er det mon ikke også en mulighed for dig og din mand? 

Hehe neej kunne lige se det for mig. 

Anmeld

22. november 2011

Broberg

Ja, har overvejet det en del, gjorde også med den første. Det endte dog med kejsersnit fordi hun lagde med numsen ned af, som til alt held blev opdaget 3 dage inden termin pga en sød overlæge. Jeg endte med at få en meget traumatisk oplevelse alligevel, så hver gang jeg nærmer mig det skide sygehus, bliver jeg koldtsvedende, får ondt i maven og sådan nærmest småtudende hvis der bliver sagt noget "forkert" til mig.

Min bedre halvdel har det med hjemmefødsler som jeg har det med sygehuset. Men samtidig synes han også det er dumt at skulle køre enten til odense eller horsens (45min), når nu kolding (20min) er absolut tættest på. Har besluttet jeg aldrig sætter mine ben på Kolding frivilligt igen!  Kan ikke rigtig få ham til at fatte, at man absolut IKKE får lov til hjemmefødsel hvis ikke ALT er som det skal være og hele forløbet har været til UG. Og at jeg vil føle mig så meget mere tryg ved at det foregår herhjemme. Når jeg så siger det, ja så bliver manden jo bare praktisk og begynder på at argumenter for plads, gulvtæppe og sådan alt noget. SUUUK..vi har fint plads, gulvtæppet kan dækkes med plast hmm. Tænker bare, et eller andet sted skal han bare klappe kaje, for det er ikke ham der skal have en "kæmpe" baby ud at hans p.. men mig der skal alt det (udover p..)  så det skal han slet ikke bestemme, men jeg er jo også nød til at have hans opbakning for at det vil forløbe optimalt. Aj hvor er det træls

Anmeld

22. november 2011

marius' mor

Risen skriver:

Hehe, min mand var heller ikke meget for det i starten, men har fortalt ham hvad statistikkerne siger og at 1/3 i holland føder hjemme. Så blev han lidt mere overbevist. Jeg har tænkt mig at hive ham med til JM så en professionel kan fortælle ham lidt om det. Er det mon ikke også en mulighed for dig og din mand? 

Hehe neej kunne lige se det for mig. 

tjo.. måske han skal med til jordemoder.. Desværre har jeg både vidst ham videnskabelige artikler der viser, at kvinder der føder hjemme har færre komplikationer, færre kejsersnit og kvinderne har i mindre grad brug for Ve-drop, da de ikke får det afbræk som at skulle transporteres ind til fødeafd. samtidig med at kvinderne er mere afslappet og har færre smerter, fordi de er mere trygge..

det har desværre ikke bidt på endnu, men jeg kan jo give det en chance mere og krydse fingre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.