sovende spædbørn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. november 2011

PernilleogDennis

Ja hvor meget sover jeres små spædbørn.. Er især interesseret i de for tidlig fødte.. Men små bebser født til tiden er også meget velkomne med et bud.  

Freya er født 5 uger før tid og hun er idag 15 dage gammel, men hun sover hele tiden. hun er måske max vågen en time om dagen.. Men er det normalt?

Jeg mener at have læst et sted at helt nyfødte er vågen 4 timer i døgnet, hvilket hun absolut ikke er.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

AnneBJ

PernilleogDennis skriver:

Ja hvor meget sover jeres små spædbørn.. Er især interesseret i de for tidlig fødte.. Men små bebser født til tiden er også meget velkomne med et bud.  

Freya er født 5 uger før tid og hun er idag 15 dage gammel, men hun sover hele tiden. hun er måske max vågen en time om dagen.. Men er det normalt?

Jeg mener at have læst et sted at helt nyfødte er vågen 4 timer i døgnet, hvilket hun absolut ikke er.. 

Et par stykker fra min mødregruppe herinde fødte også et par uger før termin. Kan huske de spurgte om præcis det samme, fordi deres børn også sov rigtig meget. Ifølge deres SP var det ret normalt, faktisk vågnede børnene nærmest kun for at spise og faldt så i søvn igen.

Om ikke andet er tråden oppet nu

Anmeld

17. november 2011

chael

Min mellemste er født 14 dage før tid, men efter som jeg er gået 1 uge over med den ældste og yngste, plus lidt regnen frem og tilbage med termin, er mit bud 3 uger. Han var også ret lille, syntes jeg

Nå, men han sov også utroligt meget. Og min sp sagde dengang, at de sov meget indtil de ligesom nåede op på deres termins dato. Derefter skal det meget gerne vende.

Nu er han snart 3 år, så kan ikke huske hvor mange timer han var vågen. Kan bare huske jeg syntes han sov i en uendelighed. Han fik også gulsot, men meldte sig hver 3-4 time. Og trivedes.

*Camilla

Anmeld

18. november 2011

PernilleogDennis

AnneBJ skriver:

Et par stykker fra min mødregruppe herinde fødte også et par uger før termin. Kan huske de spurgte om præcis det samme, fordi deres børn også sov rigtig meget. Ifølge deres SP var det ret normalt, faktisk vågnede børnene nærmest kun for at spise og faldt så i søvn igen.

Om ikke andet er tråden oppet nu

Ja for hun er også kun vågen når hun skal spise, og så måske lige et kvarter efter, men oftes falder hun i søvn med rystet i munden, så prøver jeg lige at skifte hende og se om hun vil have mere, det vil hun for det meste gerne, men efter kort tid falder hun igen i søvn..

Så liver hun puttet og så sover hun igen i 3-4 timer..

Men håer da det er meget normalt..

Anmeld

18. november 2011

PernilleogDennis

chael skriver:

Min mellemste er født 14 dage før tid, men efter som jeg er gået 1 uge over med den ældste og yngste, plus lidt regnen frem og tilbage med termin, er mit bud 3 uger. Han var også ret lille, syntes jeg

Nå, men han sov også utroligt meget. Og min sp sagde dengang, at de sov meget indtil de ligesom nåede op på deres termins dato. Derefter skal det meget gerne vende.

Nu er han snart 3 år, så kan ikke huske hvor mange timer han var vågen. Kan bare huske jeg syntes han sov i en uendelighed. Han fik også gulsot, men meldte sig hver 3-4 time. Og trivedes.

*Camilla

Ja hun melder sig også når hun er sulten, der kan gå fra 2-5 timer imellem,, men ellers sover hun bare.. havde/har termin d. 9 dec. Så håber det begynder så småt at gå fremad..

mange tak for dit svar.

Anmeld

18. november 2011

Kløver

Daniel er også født 5 uger før tid, og han sov rigtig meget, sej da han var en måned gammel sov han meget, og fik at vide det var normalt

Anmeld

18. november 2011

Jonatansmor

Det er helt normalt, mine søskende er 4 uger for tidligt fødte og de første 2 måneder sov de konstant.

Min dreng blev taget med kejsersnit 10 dage før termin, han sov også hele tiden de første par måneder.

Nyd det - lige om lidt starter livet som 24/7 mor uden tid til noget som helst

Anmeld

19. november 2011

norenberg

min søn er født 13 uger for tidlig de første 5 mdr sov han stort set døgnet rund vågnede bare lige kort når han var sulten...

Anmeld

19. november 2011

Ranarupta

Albert er født 34+5 og de første 6 ugers tid var han vågen max 2-3 timer.

Jeg tror, at det er fordi, at de hurtigt bliver tilpas stimuleret og måske overstimuleret - og så har de brug for ro.
Nogle gange kunne Albert ikke finde ud af at falde i søvn og så skærmede jeg simpelthen bare med en stofble, så han ikke fik flere indtryk... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.