Anden gang hvor i skulle føde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. november 2011

LilyMarleen

Sagen er den, at jeg mildest talt havde en ELENDIG og SKRÆSLAGEN fødsel. Jeg havde lovet mig selv at jeg ALDRIG ville føde igen. Men men men, så blev jeg gravid, og jeg er nu 28+1, så tiden nærmer sig. Jeg prøver at holde tankerne væk fra fødslen, og håber det bedste, og jeg ved egentligt ikke hvordan jeg kan forberede mig.

Men jeg kunne egentligt rigtig godt tænke mig at høre om DU havde en lettere fødsel end din første fødsel ??

Ogogogog- Hvis man nu sprækkede rigtig meget første gang.. Åh nej, så gør man det jo sikkert IGEN ??  For pokker altså, føler slet ikke som mig selv dernede længere. Kan man gøre noget der ??

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Camulla

LilyMarleen skriver:

Sagen er den, at jeg mildest talt havde en ELENDIG og SKRÆSLAGEN fødsel. Jeg havde lovet mig selv at jeg ALDRIG ville føde igen. Men men men, så blev jeg gravid, og jeg er nu 28+1, så tiden nærmer sig. Jeg prøver at holde tankerne væk fra fødslen, og håber det bedste, og jeg ved egentligt ikke hvordan jeg kan forberede mig.

Men jeg kunne egentligt rigtig godt tænke mig at høre om DU havde en lettere fødsel end din første fødsel ??

Ogogogog- Hvis man nu sprækkede rigtig meget første gang.. Åh nej, så gør man det jo sikkert IGEN ??  For pokker altså, føler slet ikke som mig selv dernede længere. Kan man gøre noget der ??

Knus 

Er i samme sted som dig, så følger lige med  

Anmeld

17. november 2011

>>Carina<<

Mine to fødsler var meget forskellige.

1 fødsel fik jeg veer kl 10 og kom på sygehuset kl 14 og var 9 cm åben så det var lige på og hårdt uden smertestillende. Det gjorde da ondt men jeg råbte og skreg ikke og fik meget os for den måde jeg var på. Fødte en dreng på 57 cm og 3980 gram og revnede en lille smule. 

2 fødsel gik vandet kl 16 men fik ikke veer. Var til tjek på fødegangen men blev sendt hjem og hun regnede med jeg kom igen om aftenen. Men næh nej. Der skete intet og jeg endte med at få vedrop næste dag kl 17 og så gik det ellers i gang med veer med 1 minuts mellemrum. Det gjorde SÅ ondt syns jeg. Brokkede mig meget mere og pev og bandede og ku ik holde det ud. Dette oplevede jeg ik førate gang. Denne gang fik jeg lattergas. Fødte en pige på 51 cm og 3160 gram og revnede ikke det fjerneste. Havde ikke ondt bagefter og var 'normal' igen få timer efter. Der gik jeg rundt som om intet var sket. Det gjorde jeg ik første gang.

Håber du får en rigtig god fødsel når tiden kommer. Pøj Pøj :-)

Anmeld

17. november 2011

Victoriasmor88

Har det præcis på samme måde som dig selvom jeg ikke er gravid igen.. Jeg snakkede faktisk med min sp om det, fordi at min nattesøvn konstant blev afbrudt af grimme drømme omkring min fødsel  Jeg ved med sikkerhed at jeg skal have flere børn, også inden for et par år, men jeg kan næsten ikke bære tanken om at skulle igennem en fødsel mere. Min sp anbefalede at jeg ringede til min jordemoder som tog imod mit barn og var med under hele forløbet. Først tænkte jeg hvordan pokker det dog kunne hjælpe, for hun kunne jo selvfølgelig ikke huske mig.. Men det hjalp virkelig at få talt det igennem, ikke bare selve fødslen, men også hvad der kunne gøre en forskel næste gang. Og nu er jeg faktisk nået så langt at jeg føler mod på en fødsel igen når den tid kommer. 

Anmeld

17. november 2011

maria_wlt

Følger også lige med...

Nr 1 var PKS, nr 2 endte i en svær 3 gradsbristning... Ved ikke helt hvad jeg tør/skal med nummer 3 når den tid kommer...

Man er sku ikke helt sig selv dernede efter en total ødelæggelse....

Anmeld

17. november 2011

bette

så kan jeg berolige dig med min historie.. jeg sprækkede voldsomt ved første fødsel.. både ringmuskel og hele pisset.. og var selv rædsenslagen for at føde igen 2. gang.. 

men det gik sååååå nemt.. det gik hurtigt dog.. men fik kun 2-3 sting.. og havde ingen smerter efter det bagefter.. 

fødte i vand. ved ikke om det har noget med det at gøre.. men 2. gang var en fantastisk oplevelse

Anmeld

17. november 2011

bette

skal lige siges at begge mine unger var over 4000g ved fødslen

Anmeld

17. november 2011

Rockertand

1. fødsel og 2. fødsel lignede slet ikke hinanden her, den første lang, men i tilpas tempo, ikke voldsomme smerter og stille og roligt, fødte uden smertelindring af nogen art. Den anden fødsel gik utrolig hurtigt og gjorde noget mere ondt, men fik heller ingen smertelindring ved denne fødsel, det var overstået på mindre end 1 time.

Efter 1. fødsel fik jeg et par sting, efter 2. fødsel havde jeg kun en overfladisk skramme.

Jeg er taknemmelig for, at jeg har født vores børn på naturlig vis og  burde måske nok have været mere forberedt på, at langt de fleste ikke får fødsler, der ligner hinanden - og det er jo heldigt for dem, som ikke havde drømmefødslen første gang.

Anmeld

17. november 2011

TaAsJu

Havde en MEGET lang fødsels sidst der nær var endt i AK. Og moderkagen sad fst og ja der var bare rigtig mange ting galt. Men som en skriver snakkede jeg også forløbet igennem med min Jm der tog imod og var der under største dele af fødslen jeg havde 3 jm plus en studerende Det var helt igennem fantastiks og få hendes version af det hele. Også for min mands skyld. for han havde godt registret der var noget galt og det havde jeg bare slet ikke.. Kunne dog ikke forstå div. læger og sygplejesker på stuen. Fandt dog der ud for hvorfor..

Så Det vil jeg også forslå..

Anmeld

17. november 2011

Muffin

Mine to var vildt forskellige. Ved nr 1, gjorde det sindsygt ondt, i rigtig lang tid efter, kunne dårligt sidde op  Og nogle dage havde jeg så mange smerter at det var helt umuligt for mig at stå ud af sengen og passe lille baby, lå bare i sengen og tiggede om at dø- og når jeg skulle på wc- jamen jeg kan ikke engang holde ud at tænke tilbage. GODT jeg har en mand der ku ta fri og passe både mig og baby.

2 gang var jeg skræmt til døde. Og gæt hvad, jeg kunne rejse mig og gå rundt efter blot et par timer, behøvede ikke blive på sygehuset til yderligere kontrol- FOR DER VAR INTET SKET MED MIG DER BEHØVEDE KONTROL  Det var den fedeste oplevelser ever! Det gik som smurt i olie. Selfølgelig gjorde fødslen ondt, men slet ikke som sidst, og smerterne efterfølgene varede i to dage og så var jeg parat til at ta på juleshopping

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.