Samværd med far :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

DitteFisk

DK skriver:

Kirstine var hos sin far fra torsdag til mandag (så hentede vi hende i børnehaven mandag).

Nu er aftalen fra fredag til søndag aften kl. 19.30. Det er Kirstines far der selv har foreslået at få det indsnævret, da han skal meget tidligt op og han synes det var synd at Kirstine skulle møde i skole før kl. 7 (nok snarere 6.15). Han er flyttet lidt uden for byen og det er nu stort set umuligt for ham at nå at aflevere hende om morgenen i skolen.

For mig er det fint med hver anden weekend, men jeg tror at Kirsitne ville nyde at have været der fra torsdag til søndag så hun lige havde en aften mere. Men det er der jo ikke noget at gøre ved, og jeg synes det er dejligt at hendes far selv foreslår det og ved/kan se objektivt på hvad der er bedst for hans datter (hvilket ikke er at møde i skolen kl. 6).

Vi deler fødselsdag og jul 50/50 så hun er hos os hvert andet år. Derudover har han hende nogle uger i sommerferien.

Mht pinse/påske/helligedage osv derudover så aftaler vi fra gang til gang hvem der skal have hende. Det kommer an på om man lige har noget med familien man gerne vil have hende med til. Det plejer altid at passe og gå op i en højere enhed (gennem 6 år nu!). Vi er også gode til at bytte weekender osv hvis der er noget vi skal hvor vi vil have hende med/hun ikke kan komme med.

Det lyder som om i også har et rigtig godt samarbejde, når farmand godt kan se fornuftigt på det, og det er jo det sundeste

Tak for det gode svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

litri

Min søn er hver anden weekend hos far. Han henter i bh og jeg hos ham søndag.
Jeg ville helst, og sf, det hed hver 3 uge fra torsdag til søndag, da min søn ikke gider det rejsen mere, og ikke har ville været hos far i 5 mdr andet end en weekend om mdr.
Men den ville far desværre ikke, selvom det kun skulle være mens Han var arbejdsløs/sygemeldt og havde mulighed.
Derudover har Han hver anden jul 23-26, og hvert andet nytår 30-2.
Sommerferie max 2 uger.
Andre ferier og helligdage ville han ikke svare på i sf, og derfor lyder det at det der os er hver anden weekend.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.