Gode råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Anonym trådstarter

Hej.

min datter på 5 månederfår flaske kl 21 hver aften for der er hun sulten, efter det sover hun men vågner kl 3-4 tiden og vil spise igen, er der ikk noget man kan gøre så hun sover igennem ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Hej.

min datter på 5 månederfår flaske kl 21 hver aften for der er hun sulten, efter det sover hun men vågner kl 3-4 tiden og vil spise igen, er der ikk noget man kan gøre så hun sover igennem ?

Nej det tror jeg ikke. Hun har sikkert stadig brug for maden

At sove igennem for en baby er normalt også kun ca. 5 timer

Anmeld

18. november 2011

Rødhætte

Tror desværre du må være tålmodig.. Inden jeg blev mor var jeg sikker på at ALLE børn da sov igennem efter de 6 mdr, men jeg blev kloger  Min søn er nu 8 mdr og han får stadig en flaske om natte engang imellem.. Håber du er mere heldig end mig

Anmeld

18. november 2011

*Louise*

Jeg ville give hende en go potion grød inden hun kommer i seng efterfulgt af en flaske...... Så er hun godt mæt

Anmeld

30. november 2011

LoneO

Hej,

man behøver ikke vente i årevis på, at barnet på et eller andet tidspunkt sover igennem af sig selv.

Hvis de uregelmæssige måltider og den maglende søvn bliver belastende - ikke kun for dig, men frem for alt for dit barn - kan du lave om på det!!!

Nu findes Anna Wahlgrens "Sove hele natten" nemlig på dansk!!!

Din datter, som er 5 måneder, har brug for 15 timers søvn per døgn. Og det kan hun sagtens klare - hun vil nyde det! Men det kræver at du hjælper hende på vej med et fast spise/sove-skema.

Her et eksempel, som måske vil kunne passe:

kl 20.00 - 7.00 nattesøvn > morgenmad

kl. 8.00 - 8.45 morgenlur > 2. morgenmad

kl. 9.45 - 10.30 lur

kl. 12.00 middagsmåltid

kl. 13.00 - 15.00 middagssøvn > mellemmåltid

kl. 17.00 - 17.45 eftermiddagslur

kl. 18.30 aftensmad + evt. bad og sjov + godnatslurk

kl. 20.00 godnat

Hvis du har spørgsmål, kan du besøge Annas hjemme side - du må også gerne skrive til mig: loneo@t-online.de

Kærlig hilsen

Lone

Anmeld

30. november 2011

lycly

Anonym skriver:

Hej.

Når hun begynder at få grød, kan det være hun er så mæt i løbet af dagen, at hun ikke har behov for mad om natten

Anmeld

30. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Hej.

Jeg synes, det er tidligt, at hun skal undvære natmaden - især når hun stadig har behov for den.

Man plejer at sige, at de kan undvære natmaden, når de omkring de 8 måneder - nogle før, nogle senere

Og at sove igennem er når børn sover 5 timer i træk - så det gør hun jo

Jeg kan sagtens forstå, det kan være hårdt - men jeg læser det som værende dit behov, ikke hendes.

Anton er snart 16 måneder og han har stort set altid vågnet mellem 04.00-05.00 - natmad eller ej - så jeg ved hvor hårdt det er at mangle søvn - lige for tiden vågner han, fordi han drømmer

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Hej.

Min datter er på alder med din

Hun vågner nøjagtig som din! Meget sjovt... Hun kommer i seng kl. 19, og får mad kl. 23 og ca. kl. 3-4 stykker, og så står vi op kl. 6 Min SP siger, at hun godt kan undvære natmaden, fordi hun er så stor (Har lige oprettet et tråd om det!) Men det føler jeg ikke hun kan, for hun vil IKKE have sutten om natten, og falder ikke i søvn, før jeg giver hende bryst..

Hun får grød om middagen og om aftenen, lavet af blendet gulerødder og kartofler, og så blander jge lidt hirdegrød sammen med, plus lidt bananmos som eftermiddagsmad, men det hjælper ingenting endnu, for hun spiser slet ikke nok af grøden til, at hun bliver sådan rigtig mæt, og kan sove igennem hele natten af det..

Så jeg venter og ser, når hun begynder at spise noget mere af det - det er ikke hendes yndlingskost endnu....

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

LoneO skriver:

Hej,

man behøver ikke vente i årevis på, at barnet på et eller andet tidspunkt sover igennem af sig selv.

Hvis de uregelmæssige måltider og den maglende søvn bliver belastende - ikke kun for dig, men frem for alt for dit barn - kan du lave om på det!!!

Nu findes Anna Wahlgrens "Sove hele natten" nemlig på dansk!!!

Din datter, som er 5 måneder, har brug for 15 timers søvn per døgn. Og det kan hun sagtens klare - hun vil nyde det! Men det kræver at du hjælper hende på vej med et fast spise/sove-skema.

Her et eksempel, som måske vil kunne passe:

kl 20.00 - 7.00 nattesøvn > morgenmad

kl. 8.00 - 8.45 morgenlur > 2. morgenmad

kl. 9.45 - 10.30 lur

kl. 12.00 middagsmåltid

kl. 13.00 - 15.00 middagssøvn > mellemmåltid

kl. 17.00 - 17.45 eftermiddagslur

kl. 18.30 aftensmad + evt. bad og sjov + godnatslurk

kl. 20.00 godnat

Hvis du har spørgsmål, kan du besøge Annas hjemme side - du må også gerne skrive til mig: loneo@t-online.de

Kærlig hilsen

Lone

jeg kan ikk følge det skema md min datter hun sover når hun er træt og det er forskelligt dag til dag, men lige så snart un viser tegn på træthed putter jeg hende

Anmeld

9. december 2011

LoneO

Hej igen,

hvis du forsøger at overholde soveskemaet så nøjagtigt som muligt, vil I i løbet af en god uges tid have en fast rutine - og sove hele natten!

Det betyder, at du i starten også vil lægge hende, selvom hun virker frisk - og at du vækker hende, hvis hun sover længere end planlagt.

På den måde bliver rutinen mere og mere stabil - og livet bliver forudsigeligt og utrolig meget nemmere - og I vil begge kunne nyde livet i fulde drag!

Det kræver en sove-kur på 4 dage + en opfølgningsuge.

Det vil sige: et nyt liv for hele familien er indenfor en rækkevidde på bare 11 dage (og ikke måneder eller år af fortvivlende søvnmangel...)

Mange hilsner

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.