Jamen vores tank bliver tømt af kommunen der kommer en gang om året (eller 2?) og ordner det uden at vi opdager noget. Og hvor lyder det bare TYPISK at dine bedsteforældre skulle skifte dækslet ud med nyt og så et år senere... ta daaa....
Vi får ikke nye vandrør/fjernevarme eller noget, så det er KUN kloak. Det virker SÅ åndsvagt. Altså jeg bor seriøst laaangt ude på landet væk fra alfavej og der er (hold nu fast...) 7 huse i vores by og en gård. Det virker ÅNDSVAGT at skulle bruge så mange ressourcer og penge på så få husstande. Vi ligger ikke "midt på linjen" men de vil lave en 3 km. afstikker ledning ud til os. Christ!
Mht modelleriet så sender jeg dig lige en mail med de firmaer vi er tilknyttet nu. Jeg vil ikke lige skrive navnene her, for jeg gider ikke dukke op på google hvis folk søger på deres navn. Det ene firma skal vi besøge på søndag hvor der skal tages prøvebilleder af ham. (plus at de meget gerne vil have os som familie i stald. Noget med at der åbenbart er stor efterspørgsel på familier der samlet kan tage ud og blive fotograferet mens de er ex. på Jensens eller i Lalandia eller den slags... hmm det ved jeg ikke lige hvad jeg siger til
). Det andet firma har vi en aftale med 8.12 hvor de også vil tage prøvefotos til deres hjemmeside af Richard. Kirstine var afsted sådan en gang om mdr., ikke noget vildt. Alle var altid meget søde og rare og gjort alt hvad de kunne for at ungerne synes det var sjovt (så får man jo også de bedste billeder
). Der var ikke noget "pres" eller sure fotografer eller noget. Men der er MANGE små piger om buddet, knap så mange drenge, så jeg håber at Richard kan komme lidt oftere afsted. Han får det ene sted 250 kr i timen og jeg ved ikke med det andet, jeg mener de giver lidt mere.
Jeg sendte 3 fotos af Richard afsted og skrev hans alder, vægt og skostørrelse til dem. Jeg har så fået svar fra to af de tre firmaer jeg skrev til, og de var begge interesserede. Det ene sted koster det 250 kr at få taget prøvebilleder i et studio, og det er meget normalt. Tilgengæld sender de os så 6 af de redigerede billeder til os på mail i fuld størrelse som vi kan bruge til fremkaldelse. Det er ikke noget de tjener noget på, men blot en dækning af udgifterne sådan cirka, plus en mulighed for at tjekke barnet ud i en arbejdssituation inden at det bliver sendt ud til en kunde og se forældrene lidt an.
Altså, jeg regner ikke med det er noget vi skal "tjene penge på". Det er mest for sjov, plus at det er lidt rare ekstra penge til ekstra legesager osv. Kirstines løn dengang gik til en fin dukkevogn, en stor stak bøger, indgang til legoland og den slags. Hvis man har en børneopsparing kan man jo også indsætte dem derpå.
Anmeld