UK stilling uge 35+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.410 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. november 2011

Callista

Hej alle, jeg er ny herinde og venter med min dejlige kæreste vores første barn til termin d. 21 december

For 2½ uge siden var jeg inde på sygehuset for at blive tjekket op pga. kløe (heldigvis ubegrundet), her blev jeg dog scannet og lillepigen lå i tværstilling - hvilket jordemoderen der scannede ikke sagde noget yderligere til..

Forrige uge da jeg var i 34+0, var jeg ved læge der kunne konstatere at hun stadig lå i tværstilling (efter at have trykket mig så meget rundt omkring at jeg havde ondt i maven resten af dagen &nbsp, og ville derefter have mig på sygehuset igen til et tjek..

I dag var jeg så til jordemoder (35+0) og nu har hun lagt sig i UK stilling, og jordemoderen mente det var en god ide at jeg havde fået henvisning til sygehuset, hvor jeg også lige har modtaget tid til samtale d. 1 december hvor jeg er i uge 37+1.

Nu har jeg jo søgt lidt rundt omkring på nettet og vil egentlig gerne høre om jeres erfaringer. Iflg. min læge burde hun ligge med hovedet nedad nu, mens jordemoder siger hun kan nå at vende sig endnu.

Jeg har endvidere læst og hørt om vendingsforsøg, samt at dette normalt gøres i uge 37+0  -  men mon ikke de havde skrevet det i brevet hvis dette skulle forsøges samme dag, hvis hun stadig ligger i UK stilling eller tværlejde?

Må indrømme at jeg ikke er specielt interesseret i at prøve vending, både af hensyn til en eventuel risiko for baby, og fordi jeg er så utroligt øm om min mave og der intet skal til før det gør ondt at blive trykket på

Jeg vil utroligt gerne føde selv, men hvis sædefødsel er den eneste udvej hvis jeg fravælger vendingsforsøg, så hellere planlagt kejsersnit - det vigtigste for mig er at min lille pige kommer ud uden risiko for at noget kan gå galt 

Lige mht. vendingsforsøg, så har jeg fra bekendt hørt at sygehuspersonalet kan være meget ubehagelige hvis man ikke ønsker at få foretaget vendingsforsøg - andre der har oplevet dette?

Anyways, håber at høre fra nogen med jeres erfaring og råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

4kløver

Kæmpe kram herfra.
Kan kun fortælle at det ikke lykkes hos mig og vis han ikke har vendt sig står den på ks. Han har til mandag og så må vi se hvad de finder ud af der..

Anmeld

17. november 2011

Mira0911

Knus til dig... 

Jeg var til vendingsforsøg i min anden graviditet... Det er det værste jeg har prøvet, det gjorde ondt, det var som at få en mavepumper... 

Jeg fik lavet 3 forsøg lige i træk... Det lykkes til sidst og jeg havde sagt stop, men gav lægen en chance mere.. og wupti blev hun vendt... 

Så vil jeg meget hellere føde 3 gang i træk... 

Jeg tudbrølede under hele forestillingen, men det var det hele værd, for jeg ville føde selv.. 

Jeg synes du skal vælge det du har det bedst med... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.