Barn med en misbruger. Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har taget nogle dårlige valg i livet, og en af dem var at få barn med en misbruger. Jeg gik dog ud af forholdet da jeg fandt ud af jeg var gravid, og faderen ønskede ikke del i barnet.

Da barnet blev født kom han dog på andre tanker, og jeg fastslog et samvær på nogle gange om ugen af nogle timer og disse har han holdt.

Vi fik vi fælles forældremyndighed pga forældreansvarsloven. Nu nærmer tiden sig hvor faderen er berettiget til at få vores barn over på overnatning.

Her er det så problemet indtræffer.

Faderen påstår at han er ude af sit misbrug. Men jeg har svært ved at tro at han er blevet clean af sig selv efter så mange år.

Jeg er ikke tryg ved at aflevere vores barn til ham uden overvågning. Hvad skal jeg lige stille op?

Vil det overhovedet nytte noget at tage det op i statsforvaltningen når jeg jo i realiteten ikke kan bevise at han misbruger? (medmindre de laver en urinprøve på ham)

Nogle der har stået i en lignende situation, og vil fortælle hvad udfaldet blev hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

mth1987

Jeg har ikke styr på de ting da jeg ikke har været ude for det. Men jeg tænker at hvis du indberetter at faren har været misbruger at de så vil tænke sig om en ekstra gang inden de sender dit barn ud til ham. Det ville jeg da mene var det mest fornuftige hvert fald. Håber han siger sandhede. For jeres barns skyld og hvis ikke håber jeg du kan få fuld forældremyndighed over dit barn. Der ikke nogen børn der er tjent med en forældre der misbruger, så hellere "undværer" held og lykke hvert fald

Anmeld

16. november 2011

millemai

Hvis du vil, kan du skrive til mig privat. Det er ikke sikkert at mine erfaringer kan hjælpe - men du er velkommen, hvis du vil.

Anmeld

17. november 2011

Lone Jakobsen

hej hej

åh hvor jeg føler med dig.

først vil jeg sige at dit barns sikkerhed kommer frem for alt. så hvis du er den mindste smule i tvivl om hvor vidt faderen kan tage sig af barnet, så skal du gribe ind.

jeg har selv 2 børn med en misbruger, så du kan tro jeg kender til dit problem.

du skal kontakte statsforvaltningen og be om et møde med en rådgiver. her skal du fortælle hvad din bekymring er og hvorfor. det kan blive svært for dig at bevise hvis han nægter, så det er nemmest hvis du har nogle konkrete beviser der kan understøtte din bekymring.

jeg vil gerne fortælle dig min historie, men det kræver at du vil skrive privat til mig, og det ved jeg ikke om du har lyst til.

forhold til misbrugere er bestemt tabu for mange

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.