Hej piger.
Jeg står her i en svær situation.
Sagen er den at mig og min kæreste venter barn til april.
Vi har pt. 1 stor hund + 2 katte- og jeg synes (hvilket jeg længe har gjort), at det er for mange dyr/for stort et ansvar, da de ikke er helt opdragede)
For det første: Hunden er hans, så den kan jeg egentligt ikke sige så meget til. Dog er den nervøs, og angst for alle andre mennesker (samt biler/busser m.m.).. Derfor er jeg jo nervøs for, hvordan den vil komme til at reagere med et barn i huset.
Dernæst har vi jo de to katte- og den ene (hannen) vil jeg godt have solgt.
Hankatten er kastereret, og har igennem længere tid hoppet op på køkkenborde (har en KAMP med den), samt vælter vaser/skåle, ja stort set ALT ned om natten selv om det står oppe over hylderne ude i køkkenet. Den miauver konstant pga. mad (vækker os hver morgen), og kræver i det hele taget KONSTANT vågenhed- skal hele tiden være efter den + lukke den inde når vi spiser. Skal også gemme den anden kats madskål så ikke den æder det hele. Den anden kat (hunnen) passer sig selv- hun er rolig, kælen, og kommer ud et par timer om dagen, hvorfor at vi får stor nydelse ud af den.
Jeg vil godt sælge hankatten- har igennem flere måneder følt mig nedkørt og stresset over alle dyrene (specielt den), da vi bor i en lille lejlighed og faktisk aldrig kan slappe af uden at være opmærksom. Jeg tænker at vi nu skal have et barn, og derfor bliver nød til at aflaste os lidt mht. alle dyrene. Har allerede fundet en sød veninde som kan tage ham. DER ER BARE FOR MEGET OM ØRENE HELE TIDEN
Og vil jo godt kunne give barnet den fulde opmærksomhed når det kommer.
MEN min kæreste siger jeg er UANSVARLIG fordi jeg vil skille mig af med den ene kat, og spørger ind til hvordan jeg så vil klare et barn som ikke opfører sig ordenligt- det har jo intet med hinanden at gøre!!
Synes faktisk at det er et modent valg, i den forstand at jeg tager stilling til vores livsituation omkring hvorvidt at vi kan magte 3 dyr og et barn, når vi i forvejen har så meget at se til- så er 2 dyr altså lettere!
Er det mig som er helt ude "at skide"?
Er jeg en dårlig person fordi at jeg ikke magter alle 3?? Det mener han ihvertfald 
Mange hilsner .. Mig .