Gået fra hinanden.. Råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. november 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger er jeg lige gået fra kæresten, som også er mit barns far. Nu er det sådan jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med hensyn til det praktiske.

Har han krav på at have vores datter hveranden uge?

Hvordan med hensyn til økonomien. Får man boligsikring, friplads? Eller hvad kan man få hjælp til af det offentlige?

Går man bare ned på kommunen og siger vi er gået fra hinanden, og så kan det nå og blive ordnet til den første eller hvordan?

Som i nok kan høre er jeg rimelig lost med det hele, så er der ikke lige nogle enlige mødre der kan hjælpe en ny enlig mor her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger er jeg lige gået fra kæresten, som også er mit barns far. Nu er det sådan jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med hensyn til det praktiske.

Har han krav på at have vores datter hveranden uge?

Hvordan med hensyn til økonomien. Får man boligsikring, friplads? Eller hvad kan man få hjælp til af det offentlige?

Går man bare ned på kommunen og siger vi er gået fra hinanden, og så kan det nå og blive ordnet til den første eller hvordan?

Som i nok kan høre er jeg rimelig lost med det hele, så er der ikke lige nogle enlige mødre der kan hjælpe en ny enlig mor her

kan prøve at hjælpe så godt som mulig

med hensyn til samkvem afhænger det meget af alder, og hvordan barnet har det med faren...!! 

og alle tilskud kan du ringe til ydelseskontoret og tage en snak med dem om... 

penge fra faren er igennem statsamtet...

men ring til kommunen og snak med en sagsbehandler om det...

og evt. ring til statsforvaltningen og hør dem også... 

lav en liste med alt det du vil søge, og kryds af når du har ordnet det... så bliver du ikke forvirret og er sikker på du får spurgt om alt.... 

Anmeld

16. november 2011

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

kan prøve at hjælpe så godt som mulig

med hensyn til samkvem afhænger det meget af alder, og hvordan barnet har det med faren...!! 

og alle tilskud kan du ringe til ydelseskontoret og tage en snak med dem om... 

penge fra faren er igennem statsamtet...

men ring til kommunen og snak med en sagsbehandler om det...

og evt. ring til statsforvaltningen og hør dem også... 

lav en liste med alt det du vil søge, og kryds af når du har ordnet det... så bliver du ikke forvirret og er sikker på du får spurgt om alt.... 

Du en engel  Det vil jeg gøre.

Vores datter er 14 mdr og hun har det fint med faren. Men grunden til vi bla gik fra hinanden var fordi han ikke var nok hjemme sammen med os. Ville hellere ud til vennerne. Det derfor jeg er lidt bekymret for hvis han skulle have hende hveranden uge. Så tænker jeg bare hun bliver passet eller slæbt alle mulige steder hen. Så kan hun ligeså godt vores hos mig, hvis du forstår

Anmeld

16. november 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Du en engel  Det vil jeg gøre.

Vores datter er 14 mdr og hun har det fint med faren. Men grunden til vi bla gik fra hinanden var fordi han ikke var nok hjemme sammen med os. Ville hellere ud til vennerne. Det derfor jeg er lidt bekymret for hvis han skulle have hende hveranden uge. Så tænker jeg bare hun bliver passet eller slæbt alle mulige steder hen. Så kan hun ligeså godt vores hos mig, hvis du forstår

det lyder som en god plan...

hvis det var mig ville jeg stille og rolig foreslå ham at han kommer og besøger hende hos dig.... lave nogle faste dage og tidspunkter, og hvis han overholder det kan i gå skridtet videre til en hele dag, osv. op til en overnatning... det er en stor forandring for den lille at springe ud i med det samme med en hel weekends overnatning.... 

min datter er lidt over 2 år, og hun er stadig ikke på overnatning hos hendes far...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.