Spørgsmål til selvvalgte enlige med donorbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. november 2011

Anonym trådstarter

Hej

- Jeg har lige lånt min venindes bruger, derfor anonym så folk ikke er i tvivl om om det er hende 

Sagen er den at jeg på det kraftigste overvejer at bliver insemineret med anonym donorsæd da jeg virkelig gerne vil have et barn og føler mig mere klar end nogensinde før men inden jeg gør det så vil jeg bare gerne stille jer nogle enkelte spørgsmål som jeg håber i vil svare på 

Hvorfor valgte du donorsæd?

Hvor blev du insemineret henne?

Hvad gav du for det?

Hvordan er jeres hverdag nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

eirene

Jeg kan ikke svare på det, men der må være flere herinde der kan.

Anmeld

17. november 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Hej

- Jeg har lige lånt min venindes bruger, derfor anonym så folk ikke er i tvivl om om det er hende 

Sagen er den at jeg på det kraftigste overvejer at bliver insemineret med anonym donorsæd da jeg virkelig gerne vil have et barn og føler mig mere klar end nogensinde før men inden jeg gør det så vil jeg bare gerne stille jer nogle enkelte spørgsmål som jeg håber i vil svare på 

Hvad gav du for det?

Jeg er ikke blevet gravid endnu, men er i fuld gang med processen. Indtil videre er det blevet til 4 forsøg.

Jeg valgte en åben donor fordi jeg simpelthen ikke ville kunne vælge en anonym over for barnet. Et barn af en åben donor har i det mindste muligheden for at møde sit biologiske ophav, hvis lysten og behovet kommer. Ikke dermed sagt at de skal forvente en far, men mere en mulighed for at spejle sig og få svar på eventuelle spørgsmål. Ved en anonym er den dør lukket. Må jeg spørge hvorfor du vil vælge en anonym?

Jeg valgte donorsæd fordi jeg ønsker mig et barn så brændende, men har ikke haft held i kærligheden. Og nu bliver jeg 35 om få dage, så tiden er ikke med mig.

Jeg har valgt Diers i Århus og de er så søde og dygtige. Du føler dig altid godt tilpas og de er vitterlig engagerede i alle deres klienter. Kan varmt anbefale dem

Det koster 5500 pr klat åben donorsæd.

Og min hverdag er meget afventende lige nu

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg er ikke blevet gravid endnu, men er i fuld gang med processen. Indtil videre er det blevet til 4 forsøg.

Jeg valgte en åben donor fordi jeg simpelthen ikke ville kunne vælge en anonym over for barnet. Et barn af en åben donor har i det mindste muligheden for at møde sit biologiske ophav, hvis lysten og behovet kommer. Ikke dermed sagt at de skal forvente en far, men mere en mulighed for at spejle sig og få svar på eventuelle spørgsmål. Ved en anonym er den dør lukket. Må jeg spørge hvorfor du vil vælge en anonym?

Jeg valgte donorsæd fordi jeg ønsker mig et barn så brændende, men har ikke haft held i kærligheden. Og nu bliver jeg 35 om få dage, så tiden er ikke med mig.

Jeg har valgt Diers i Århus og de er så søde og dygtige. Du føler dig altid godt tilpas og de er vitterlig engagerede i alle deres klienter. Kan varmt anbefale dem

Det koster 5500 pr klat åben donorsæd.

Og min hverdag er meget afventende lige nu

Jeg har endnu ikke besluttet mig, men overvejer kun .. kan se mange plusser ved en åben donor men ville stadigvæk ikke udelukke anonym.

Anmeld

18. november 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg har endnu ikke besluttet mig, men overvejer kun .. kan se mange plusser ved en åben donor men ville stadigvæk ikke udelukke anonym.

Jeg er meget enig med Mutti Jeg har selv en datter med åben donor... Hun er nu 18 måneder om en uge. Jeg valgte først en lukket men skiftede mening undervejs fordi jeg ikke følte at det var i orden over for mit ufødte barn. Jeg ville aldrig kunne stå inde for mit valg hvis jeg havde valgt en anonym. Der kommer en dag hvor ens barn ønsker svar og beslutningen kan ikke gøres om. Jeg blev insemineret på Stork Klinik i Kbh og har aldrig fortrudt det et eneste sekund

Anmeld

4. december 2011

sus73

Anonym skriver:

Hej

Hvad gav du for det?

Hej du. Som svar på dine spørgsmål:

1. Jeg har valgt at blive insemineret med donorsæd, da jeg (da jeg tog beslutningen) var 37 år og brændende ønskede et barn, men ikke havde en mand.

2. Jeg er blevet insemineret 3 gange på CFC og 3 gange hos Vitanova.

3. Jeg har betalt ca. 40.000 kr for de 6 inseminationer inkl hormoner.

4. Jeg er ikke blevet gravid og skal igang med IVF på Hvidovre Hospital.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.