Et godt portrætbillede....
Jeg tager en del af mig selv. Kan lige smide et par stykker op.
Der er nogle ting jeg altid tænker på;
1. Det skal være anderledes! Alt efter hvad jeg ønsker at vise.. Det lige på ville jeg vise mit pandehår f.eks.
2. Naturligt lys er vejen frem! Ikke blitz - men det er også situationsafhængigt.
3. lad det kun være DIG der er i billedet - ikke også en masse baggrund.
4. bestem hvad du vil med billedet inden du tager det - og ikke mindt; hvor skal fokus være?
Mht. til indstillinger, så er det kun lyset jeg ændrer på, når jeg fotograferer. Så ændrer jeg farve, kontrast og mætning på computeren.
Kan skrive lidt om billederne:
1: jeg ville prøve noget anderledes. Situationen har nok set kaotisk ud; jeg lå hen over min dragkiste med kameraet på stativet. Med armen jeg har hovedet på rakte jeg hen til kameraet og tog billedet. Resultatet blev bedre end forventet.
2: er ikke taget med et spejlrefleks. Jeg ville lave et meget neutralt billede, derfor lavede jeg det også sort/hvid.
3. Det var bare en spøjs idé.
Jeg vil lave et bedre engang.
4. jeg ville prøve at lave et billede, hvor jeg lå ned. Det er taget hvor jeg lå på sofaen med kameraet på stativet.
5. jeg ville vise min frisure den dag. Det tog et par forsøg inden jeg fik rammet mit hoved ind - har ikke beskåret det
Kameraet er håndholdt.
6. Jeg ville tage et "pin up" billede en almindelig hverdag, hvor jeg kedede mig. Jeg står op af en (grim) dør, så baggrunden blev ens. Det kniber med væg plads i den lille lejlighed!
7. Jeg var ude i et perfekt lys: det var godt vejr men der var overskyet. Så måtte jeg tage et portræt af mit nye hår 
Jeg håber det kan hjælpe lidt? Jeg er sikker på hvad du søger