Hjælp til aftensmad til bebs??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. marts 2008

Tynen

Stella vil pludselig ikke have grød længere om aftenen.

Hun græder når man vil give hende det og jeg er fuldstændig forvirret!

Hun får 4 skefulde men vil så ikke have mere - Det har stået på siden fredag.

Men, det mærkelige er så at hun sagtnes kan klemme en ½ frikadelle ned af vores mad eller andet kød som vi har fået i weekenden.

Er hun bare færdig med at få grød eller hvad?

Og ligger I inde med nogle "opskrifter" til nem aftensmad til hende?!

Hun spiser jo IKKE kartofler! (C)

Og en sidste ting - Hvordan serverer i det for dem?
Hun har fået kødet brækket i små stykker her til weekenden - Kan man made hende med gaffel elelr hvad?
Synes det er noget gris at "håndmade" hende :)

Trine - Madnørd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2008

Anja

Det kan da være, at hun bare er blevet træt af grøden og heller vil have jeres spændende mad !

Elias kunne heller ikke lide kartoffelmos, så det har han ikke fået i næsten en mdr, men nu her den seneste uge æder han en kæmpe portion, hvis der er smør, alm mælk, gulerødder og broccoli i :-)

De fleste dag får han dog vores mad bare lidt moset. Ja, han vil ikke have det, hvis det blendes i atomer, der skal være klumper i. Kartoffelmosen moser vi også kun med en gaffel, ellers vil han ikke have det. Sovs - alt muligt forskelligt - er også et stort hit på mosen.

De fleste dage får han også noget af det jeg har på min tallerken, det giver jeg ham nogle gange med fingrene andre gange med min egen gaffel, det har han fint styr på.

Håber det gav lidt inspiration. Pøj pøj med det :)

Anmeld

3. marts 2008

Anna-Rosa

Har du prøvet at blende frikadunsen med kartoflen? Ved godt at du skriver at hun ikke er til kartofler, men måske hvis det er med noget andet? Min Rosa-Lie er VIIIILD med kartofler blendet med bolognese sauce...8D MUMS

Anmeld

3. marts 2008

ka li ja

ok så gi hende hvad i får til aften. det får arthur som regel

hvis hun ikke gider kartoffel, så prøv lige at snyd hende. jeg tager kartoffel og skærer i stykker og putter i mikroen 5 min, så hælder jeg masser af frosne ærter over og gir det 2 min mere og vupti, så er der mos, som ikke smager af kartoffel..
du kan jo starte med at komme en bette smule kartoffel i til at starte på.
ellers bare blend det i får. kan du ikke det??

Anmeld

3. marts 2008

sttina

Lidt ideer :
Er du sikker på hun ikke spiser kartofler? Heller ikke hvis de er i små stykker og dyppet i lidt sovs eller smør? Her ville sander nemlig ikke ha sin kartoffelmos men i små stykker smager det dejligt :D Eller prøv at blende ris med sovs eller grøntager. Eller pasta og kødsovs. Jeg gemmer hvad vi har af rester og så grov blender jeg det og gemmer i fryseren i der der frugtmos glas. Så har jeg altid til den dag vi skal have noget han ikke gider spise.

Jeg er begyndt at fodre med gaffel, men indrømmet det går hurtigere med fingerne, så nogen gange blir det altså bare på den snaskede måde.. :$ Tilgengæld gør det nas når han så bider mig i fingerne (av av av)

Anmeld

3. marts 2008

birgittemarie

Sådan er Nova Maria også for tiden! Hun vil kun have det, vi sidder med, så nu får hun bare det og så spiser jeg hende mæt i grød lige før sengetid på mit skød. Lige nu er det åbenbart mere interessant at smage forskellige ting end at spise sig mæt til aftensmad. I går fik hun bitte små pizza slices :)
Jeg synes, at du bare skal slappe af og give hende det, I andre får i modereret udgave. På et tidspunkt skal hun jo nok lære at spise sig mæt i det også...
Kh Birgitte

Anmeld

3. marts 2008

ka li ja

bm ligger du rigtig og spiser i sengen??????????

Anmeld

3. marts 2008

birgittemarie

ka li ja skriver:

bm ligger du rigtig og spiser i sengen??????????

Ja sgu :P Mand lavede morgengrød til mig; jeg faldt i søvn i den ;)

Anmeld

3. marts 2008

ka li ja

haha imponerende!!!!!

Anmeld

3. marts 2008

Sille

haha.. tynen.. hun er da bare lige så mærkelig madmæssig som min freja..:))

Her er kartoflerne igen også droppet.. jeg tror ikke det er smagen af kartoffel hun ikke kan lide.. men måske konsistensen...
nå tynen..

Jeg syns bare du skal give hende din mad med mindre den er VILDT krydret.. Prøv at giv hende lidt pasta til, eller grøntsagsstænger, eller kog en gulerod eller andet rigtig godt ud og skær den ud som kødet og giv hende det på gaffel som det andet..
eller lav grøntsagsmos til..

vi plejer at give freja maden med en gaffel, også rubrødshapser osv...

nå ved ik om du ku bruge det.. ihh.. de unger der....:(

-narko-sille;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.