Hvad får jeres små til at falde til ro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Frøken J.

Bare en hyggedebat Hvilke små snedigheder bruger i til at få jeres børn til at falde til ro?

JEg fandt hurtigt ud af, at ROse havde en ting for ELefantens vuggevise. En dag da hun var mega hysse kunne jeg ikke overdøve hende ved selv at synge, så satte nedenstående på fra youtube, og så klappede hun i som en østers. Den har virket hver gang siden! Og nu bruger jeg den også til at få hende til at sove.

Siden i dag er et lykkes at få hende til at sove i liften, og jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg skulle få hende til at gå fra vågen til sovende i barnevognen på altanen, men så fandt jeg bare videoen på youtube på mobilen, lagde telefonen ved siden af hende indtil hun faldt hen og vuggede vognen lidt imens. SMART!

Hvad gør i?

http://www.youtube.com/watch?v=D8hreg92q1E

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Troldemommi

Når jeg pakker Johanne ind i sin dyne og synger Regnvejrsdag i November så falder hun som regel i søvn :-)

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

Vi svøbte Felix  Altså hver gang han skulle sove. Vuggede evt. blidt et kort øjeblik.

Anmeld

15. november 2011

Benjamins'mor

Kamille the. Den virker altid her, eller ligge sig ind i sengen med ham.

Anmeld

15. november 2011

Ciss

Jeg måtte synge en sang, de ikke havde hørt før/som det var meget længe siden sidst vi sang. Så blev de helt stille! Jeg syntes, det var meget mærkeligt, for man hører jo, at det er kendte sange, gerne sange de har hørt i graviditeten, som er beroligende. Men de sange fungerede bare SLET ikke her i gården! Men de lyttede virkelig, når det var noget nyt, og så blev de helt rolige. Dejligt!

Den ældste faldt bedst til ro med kropskontakt, med hovedet på min skulder eller sin fars bryst, mens vi strøg hende let i nakken.

Den yngste kunne ikke fordrage at blive strøget i nakken. Han ville have en hånd lagt fladt mod ryggen uden bevægelse.

Ellers har nynnen uden ord også mange gange virket beroligende.

Og et tøjdyr med en lun varmedunk i....

Anmeld

15. november 2011

Tennamor

AnneBJ skriver:

Vi svøbte Felix  Altså hver gang han skulle sove. Vuggede evt. blidt et kort øjeblik.

Det samme her. Pakker Jasmin ind i hendes dynebetræk og vugger lidt, så er den hjemme. 

Anmeld

15. november 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Bare en hyggedebat Hvilke små snedigheder bruger i til at få jeres børn til at falde til ro?

JEg fandt hurtigt ud af, at ROse havde en ting for ELefantens vuggevise. En dag da hun var mega hysse kunne jeg ikke overdøve hende ved selv at synge, så satte nedenstående på fra youtube, og så klappede hun i som en østers. Den har virket hver gang siden! Og nu bruger jeg den også til at få hende til at sove.

Siden i dag er et lykkes at få hende til at sove i liften, og jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg skulle få hende til at gå fra vågen til sovende i barnevognen på altanen, men så fandt jeg bare videoen på youtube på mobilen, lagde telefonen ved siden af hende indtil hun faldt hen og vuggede vognen lidt imens. SMART!

Hvad gør i?

http://www.youtube.com/watch?v=D8hreg92q1E

Hvor er du smart !  

Her hjælper det at synge Elefantens vuggevise og "jeg en gård mig bygge vil". Og en sikker vinder er at lægge en stofble henover halvdelen af hendes ansigt. Så falder hun helt til ro

Anmeld

15. november 2011

sne190810

Amme!

Her har hun aldrig brugt hverken sut eller flaske  Så amning var mit sovemiddel  (minder mig om hvor meget jeg savner at amme ... piiv)

Ellers så har hun aldrig faldet til ro ved at vi har gået rundt med hende. Min slynge har til tider været min bedste ven  Når hun har været rigtig ked af det/træt/hysterisk/tigerspring-kuller/tænder/syg osv. så har hjælper det altid at stå med hende og svaje fra side til side, og sige 'schh schhhh schhh'. Har gjort det helt fra hun var spæd, og et klogt hoved fortalte mig at da det kan minde lidt om lydene inde fra maven, beroligerer det barnet.

Anmeld

15. november 2011

MomInTheMaking

Anne Linnet på vinyl..  virker HVER gang. Hørrte nu også de plade på repeat i min graviditet, så mon ikke det kan være derfor?

-Sheila

Anmeld

15. november 2011

twiggi

Svøber hende når hun er meget urolig eller overtræt mv.. Det hjælper altid
Amning og ellers hud mod hud, hendes øre mod mit hjerte, ligge op at maven med hovedet ved min skulder og age blidt op af ryggen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.