Eksperthjælp: Til Sasha

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Jeannette Costantina Guariniello

"Til Sasha"

Hej, jeg har en søn på 3 måneder har nu i over 1 måned  haft udslæt i ansigtet. Jeg har mistanke om ekzema og har derfor spurgt min læge flere gange om det. Hun sagde at det var Varme og hormonknopper og de ville forsvinde , og at skulle bare bruge en fed creme. Desværre har den udslæt sprædt sig. Der var meget lidt på venstre kind før, nu er det på den hele og på begge sider. Han har også lidt på armene nu. Og det irriterer ham, især om aftenen.  Jeg er meget bekymret for det, men er bange for jeg vil få den samme svar fra lægen, hvis jeg besøger hende igen. 

Hvad skal man gøre i sådan en situation?

Jeannettes svar

Kære Sasha

Har din søn problemer med maven? Jeg ser tit i klinikker at de børn som kommer med maveproblemer også har mange hormonknopper.

Hvis han har problemer med afførringen ville jeg foreslå at du gik til en zoneterapeut for at se om han-hun kan hjælpe. 

Det er svært for mig at udtale mig helt konkret om disse udslæt da jeg jo ikke har set dem. Hvis din læge har sagt at du kan bruge en fed creme så ville jeg prøve at købe noget E-vitamin creme. Det er normalt rigtig godt til hudproblemer. Naturdrogeriet lave en og den ved jeg er god. Du kan købe den i de fleste helsekost butikker. Mig bekendt skulle der ikke være noget i vejen for at du bruger den på din søn.

Håber at det kan hjælpe lidt og ellers er du velkommen til at skrive igen.

Hilsen

Jeannette

Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.

Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.